در سال 2020 باید منتظر چه گوشی هایی باشیم؟

به گزارش سارا نوشت، در سال 2020 چه گوشی های مهمی روانه بازار می شوند و چه ویژگی هایی را به ارمغان می آورند؟ با توجه به شایعات و گزارش های منتشر شده، در این مطلب به بهترین گوشی های 2020 یا به عبارتی بعضی از مهم ترین گوشی های این سال می پردازیم.

در سال 2020 باید منتظر چه گوشی هایی باشیم؟

ما همین حالا هم از بعضی ترندهای مهم سال 2020 خبر داریم؛ اینترنت 5G روانه گوشی های بیشتری می گردد و در کنار آن باید انتظار افزایش ظرفیت باتری، بهبود سرعت و کیفیت عکاسی موبایل را هم داشته باشیم. ضمناً، 2020 سال بسیار مهمی برای گوشی های تاشو محسوب می گردد. در سال 2019 بعضی از شرکت ها اولین نسل گوشی تاشو خود را عرضه کردند و باید ببینیم در سال آینده می توانند همه گیرتر شوند یا نه.

از دیگر انتظارات می توانیم به ادامه جنگ علیه بریدگی نمایشگر اشاره کنیم زیرا در سال 2020 شاهد اولین گوشی های مجهز به دوربین زیر نمایشگر خواهیم بود. در هر صورت در ادامه به بعضی از بهترین گوشی هایی که در سال 2020 عرضه می شوند، نگاهی می اندازیم. گفتنی است در این مقاله سایت Phone Arena به گوشی هایی اشاره شده که به صورت گسترده در بازار کشورهای مختلف عرضه می شوند؛ به همین خاطر گوشی های شرکت های نوآوری مانند اوپو و ویوو در این فهرست حضور ندارند.

نیمه اول سال 2020

گوشی های گلکسی اس 11

تاریخ احتمالی معرفی: 18 فوریه 2020 (29 بهمن 1398)

به غیر از پشتیبانی خانواده گلکسی اس 11 از اینترنت 5G، باید به تعبیه باتری های بسیار بزرگ تر و ضمناً وجود ماژول دوربین غول پیکر در پنل پشتی آن ها اشاره کنیم که این دوربین ها قرار است حرف زیادی برای گفتن داشته باشند. گوشی های گلکسی اس 11 را از همین حالا با خیال راحت می توان در بین بهترین گوشی های 2020 قرار داد.

با توجه به خبرها و رندرهای منتشر شده، کاملا تعیین است که سامسونگ برای این خانواده تا حد زیادی روی دوربین متمرکز شده و بعد از چند سال استفاده از دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی، قرار است از دوربین 108 مگاپیکسلی در گلکسی اس 11 استفاده گردد. این سنسور بسیار بزرگ تر به لطف فناوری جدید ترکیب 9 پیکسل مجاور به عنوان سنسور 12 مگاپیکسلی انجام وظیفه خواهد نمود که بدون شک کیفیت بسیار بهتری به ارمغان می آورد. از دیگر ویژگی های دوربین می توانیم به تعبیه دوربین پریسکوپی با زوم اپتیکال 5 برابری و احتمال قابلیت فیلمبرداری با رزولوشن 8K اشاره کنیم.

  • گلکسی اس 11 پلاس:
  • بزرگ ترین گوشی در خانواده
  • باتری 5000 میلی آمپر ساعتی
  • دوربین پنج گانه
  • گلکسی اس 11:
  • قرارگیری اندازه بدنه بین دو عضو دیگر
  • دوربین پنج گانه
  • گلکسی اس 11 ای:
  • اندازه جمع وجور و نمایشگر کوچک تر
  • شمار کمتر دوربین های اصلی

گلکسی فولد 2

تاریخ احتمالی معرفی: 18 فوریه 2020 (29 بهمن 1398)

گوشی های تاشو بعد از حاشیه هایی که در سال 2019 داشتند، در سال آینده باید بتوانند نظر بخش بیشتری از کاربران را جلب نمایند. نسل اول گلکسی فولد بعد از اینکه به دلایل مختلف در دست کارشناسان از کار افتاد، به ناچار تاریخ عرضه آن چندین ماه به تعویق افتاد و با توجه به قیمت 2000 دلاری آن، مطمئنا سامسونگ این گوشی را برای عموم کاربران عرضه ننموده بود.

در سال 2020، انتظار می رود سامسونگ حداقل از یک گوشی تاشو جدید رونمایی کند که ظاهرا از طراحی جدیدی هم بهره می برد. طراحی نهایی آن هرچه که باشد، این گوشی بدون شک محصول هیجان انگیزی خواهد بود و امیدواریم سامسونگ آن را با قیمتی عرضه کند که کاربران بیشتری بتوانند گوشی تاشو موردنظر را خریداری نمایند.

در حال حاضر جزییات زیادی در خصوص این گوشی مطرح نشده و مثلا می توانیم به احتمال طراحی عمودی آن مانند گوشی جدید موتو ریزر شرکت موتورولا اشاره کنیم. علاوه بر این گفته می گردد این گوشی تقریبا همزمان با خانواده گلکسی اس 11 معرفی می گردد و از دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی هم بهره می برد.

آیفون 9

تاریخ احتمالی معرفی: مارس 2020 (اسفند 1398 یا فروردین 1399)

آیفون SE را به خاطر دارید؟ حالا بر اساس گزارش های مختلف، اپل بعد از چند سال میخواهد یک گوشی مقرون به صرفه دیگری را روانه بازار کند که احتمالا با عنوان آیفون 9 به دست مشتریان خواهد رسید. از جمله اطلاعاتی که از این گوشی داریم می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • شباهت ظاهری با آیفون 8
  • بهره گیری از نمایشگر LCD
  • استفاده از دکمه هوم فیزیکی مجهز به تاچ آی دی
  • تراشه A13 Bionic
  • قیمت حدودا 350 دلاری

با توجه به ویژگی های ذکر شده و البته قیمت حدودا 350 دلاری، این گوشی مطمئنا یکی از بهترین گوشی های 2020 خواهد بود که با قیمت مناسب موردتوجه میلیون ها کاربر علاقه مند به محصولات اپل قرار می گیرد.

هواوی P40 پرو

تاریخ احتمالی معرفی: 24 مارس 2020 (5 فروردین 1399)

گوشی های سری P شرکت هواوی همواره از لحاظ عکاسی ویژگی های هیجان انگیزی به ارمغان می آورند در خصوص هواوی P40 پرو هم می توانیم چنین انتظاری را داشته باشیم. دو سال قبل، هواوی P20 پرو با قابلیت حالت شب معرفی گردید که دیگر شرکت ها هم به اهمیت این تکنولوژی پی بردند و این تعیینه به تقریبا تمام گوشی های جدید راه پیدا کرد. سال گذشته، هواوی P30 پرو با امکان ثبت عکس های باکیفیت در محیط های بسیار کم نور سروصدای زیادی راه انداخت و دوربین پریسکوپی با زوم اپتیکال 5 برابری هم مورد توجه گسترده ای نهاده شد.

انتظار می رود دوربین P40 پرو هم در این حوزه ها یعنی زوم، عکاسی شب و ثبت جزییات حرف بیشتری برای گفتن داشته باشد. علاوه بر این، نباید قابلیت هایی مانند پشتیبانی از فناوری 5G، سرعت بهتر، حافظه داخلی بیشتر و باتری بزرگ تر را از قلم بیندازیم.

موتو ریزر

تاریخ عرضه: ژانویه 2020 (دی یا بهمن 1398)

اگرچه این گوشی مدتی قبل رسما معرفی گردید، ولی در هر صورت از آنجایی که در سال 2020 روانه بازار می گردد، در این فهرست نهاده شده است. در همین حین باید خاطرنشان کنیم این نوع مکانیزم عمودی یادآور گوشی های تاشو نوستالژیک است. علاوه بر این باید به چین خوردگی در بخش میانی نمایشگر هم اشاره کنیم که تا حد زیادی نامرئی است و دو بخش گوشی به طور کامل روی یکدیگر قرار می گیرند و به همین خاطر اشیاء خارجی نمی توانند به میان آن ها نفوذ نمایند.

البته برای گوشی هوشمندی که از لحاظ تراشه حرف زیادی برای گفتن ندارد، 1500 دلار مبلغ بسیار زیادی است ولی در هر صورت گوشی های تاشو تکنولوژی تازه نفسی هستند و تا اطلاع ثانوی با قیمت بالایی روانه بازار می شوند.

وان پلاس 8

تاریخ احتمالی معرفی: 12 مه 2020 (23 اردیبهشت 1399)

شرکت وان پلاس در سال 2020 هم از نسل جدید پرچم دار مقرون به صرفه خود رونمایی می نماید. از آنجایی که هنوز چندین ماه تا تاریخ معرفی وان پلاس 8 فاصله داریم با قاطعیت زیادی نمی توانیم در خصوص ویژگی های سخت افزاری آن اظهارنظر کنیم. در این میان، رندرهایی از این گوشی منتشر شده که حفره نمایشگر و ماژول مستطیل شکل حاوی دوربین چندگانه را نشان می دهند.

اگرچه گوشی های وان پلاس در زمینه سرعت و عملکرد حرف زیادی برای گفتن دارند، ولی این شرکت در زمینه دوربین هنوز نتوانسته به رقیب قدری برای پرچم داران مهم تبدیل گردد و امیدواریم بالاخره وان پلاس 8 از چنین دوربین قدرتمندی بهره ببرد.

ال جی G9

تاریخ احتمالی معرفی: فوریه 2020 (بهمن یا اسفند 1398)

بخش موبایل ال جی طی چند سال گذشته فرایند نزولی داشته و در سال 2019 هم ال جی با معرفی قابلیت هایی مانند تشخیص الگوی رگ های کف دست و تشخیص حرکت دست کوشش کرد توجه زیادی را جلب کند. اما در نهایت این قابلیت های گوشی ال جی G8 در بهترین حالت تعیینه های پر زرق وبرق بودند که کمتر کسی به آن ها توجه نشان داد. با توجه به این شرایط، ال جی G9 اهمیت زیادی برای این شرکت دارد.

اگرچه ال جی چند سال قبل برای نخستین بار از دوربین اولترا واید استفاده کرد، ولی حالا حتی گوشی های ارزان قیمت هم از این تعیینه بهره می برند. در این میان، ال جی G9 باید بتواند شرایط عمر باتری خود را نسبت به نسل قبلی تا حد زیادی بهبود ببخشد. این کمپانی پیش از این گوشی 5G روانه بازار نموده و به همین خاطر به احتمال زیاد G9 هم از این تعیینه پشتیبانی می نماید. در نهایت باید ببینیم آیا G9 می تواند بخش موبایل ال جی را دوباره بر سر زبان ها بیندازد یا نه.

سونی اکسپریا 2 (2020)

تاریخ احتمالی معرفی: فوریه 2020 (بهمن یا اسفند 1398)

سونی اکسپریا 2 (نام آن هنوز تایید نشده) جدیدترین پرچم دار شرکت سونی است که در سال 2020 معرفی خواهد شد. به عنوان یک پرچم دار حقیقی، این گوشی باید از تراشه اسنپ دراگون 865 بهره ببرد و سونی باید برای دوربین آن امکانات قابل توجهی ارائه کند تا بتواند با دوربین گوشی های شرکت هایی مانند اپل، سامسونگ و گوگل رقابت کند. با وجود اینکه بسیاری از بهترین دوربین گوشی های هوشمند از سنسورهای سونی بهره می برند، ولی گوشی های این شرکت در چند سال اخیر در این زمینه حرف چندانی برای گفتن نداشته اند.

با توجه به زبان طراحی نسل جدید گوشی های این شرکت، در خصوص اکسپریا 2 هم انتظار می رود از نمایشگری با نسبت تصویر 21:9 بهره ببرد. هرچند گوشی های سونی مدت هاست که دیگر مورد توجه گسترده ای قرار نمی گیرند، ولی این شرکت همچنان با امیدواری زیاد به ساخت آن ها ادامه می دهد.

شیائومی می 10

تاریخ احتمالی معرفی: فوریه 2020 (بهمن یا اسفند 1398)

شرکت شیائومی به ساخت گوشی های مقرون به صرفه باکیفیت شهرت دارد و در سال 2020 هم میخواهد بسیاری از گوشی های خود را با پشتیبانی از فناوری 5G روانه بازار کند. در این میان شیائومی می 10 یکی از بهترین گوشی های 2020 خواهد بود که مطابق انتظار با قیمت بسیار پایین تری نسبت به دیگر پرچم داران گران قیمت عرضه می گردد.

شیائومی از جمله شرکت هایی است که برای گوشی های خود توجه زیادی به دوربین نشان می دهد و پرچم داران این شرکت معمولا از دوربین های همه فن حریفی بهره می برند. مطابق فرایند همیشگی شیائومی، گوشی می 10 به احتمال زیاد با قیمت بین 500 تا 600 دلار روانه بازار می گردد و در نهایت می تواند در سرتاسر دنیا مورد توجه میلیون ها کاربر قرار بگیرد.

نیمه دوم 2020

گوشی های آیفون 12

تاریخ احتمالی معرفی: 10 سپتامبر 2020 (20 شهریور 1399)

اول از همه باید بگوییم که آیفون های 2020 برای نخستین بار قرار است از فناوری 5G پشتیبانی نمایند. علاوه بر این طراحی کلی فریم های فلزی این گوشی ها مشابه آیفون 4 خواهد بود که این یعنی به جای لبه های خمیده، با لبه های تخت روبرو خواهیم شد. بعد از ارائه حالت شب و دوربین اولترا واید در سال 2019، در سال آینده برای مدل پرو می توانیم انتظار تعبیه دوربین چهارم را داشته باشیم که امکانات بیشتری در زمینه واقعیت افزوده به ارمغان می آورد.

در ادامه با توجه به گزارش های مطرح شده از جانب سه منبع معتبر، به صورت خلاصه به بعضی ویژگی های احتمالی خانواده آیفون 12 نگاهی می اندازیم که البته با توجه به ناتعیین بودن نام مدل های مختلف، در این جدول شاهد نام های تکراری هستیم.

مینگ-چی کو شرکت جی پی مورگان شرکت Rosenblatt Securities
آیفون 12 با نمایشگر اولد 5.4 اینچی و دوربین دوگانه آیفون 12 با نمایشگر اولد 5.4 اینچی و دوربین دوگانه آیفون 12 با نمایشگر 6.1 اینچی LCD
آیفون 12 با نمایشگر اولد 6.1 اینچی و دوربین دوگانه آیفون 12 با نمایشگر اولد 6.1 اینچی و دوربین دوگانه آیفون 12 پرو با نمایشگر اولد 5.4 اینچی و ارائه مدل های 4G و 5G
آیفون 12 پرو با نمایشگر اولد 6.1 اینچی و دوربین سه گانه آیفون 12 پرو با نمایشگر اولد 6.1 اینچی و دوربین سه گانه به همراه سنسور ToF آیفون 12 پرو با نمایشگر اولد 6.1 اینچی و ارائه مدل های 4G و 5G
آیفون 12 پرو مکس با نمایشگر اولد 6.7 اینچی و دوربین سه گانه آیفون 12 پرو مکس با نمایشگر اولد 6.7 اینچی و دوربین سه گانه به همراه سنسور ToF آیفون 12 پرو مکس با نمایشگر اولد 6.7 اینچی و پشتیبانی از 5G

گوشی های گلکسی نوت 11

تاریخ احتمالی معرفی: 12 آگوست 2020 (22 مرداد 1399)

گلکسی نوت 10 علاوه بر اینکه از طراحی جذابی بهره می برد، گوشی بسیار قدرتمندی هم محسوب می گردد. گوشی های گلکسی نوت 11 علاوه بر رقابت برای راه یابی به جدول بهترین گوشی های 2020 برای پر کردن جای پای نسل قبلی هم کار سختی در پیش دارند. علاوه بر ویژگی هایی مانند پشتیبانی از فناوری 5G و به تبع آن بهره گیری از باتری بزرگ تر، قلم S Pen هم باید ویژگی های جذاب تری به ارمغان بیاورد. ضمناً دوربین نوت 11 باید از ویژگی های جذاب تری نسبت به دوربین گوشی های گلکسی اس 11 بهره ببرد.

گوشی های پیکسل 5

تاریخ احتمالی معرفی: 14 اکتبر 2020 (23 مهر 1399)

پیکسل 4 به دلیل داشتن بعضی ضعف ها مورد انتقاد نهاده شده و گوگل با عرضه پیکسل 5 بالاخره باید یک پرچم دار جذاب همه فن حریف را روانه بازار کند. مهم ترین مشکل پیکسل 4 موضوع عمر باتری بسیار ضعیف آن است که اصلا حرفی برای گفتن ندارد. در این میان گوگل به شدت بر روی جذابیت سیستم راداری آن مانور داد که ویژگی چندان مفیدی محسوب نمی گردد.

به همین خاطر گوگل در ادامه دو راه دارد؛ یک اینکه شکست را بپذیرد و پیکسل 5 را با طراحی جدید و بدون سیستم راداری عرضه کند. راه دوم هم این است که سیستم مذکور را بهبود ببخشد و قابلیت های مفیدتری برای آن ارائه کند. در هر صورت در بازار شلوغ گوشی های هوشمند، قرارگیری در بین بهترین گوشی های 2020 به هیچ عنوان کار راحتی به حساب نمی آید.

هواوی میت 40 پرو

تاریخ احتمالی معرفی: سپتامبر 2020 (شهریور یا مهر 1399)

مانند همواره، در اواخر 2020 شرکت هواوی از میت 40 پرو رونمایی خواهد نمود که برخلاف سری P، تمرکز این خانواده بر ارائه ویژگی های جذاب در حوزه های مختلف است و لزوماً بر قابلیت های دوربین متمرکز نیستند. علاوه بر بهبود پشتیبانی از اینترنت 5G و افزایش عمر باتری و احتمالا ارائه سیستم تشخیص چهره سه بعدی، می توانیم ویژگی های نوآورانه دیگری از این گوشی انتظار داشته باشیم.

روی هم رفته، هواوی با معرفی گوشی های سری P کوشش می نماید ویژگی های پر زرق وبرقی در زمینه عکاسی به ارمغان بیاورد و گوشی های سری میت علاوه بر دوربین های قدرتمند، معمولا در زمینه عملکرد و دیگر ویژگی ها توجه زیادی را جلب می نمایند.

وان پلاس 8T

تاریخ احتمالی معرفی: اواخر سپتامبر 2020 (اوایل مهر 1399)

وان پلاس هر ساله بعد از ارائه نسل جدید پرچم دار خود، چندین ماه بعد نسخه بهبود یافته آن را هم عرضه می نماید که معمولاً از پسوند T بهره می برند. اما این شرکت، اخیرا از عرضه فقط یک پرچم دار فاصله گرفته و به عرضه مدل پرو و معمولی روی آورده است. با توجه به رویکرد این شرکت، مدل پرو این گوشی احتمالا با قیمت حدودا 700 دلاری روانه بازار می گردد و کاربران برای خرید مدل معمولی وان پلاس 8T به احتمال زیاد باید مبلغ حدودا 600 دلار را بپردازند.

در چند سال اخیر شرکت وان پلاس با قیمت گذاری مناسب برای گوشی های قدرتمند توانسته کاربران زیادی را جذب کند و باید ببینیم در سال 2020 این شرکت می تواند به این فرایند موفقیت ادامه بدهد یا نه.

ایسوس Rog Phone III

تاریخ احتمالی معرفی: ژوئیه تا آگوست 2020 (تیر تا مرداد 1399)

نسل دوم گوشی گیمینگ ایسوس Rog Phone توجهات زیادی را جلب کرد و به همین خاطر انتظار می رود نسل سوم این گوشی کیفیت نمایشگر 120 هرتز خود را بهبود ببخشد و ضمناً لوازم جانبی جذاب تری برای گیمرها ارائه کند. از دیگر ویژگی های مورد انتظار، می توانیم به افزایش ظرفیت باتری و بهبود سیستم خنک نماینده اشاره کنیم. همچنین امیدواریم ایسوس کیفیت دوربین های این گوشی را تا حد زیادی ارتقا بدهد.

بهترین گوشی های مقرون به صرفه چینی در سال 2019

منبع: Phone Arena

منبع: دیجیکالا مگ

به "در سال 2020 باید منتظر چه گوشی هایی باشیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در سال 2020 باید منتظر چه گوشی هایی باشیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید