طرز تهیه لازانیا با سس سفید

به گزارش سارا نوشت، خبرنگاران | سرویس آشپزی - لازانیا یک غذای ایتالیایی است که در تمام جهان تهیه می گردد و هواداران بسیاری نیز دارد. طرز تهیه انواع مختلف لازانیا، به طور کلی یکسان است، به این صورت که وررقه ها را لایه لایه می چینیم و میان آن ها را با موادی مانند گوشت، سبزیجات و… پر می کنیم. خشک شدن ورقه های لازانیا یکی از مشکلاتی است که در طبخ این غذا ممکن است با آن روبرو شویم، از اینرو بهتر است لازانیا با سس سفید طبخ گردد تا این مشکل به وجود نیاید.

طرز تهیه لازانیا با سس سفید

مواد مورد نیاز برای تهیه لازانیا با سس سفید

مواد مورد نیاز برای تهیه این غذای لذیذ و خوشمزه را در جدول زیر مشاهده می کنید.

مواد لازم
لازانیا500 گرم
گوشت چرخ نموده150 گرم
قارچ100 گرم
پیاز2 عدد متوسط
فلفل دلمه ای1 عدد
پنیر پیتزا500 گرم
سس سفیدیک پیمانه
رب گوجهبه میزان لازم
نمک، فلفل، آویشن، زردچوبه و دارچینبه میزان لازم

نکته:

  • برای تهیه یک پیمانه سس سفید، به دو لیوان شیر، دو قاشق غذاخوری آرد سفید و 50 گرم کره نیاز دارید. ابتدا آرد را داخل یک ماهیتابه لبه دار یا قابلمه بریزید و روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید تا بوی خامی آن گرفته شود. سپس کره را که آب نموده بودید به آرد اضافه کنید و بهم بزنید تا زمانی که کاملا مخلوط شوند و آرد تغییر رنگ دهد. سپس به آرامی شیر را اضافه کنید و دائما بهم بزنید تا آرد گلوله نشود. اندکی که مایه غلیظ شد، آن را از روی حرارت بردارید.

  • ترجیحا از ورقه های لازانیای نیمه آماده بهره ببرید، زیرا به پخت نیازی ندارد.

طرز تهیه لازانیا با سس سفید

  1. فلفل دلمه ای را به صورت نگینی خرد کنید.

  2. پیازها را به صورت نگینی خرد کنید و همراه با گوشت و مقداری زردچوبه داخل یک قابلمه بریزید، سپس یک و نیم تا دو لیوان آب به آن اضافه کنید و روی حرارت متوسط شعله اجاق گاز اجازه دهید تا کاملا بپزد.
  3. قارچ ها را خرد کنید و داخل یک ماهیتابه بدون روغن کمی تفت دهید تا آب آن تبخیر شود. اینکار مانع از آب انداختن لازانیا هنگام پخت می شود.

  4. زمانی که گوشت کاملا پخت و آب آن تبخر شد، کمی روغن به آن اضافه و آن را تفت دهید.
  5. اکنون دارچین، آویشن و فلفل را به گوشت اضافه کنید و کمی بهم بزنید.
  6. رب گوجه را در آخر به آن اضافه کنید و کمی بهم بزنید تا گوشت رنگ بگیرید و سپس قارچ را به گوشت اضافه نموده و بعد از مدت کوتاه از روی حرارت بردارید.
  7. در یک قابلمه یا ظرف عظیم مقداری آب بریزید و ورق های لازانیای نیمه آماده داخل آن قرار دهید، توجه کنید که ورقه ها تنها باید سه دقیقه داخل آب باشند، بنابراین ابتدا به تعدادی که برای لایه اول نیاز دارید در آب خیس کنید و سپس هنگامی که آغاز به چیدن لایه اول می کنید، ورقه های لایه دوم را در آب خیس نموده و به همین ترتیب تا آخر پیش می روید.

  8. کف یک ظرف مناسب فر را چرب کنید و یک لایه ورق لازانیا بچینید، مقداری سس سفید روی لازانیاها بریزید و با استفاده از یک قاشق آن را پخش کنید.
  9. سپس مقداری از مخلوط گوشت و قارچ را روی آن بریزید و با استقاده از قاشق آن را پخش کنید تا سطحی تقریبا یکنواخت داشته باشید.
  10. اکنون مقداری از فلفل دلمه ای نگینی شده را روی آن پخش کنید و پنیر پیتزا بریزید.
  11. به همین ترتیب 3 الی 4 ردیف ورق لازانیا بچینید. در آخرین لایه کمی پنیرپیتزای بیشتری بهره ببرید.

  12. فر را از قبل با حرارت 180 درجه سانتیگراد گرم کنید و به مدت تقریبی 45 دقیقه لازانیا را داخل فر قرار دهید. تمام مواد لازانیا آماده است و فقط کافی است که ورق های لازانیا پخته شوند.

به همین راحتی لازانیا با سس سفید آماده شده است. لازانیا را می توانید در همان ظرفی که طبخ نموده اید، سرو نمایید یا از قالب های کوچک یک نفره استفاده و برای هر فرد یک ظرف را سرو کنید.

چند نکته:

  • در صورت تمایل می توانید از رب گوجه فرنگی استفاده نکنید، اما وجود رب گوجه فرنگی سبب خوش رنگ شدن غذا می شود.

  • می توانید فلفل دلمه ای را همزمان با قارچ به گوشت اضافه کنید، اما در اینصورت عطر آن کمتر خواهد بود.

  • توجه داشته باشید که مواد میانی لازانیا نباید آب داشته باشد، زیرا سس سفید برای نرم شدن این غذا کافی و در صورتی که این مواد نیز آب داشته باشد، در نهایت لازانیا بیش از اندازه شل شده و هنگام سرو از هم می پاشد.

استفاده از سس سفید یا سس بشامل در طبخ لازانیا نه تنها مانع از خشک شدن این غذا می شود، بلکه طعم خوبی را نیز به لازانیا می دهد. برای تزیین لازانیا هنگام سرو می توان از اندکی جعفری خرد شده نیز استفاده کرد، اما سعی کنید مقدار آن آنقدر زیاد نباشد که روی طعم لازانیا با سس سفید اثر بگذارد.

منبع: setare.com

به "طرز تهیه لازانیا با سس سفید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه لازانیا با سس سفید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید