لکسوس LBX هیبریدی با 134 اسب بخار قدرت معرفی گشت

به گزارش سارا نوشت، لکسوس LBX در حقیقت نسخه لوکس تر، خاص تر و با کیفیت تر تویوتا یاریس کراس است. این کراس اوور پرمیوم در وهله اول بازار خودرو اروپا را هدف قرار داد. اما قرار است به زودی در بازارهایی مانند ترکیه و خاورمیانه هم فروش آن آغاز شود.

لکسوس LBX هیبریدی با 134 اسب بخار قدرت معرفی گشت

لکسوس LBX

بیت ران - محمد فتح اللهی: شایعات مربوط به تولید یاریس کراس شیک تر، سال هاست که شنیده می شد. اما لکسوس بالاخره به این شایعات پایان داد و مدل LBX رسماً به عنوان نسخه لوکس یاریس کراس رونمایی شد.

این کراس اوور کوچک در جایگاهی پایین تر از مدل UX قرار می گیرد و به عنوان کوچکترین محصول لکسوس در خط تولید حضور خواهد داشت. اگر به جایگاه این خودرو از بالا نگاه کنیم، می بینیم که این برند ژاپنی در واقع LBX را جایگزین هاچ بک محبوب CT کرد که البته در بازار ایران هم به فروش می رسید.

لکسوس LBX بر روی پلتفرم GA-B تولید می شود که کاملاً با برادران تویوتا خود مشابه است. اما استایل متفاوت LBX باری دیگر زبان طراحی نو این برند ژاپنی را به رخ می کشد. استایلی که هم در طراحی خارجی و هم در تریم داخلی خاص تر از هر خودرویی در این کلاس است.

ابعاد لکسوس LBX

لکسوس لبکس دارای طولی برابر با 4190 میلی متر (165 اینچ)، 1825 میلی متر (71.8 اینچ) عرض و 1545 میلی متر (60.8 اینچ) ارتفاع دارد.

فاصله بین دو محور این کراس اوور کامپکت پرمیوم هم 2580 میلی متر (101.5 اینچ) اعلام شد. این لکسوس کوچک که بر روی رینگ های 18 اینچی (استاندارد) سوار است، در واقع کمی بزرگ تر از یاریس کراس است. وزن این خودرو هم 1280 کیلوگرم اعلام شد.

خریداران این خودرو می توانند لکسوس LBX را هم به صورت دیفرانسیل جلو و هم چهار چرخ متحرک خریداری کنند. اما تمامی نسخه های این کراس اوور لوکس با گیربکس CVT به دست مشتریان می رسند.

مشخصات فنی لکسوس LBX

در قلب LBX یک پیشرانه هیبریدی بر پایه موتور بنزینی 1/5 لیتری سه سیلندر مشاهده می شود. خروجی ترکیبی این قوای محرکه 134 اسب بخار (100 کیلووات) و حداکثر گشتاور آن هم 185 نیوتن متر (136 پوند فوت) است.

این موتور هیبریدی به اندازه ای نیرومند است که بتواند لکسوس LBX را در 9/2 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برساند. حتی لکسوس ظرفیت بکسل این کراس اوور کوچک را هم 750 کیلوگرم (1653 پوند) گفت.

لکسوس هنوز اما مشخصات فنی نسخه الکتریکی LBX را اعلام نکرد. اما گفته می شود که LBX برقی از یک موتور الکتریکی در محور عقب بهره مند خواهد بود.

تمام نسخه های لکسوس LBX از سیستم تعلیق جلو مک فرسون بهره می برند. در محور عقب اما از فنرهای پیچشی برای مدل های دیفرانسیل جلو استفاده شد.

اما خریداران در صورت انتخاب نسخه چهار چرخ متحرک می توانند به صورت آپسنال از تعلیق جناغی دوبل در محور جلو بهره مند شوند.

جالب اینجاست که این کراس اوور کوچک دارای کاپوت آلومینیومی است. همچنین قوس چرخ ها، ضربه گیرها و بخش های پایینی درب این خودرو برای کاهش وزن از رزین قالب گیری شده تولید شد.

تریم منحصر به فرد لکسوس LBX

در اولین برخورد با فضای داخلی لکسوس LBX نمایشگر لمسی 12/3 اینچی آن با هدآپ دیسپلی به چشم می خورد. تکمیل کننده فضای دیجیتال این کراس اوور لوکس کلاستر 9/8 اینچی آن است که بسیاری از اطلاعات کاربردی را به راننده نشان می دهد.

Apple CarPlay و Android Auto در این کراس اوور کاملاً استاندارد هستند. اما فقط Apple CarPlay امکان اتصال بدون سیم تلفن همراه را به خودرو فراهم می کند و اندرویدی ها همچنان باید از کابل استفاده کنند.

لکسوس همانند همیشه برای سیستم صوتی این خودرو هم از برند Levinson استفاده کرد که با 13 اسپیکر و ساب وفر صدایی فوق العاده را در داخل کابین آن پخش می کنند.

فضای بار این کراس اوور پرمیوم کامپکت در مدل های دیفرانسیل جلو 332 لیتر است. گرچه هنوز اطلاعات فنی نسخه الکتریکی LBX فاش نشد، اما پیش بینی می شود به دلیل حضور موتورهای برقی، فضای بار هم اندکی کمتر از نسخه هیبریدی باشد.

لکسوس در زمان رونمایی از این خودرو گفت که از نظر کیفیت هیچ کم و کاستی در LBX مشاهده نمی شود. حتی نسخه های پایه این خودرو هم نسبت به سایر همکلاسان تریم فوق العاده مجذوب کننده و با کیفیتی خواهند داشت.

LBX در اولین گام در 2024 وارد بازار خودرو اروپا خواهد شد. اما لکسوس برنامه دارد تا این کراس اوور پرمیوم را در بازار خاورمیانه و ترکیه هم به فروش برساند.

عرضه خودروهای مرحله دوم سامانه یکپارچه به سال بعد موکول شد؟ / آمار ثبت نام

سیستم کنترل پایداری ESP اجباری شد / خودروسازان اجرا نمی کنند!

قیمت خودرو در مسیر کاهش / بررسی میدانی قیمت ها و بازار خودرو

همایش کامیون های خاص در ایران؛ با زیباترین ماک کشور آشنا شوید

منبع: بیت ران

به "لکسوس LBX هیبریدی با 134 اسب بخار قدرت معرفی گشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لکسوس LBX هیبریدی با 134 اسب بخار قدرت معرفی گشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید