علم و تکنولوژی

این مدل 2025 ماشین مستربین است!

خودرو دو درِ مینی کوپر اس 2025 (مدل تازه خودرو خاطره انگیز مستربین) با گیربکس هفت سرعته در رنگ های مجذوب کننده رونمایی شد.

8 فروردین 1403

5 طراحی محصول که سال هاست تغییر خاصی نداشته اند

فناوری با سرعتی باورنکردنی در حال پیشرفت است، اما گاه برخی گجت ها به دلایلی خاص، در برابر گذر زمان تاب می آورند و از بدو ورود تا به امروز، تقریباً دستخوش هیچ تغییری نشده اند. در این مقاله، به تعدادی از این طراحی های محصول کلاسیک و جاودانه می پردازیم که...

17 اسفند 1402

شکست سامسونگ؛ اپل حالا بزرگترین شرکت بازار موبایل است

بر اساس گزارش شرکت IDC که یکی از معتبر ترین شرکت ها در زمینه آنالیز بازار گوشی های هوشمند محسوب می گردد، اپل در سال 2023 سامسونگ را پشت سر گذاشته و به مقام اول این بازار رسیده است. اپل در سه ماهه آخر این سال، 80.5 میلیون آیفون راهی بازار نموده و مجموع آیفون های...

26 دی 1402

انفجار در کارخانه اسلحه سازی در جمهوری آذربایجان ، جزئیات تلفات

انفجار در کارخانه اسلحه سازی در یکی از شهرهای شرق جمهوری آذربایجان یک کشته و یک مجروح بر جا گذاشت.

2 مرداد 1402

لکسوس LBX هیبریدی با 134 اسب بخار قدرت معرفی گشت

لکسوس LBX در حقیقت نسخه لوکس تر، خاص تر و با کیفیت تر تویوتا یاریس کراس است. این کراس اوور پرمیوم در وهله اول بازار خودرو اروپا را هدف قرار داد. اما قرار است به زودی در بازارهایی مانند ترکیه و خاورمیانه هم فروش آن آغاز شود.

19 خرداد 1402

شاسی بلند نو بازار ایران ، عکس

گجت نیوز نوشت: Beijing X55 کراس اووری با طراحی فرق دارد که دیار خودرو به ایران می آورد. در ادامه شاهد مشخصات و امکانات شاسی بلند بایک بجینگ X55 باشید.

22 اسفند 1401

رویداد پیوند در حوزه برق و الکترونیک برگزار گردید

به گزارش خبرنگاران، شانزدهمین رویداد پیوند در حوزه برق و الکترونیک با حضور تیم های استارت آپی در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار گردید. در این رویداد 9 استرات اپ طرح های خود را در حضور سرمایه گذاران مطرح کردند.

15 اسفند 1401

هر آنچه در خصوص مانیتورهای QHD (1440p) باید بدانید

اگر در پی خرید مانیتور هستید، مطمئنا با مدل های مبتنی بر رزولوشن 1440p یا QHD روبرو شده اید که البته در بعضی منابع از این رزولوشن به عنوان 2K هم یاد می گردد. اما آیا مانیتورهای 1440p ارزش خرید بالایی دارند؟ در ادامه به مزایا و معایب این مدل مانیتورها می پردازیم.

14 اسفند 1401

اینترنت بدون فیلتر برای اساتید دانشگاه ها هنوز عملیاتی نشده است

وزرای ارتباطات و علوم آخرین شرایط دسترسی به اینترنت باز ویژه اساتید دانشگاه ها را اعلام کردند.

25 بهمن 1401

مشکل خنده دار گوشی پیشرفته گوگل

زومیت نوشت: برخی از کاربران فعلی پیکسل 7 پرو گوگل با مشکل سخت افزاری غیرقابل قبولی روبرو شده اند، از جا درآمدن دکمه تنظیم صدا!

23 بهمن 1401

دانشمندان پرنده منقرض شده را پس از 361 سال به زندگی بازمی گردانند

دودو، پرنده ای با قد نزدیک به یک متر و وزن 17.5 کیلو، در جزیره موریس اقیانوس هند زندگی می کرد.

19 بهمن 1401

با سنگ پا خودرو خود را تمیز کنید!

همیشه باید به خوبی از خودروی خود مراقبت کنیم تا احتیاج به تعمیرکار پیدا نکنیم. در ادامه با تکنیک هایی ساده برای نگهداری خودرو آشنا خواهیم شد.

13 دی 1401

ببینید ، کشف باورنکردنی در اعماق اقیانوس آرام

دانشمندان که مشغول آنالیز صخره های مرجانی در منطقه حفاظت شده Papahanaum Mokoakia بودند ناگهان به آجرهای زردرنگی برخورد کردند که مسیری را در عمق یک کیلومتری اقیانوس آرام آسفالت نموده بود.

9 دی 1401

کشف سرنخ هایی عجیب از تکامل بشر با آنالیز فسیل لمور

وی اضافه نمود: این لمور های منقرض شده با میمون های لمور که امروزه زنده هستند، بسیار تفاوت دارند؛ آن ها بعلاوه شباهت های شگفت انگیزی به میمون ها (monkeys) و بوزینه ها (apes) از جمله انسان ها نشان می دهند.

6 دی 1401

تعهد 6 میلیون دلاری تویوتا و مزدا برای حفظ محیط زیست آلاباما

دو برند خودروسازی تویوتا و مزدا که به طور مشترک برای ساخت یک کارخانه در آلاباما سرمایه گذاری نموده اند، تعهد داده اند که برای حفظ محیط زیست این منطقه 6 میلیون دلار هزینه نمایند.

4 دی 1401

چگونه می توان ماموت پشمالو را احیا کرد؟

از زمانی که بقایای جانوران ماقبل تاریخ یافت شده اند، فکر بشر را به تسخیر خود درآورده اند، و انسان ها همواره درباره اینکه شکل واقعی این جانوران در دوران حیاتشان چه بوده و چگونه می توان آن ها را به زندگی بازگرداند گمانه زده اند.

3 دی 1401

راهنمای خرید بهترین گوشی تا 4 میلیون تومان در خبرنگاران

انتخاب و خرید یک گوشی هوشمند نیازمند بررسی پارامترهای متعددی است که یکی از مهم ترین این موارد بودجه در نظر گرفته شده شماست. در این مقاله به معرفی و بررسی بهترین گوشی با بودجه 4 میلیون تومان خواهیم پرداخت تا اگر قصد خرید گوشی در این رنج قیمتی را دارید،...

14 آذر 1401

شناسایی یک امپراتوری ناشناخته

سکه های مورد بحث در سال 1713 در ترانسیلوانیا کشف شدند و تصویری از چهره یک مرد را نشان می دهد که کلمه Sponsian (اسپانسیان) در کنار آن حک شده است. این نام با هیچ امپراتور رومی شناخته شده یا هیچ شخصیت تاریخی دیگری مطابقت ندارد و این موضوع به همراه ساخت خام و طراحی...

4 آذر 1401

راه های برطرف خارش سر؛ دلیل خارش سر چیست؟

راه های برطرف خارش سر؛ علت خارش سر چیست؟ زمانی که خارش سر رخ داده، یعنی تعادلش به هم خورده است و باید در پی علت آن گشت. برای خارش سر می توان دلایل مختلفی پیدا کرد. برای بعضی افراد خارش در تمام کف سر و برای بعضی دیگر تنها در قسمت هایی از جمجمه ایجاد می...

19 آبان 1401

دانش آموز بدون کتاب درسی در تهران وجود ندارد ، نام مدرسه بدون کتاب درسی را اعلام کنید

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: تمامی مدارس در تمامی پایه های تحصیلی در شهر تهران کتاب های خود را دریافت نموده اند.

12 آبان 1401
تعداد: (291)