سامسونگ دو مک بوک پرو 13 و 15 اینچی معرفی کرد!

به گزارش سارا نوشت، درست چند ساعت پیش از شروع مراسم توسعه دهندگان اپل یا همان WWDC سال جاری، شرکت سامسونگ دو لپ تاپ جدید معرفی نموده که بی شباهت به مک بوک پرو اپل نیستند. این دو لپ تاپ با نام Notebook 7 عرضه می شوند و نمی توان الگو دریافت سامسونگ از اپل در طراحی این لپ تاپ ها را نادیده گرفت.

سامسونگ دو مک بوک پرو 13 و 15 اینچی معرفی کرد!

یکی از این لپ تاپ ها اندازه 13 اینچی خواهد داشت و نسخه دیگر، 15 اینچی است. همچنین هر دو لپ تاپ با ویندوز 10 عرضه می شوند. اما چرا انقدر روی شباهت این لپ تاپ با مک بوک پروهای اپل اصرار داریم؟ استفاده از خطوط تیز در طراحی، ترک پد عریض و بزرگ و حاشیه های کوچک دور نمایشگر و کیبرد دستگاه، بیش از هر چیزی ما را یاد مک بوک پروهای کنونی می اندازد. سامسونگ حتی در لبه جلویی دستگاه یک شیار قرار داده که به بلند کردن نمایشگر یاری می نماید و این شیار هم شبیه به مک بوک پروهای اپل است!

از این دو لپ تاپ، نسخه 13 اینچ بیشترین شباهت به مک بوک پرو را دارد. چینش کیبرد این لپ تاپ فاقد دکمه های ماشین حساب است و ترک پد هم دقیقا در وسط و در بخش پایینی کیبرد قرار گرفته است. نسخه 15 اینچ اما دارای دکمه های ماشین حساب در کیبرد است و ترک پد آن نیز از وسط، کمی به سمت چپ جابه جا شده تا درست وسط دکمه های اصلی کیبرد قرار بگیرد.

البته اینطور هم نیست که این لپ تاپ ها یک کپی کامل از مک بوک پرو باشند. برای مثال سامسونگ پورت های بیشتری در Notebook 7 استفاده نموده است. در کناره های این لپ تاپ ها شاهد دو پورت USB 3.0 معمولی، یک پورت USB-C، یک پورت HDMI و یک صندلی برای کارت حافظه microSD هستیم و این یعنی کاربر Notebook 7 احتیاجی به دانگل نخواهد داشت. شاید تنها دانگل مورد احتیاج، برای پورت Ethernet باشد که خب تقریبا در اکثر لپ تاپ های امروزی، این دانگل احتیاج است.

مدل پایه این لپ تاپ ها با قیمت 999 دلار عرضه خواهد شد و تاریخ عرضه نیز 4 مردادماه معین شده است. همه مدل ها با پردازنده نسل هشتم اینتل عرضه می گردد. هشت گیگابایت حافظه رم، نمایشگرهای 1080P و سنسور اثر انگشت (دکمه آبی رنگ روی کیبرد) از دیگر معینات این لپ تاپ ها هستند. نسخه 15 اینچ این لپ تاپ را نیز می توان به گرافیک Nvidia GeForce MX250 ارتقا داد و امکان نصب حافظه SSD اضافی روی این لپ تاپ هم وجود دارد.

سامسونگ همچنین یک لپ تاپ دیگر هم معرفی نموده است که نمایشگر 15 اینچ دارد و با نام Notebook 7 Force شناخته خواهد شد. این لپ تاپ هم طراحی شبیه Notebook 7 (و البته مک بوک پرو!) دارد اما از آن جایی که فقط در رنگ مشکی عرضه می گردد، بی شباهت به لپ تاپ های Razer Blade نیست.

این مدل با قیمت پایه 1499 دلار عرضه خواهد شد و از کارت گرافیک Nvidia GeForce GTX 1650 (که نسل جدید GTX 1050 است و قدرت پردازشی بیشتر و مصرف انرژی کمتری دارد) بهره می برد. 16 گیگابایت حافظه رم هم به صورت پیش فرض در این لپ تاپ وجود دارد و پورت Ethernet هم به آن اضافه شده است. همچنین دو اسلات دیگر برای اضافه کردن حافظه داخلی لپ تاپ، حاضر خواهد بود.

Notebook 7 Force لپ تاپی است که برای کسانی که کار ویرایش ویدیو انجام می دهند و کسانی که اهل بازی هستند، ساخته شده است. هنوز نتوانسته ایم این لپ تاپ را از نزدیک ببینیم اما با قیمت 1499 دلاری، با محصولی گران روبرو هستیم چراکه در حال حاضر لپ تاپ هایی با قیمت کمتر از 1000 دلار وجود دارند که از گرافیک GTX 1650 بهره می برند. نکته نگران کننده دیگر درباره این لپ تاپ، باتری کم ظرفیت 43Wh این محصول است. اگر کارهای سنگین بخواهید با Notebook 7 Force انجام دهید، احتمالا باتری دستگاه به سرعت تمام خواهد شد. برای مقایسه، مک بوک پرو 15 اینچی که رقیب Notebook 7 Force به حساب می آید، از باتری 83.6Wh بهره می برد و عمر باتری بسیار بهتری را در اختیار کاربران می گذارد. شما درباره لپ تاپ های جدید سامسونگ چه فکر می کنید؟

منبع: TheVerge

منبع: دیجیکالا مگ

به "سامسونگ دو مک بوک پرو 13 و 15 اینچی معرفی کرد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ دو مک بوک پرو 13 و 15 اینچی معرفی کرد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید