شکست سامسونگ؛ اپل حالا بزرگترین شرکت بازار موبایل است

به گزارش سارا نوشت، بر اساس گزارش شرکت IDC که یکی از معتبر ترین شرکت ها در زمینه آنالیز بازار گوشی های هوشمند محسوب می گردد، اپل در سال 2023 سامسونگ را پشت سر گذاشته و به مقام اول این بازار رسیده است. اپل در سه ماهه آخر این سال، 80.5 میلیون آیفون راهی بازار نموده و مجموع آیفون های عرضه شده در سال 2023 به 234.6 میلیون می رسد. این در حالی است که سامسونگ در سه ماهه آخر 53 میلیون گوشی به دست کاربران رسانده و مجموع گوشی های فروخته شده این شرکت به 226.6 میلیون می رسد.

شکست سامسونگ؛ اپل حالا بزرگترین شرکت بازار موبایل است

برای اهمیت این موضوع باید بگوییم که این اولین باری است که از سال 2010، یک شرکت به غیر از سامسونگ پیروز شده به مقام اول بازار موبایل دست پیدا کند. بر اساس این گزارش، شرکت های شیائومی و اوپو در رتبه های سوم و چهارم قرار دارند و در رتبه پنجم هم نام شرکت Transsion دیده می شود که گوشی ها را با برندهایی مانند تکنو و اینفینیکس راهی بازار می نماید.

به طور کلی بازار موبایل در سال 2023 رونق چندانی نداشته و با کاهش فروش 3.2 درصدی روبرو شده اند. البته در نیمه دوم سال شرایط بهتر شده و در سه ماهه پایانی شاهد رشد 8.5 درصدی بوده ایم. طبق اعلام شرکت IDC، بخشی از پیروزیت شرکت اپل به افزایش تقاضا برای گوشی های پرچم دار برمی شود که در حال حاضر بیش از 20 درصد از کل بازار را تشکیل می دهند. از سوی دیگر نباید اهمیت مواردی مانند پیروزیت اپل در زمینه تعویض گوشی و فروش قسطی این مدل ها را از قلم بیندازیم.

با وجود اینکه نمی توانیم نقش اپل را در رسیدن به رتبه اول بازار موبایل نادیده بگیریم، اما از سوی دیگر باید به کوشش های باقی شرکت های فعال در زیست بوم اندروید هم اشاره کنیم. مثلا هواوی در بازار چین با سرعت زیادی در حال تصاحب بازار است و شرکت هایی مانند وان پلاس، آنر و گوگل در بازارهای مختلف روز به روز محبوب تر می شوند. بنابراین باید ببینیم آیا سامسونگ در سال 2024 می تواند بار دیگر به رتبه اول این بازار برسد یا نه.

منبع: GizmoChina

منبع: دیجیکالا مگ

به "شکست سامسونگ؛ اپل حالا بزرگترین شرکت بازار موبایل است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکست سامسونگ؛ اپل حالا بزرگترین شرکت بازار موبایل است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید