کاربران گوشی های نت 7 سامسونگ تلفن های خود را روشن نکنند

به گزارش سارا نوشت، مقامات امنیت حمل و نقل هوایی ایالات متحده، با اقدامی گسترده به مسافران خطوط هوایی هشدار دادند که از روشن و شارژ کردن گوشی های سامسونگ گلکسی نت 7 در حین پرواز جدا خودداری نمایند. این اقدام در پی چندین گزارش از آتش گرفتن این گوشی ها صورت گرفت. اداره هوانوردی فدرال آمریکا (اف ای ای) به مسافران تذکر داد که حتی از گذاشتن این گوشی در چمدان هایشان در قسمت حمل بار، خودداری نمایند. این اقدام ها به علت نگرانی های اخیر در مورد این مدل از گوشی های سامسونگ اجرا شده است. گفتنی است که هشدار اف ای ای درباره یک محصول خاص به مسافران هوایی، اتفاق بسیار نادری است. با خبرنگاران همراه باشید تا در ادامه بیشتر از این خبر بدانیم.

کاربران گوشی های نت 7 سامسونگ تلفن های خود را روشن نکنند

هفته گذشته، شرکت سامسونگ از شرکت های فراوری نماینده گوشی های هوشمند در سایز بزرگ، فراخوان جهانی را اظهار داشت. این اقدام بعد از تحقیقات مربوط به آتش سوزی چند گوشی سامسونگ صورت گرفت و معین شد که باتری های لیتیومی این گوشی ها عامل این حوادث بوده اند. به گزارش خانواده ای در استان فلوریدا، هنگامی که گوشی سامسونگ گلکسی نت 7 را برای شارژ درون خودروی جیپ خود گذاشته بودند، گوشی منفجر و ماشین شان آتش گرفته و از بین می رود. سامسونگ آخرین نسخه گوشی های نت خود را در آگوست امسال روانه بازار کرد. گوشی های سری نت از گران ترین فراوریات شرکت سامسونگ به شمار می فرایند. طراحی این گوشی ها در واقع برگرفته از طرح سری گوشی های گلکسی اس است. یکی از قابلیت هایی که سامسونگ به گوشی نت 7 اضافه نموده ، قابلیت تشخیص عنبیه چشم است که می تواند با شناسایی الگوی عنبیه چشم کاربر، قفل گوشی را برایش باز کند.

نت 7 سامسونگ اولین دستگاهی نیست که به خاطر مسائل باتری های لیتیومی، آتش گرفته است این اتفاق قبلا برای لپ تاپ، ماشین های سواری تسلا و حتی هواپیما ی بوئینگ 787 نیز اتفاق افتاده است. در اوایل امسال، سازمان بین المللی هوانوردی غیر نظامی، که یکی از آژانس های سازمان ملل به شمار می رود، مجموعه ای از استاندارد های جهانی ایمنی هوانوردی را وضع کرد که بر اساس آن جابجایی محموله های حاوی باتری های لیتیومی به وسیله هواپیماهای مسافربری قدغن است. این قانون تا زمانی ادامه خواهد داشت که بسته بندی امنی برای این محصول ارائه گردد تا بتوان از انتقال آتش احتمالی به درون هواپیما و تخریب آن جلوگیری کرد.

آنالیز هشدار اف ای ای درباره گوشی های نت 7 سامسونگ، به وسیله شرکت های هواپیمایی

اگر شما قصد دارید با گوشی نت 7 سامسونگ سفر کنید، مأموران پرواز در مورد استفاده و یا شارژ گوشی در حین پرواز برای شما تصمیمات خاصی خواهند گرفت.

اداره هوانوردی فدرال بیان نمود: به علت گزارش های اخیر در مورد آتش سوزی گوشی های هوشمند، مسافران باید از شارژ، استفاده و یا گذاشتن گوشی های خود در چمدان های قسمت بار، خودداری نمایند.

این اتفاق بسیار نادری است که اف ای ای به مسافرین هشدار دهد که در حین پرواز از محصولی به خصوص استفاده ننمایند. سازمان بین المللی هوانوردی غیر نظامی اظهار داشت: بعد از گزارش های ارائه شده به وسیله سامسونگ از حوادث اخیر مربوط به تلفن های همراه، این تدابیر امنیتی گرفته شده است.

شرکت های هواپیمایی اِمِریکن، دلتا و یونایتد، که از شرکت های بزرگ هواپیمایی آمریکا بشمار می فرایند، در حال آنالیز هشدارنامه اف ای ای هستند، اما هنوز برایشان معین نیست که چگونه مطمئن شوند که مسافرین در حین پرواز گوشی های خود را خاموش می گذارند. سخنگوی شرکت دلتا، مرگان دورنت، بیان نمود: فعلا در حال آنالیز این اختیارنامه هستیم. سخنگوی شرکت هواپیمایی اِمریکن، رز فینشتاین نیز اظهار داشت: این شرکت هم اکنون در حال تبادل نظر با اف ای ای است، اما هنوز تصمیمی، در مورد این موضوع گرفته نشده که مسافران اجازه دارند چه نوع دستگاه هایی را در حین پرواز همراه خود داشته باشند.

بعلاوه سخنگوی شرکت یونایتد، پانزنبرگر، گفت: این شرکت با آنالیز دستورالعمل اف ای ای، هشدار های لازم را به مسافران و کارمندان خود در مورد این گوشی ها اعلام خواهد نمود. وی در ادامه گفت: مهمانداران در اولین فرصت هشدارهای امنیتی لازم را درباره گوشی های سامسونگ به مسافران متذکر خواهند شد. شرکت هواپیمایی سنگاپور در حال حاضر استفاده و شارژ این گوشی ها را در حین پرواز ممنوع اعلام نموده و شرکت استرالیایی کوانتاس نیز از مسافران درخواست نموده که از این گوشی ها استفاده ننمایند. در ماه فوریه، آژانس هوانوردی سازمان ملل به تمام کشورها توصیه کرد، حمل و نقل محموله باتری های قابل شارژ لیتیومی در هواپیماهای مسافربری بطور موقت ممنوع گردد. البته این دستورالعمل شامل باتری های درون دستگاه های در دست استفاده مسافران مانند تلفن همراه، لپ تاپ و تبلت آنها نخواهد بود. هفته گذشته، شرکت سامسونگ، فراخوانی جهانی را در مورد نت 7 اعلام کرد. به علت حوادث اخیر، سهام شرکت سامسونگ الکترونیک، چهار درصد سقوط کرد که این بدترین سقوط سهام شرکت از ماه ژانویه به بعد به شمار می آید.

منبع: الی گشت

به "کاربران گوشی های نت 7 سامسونگ تلفن های خود را روشن نکنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاربران گوشی های نت 7 سامسونگ تلفن های خود را روشن نکنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید