بهترین زمان خرید بلیط هواپیما چه زمانی است؟

به گزارش سارا نوشت، بهترین زمان خرید بلیط هواپیما در روزهای عادی (غیر تعطیل)

پیش از هرچیز باید در نظر بگیرید که قرار است در زمان های شلوغ، مثل تعطیلات بلیط تهیه کنید یا در روزهای عادی؟ اگر در روزهای عادی، قصد خرید بلیط هواپیما دارید، زمان خرید بلیط هواپیما نه خیلی زودهنگام و نه خیلی دیر هنگام باید باشد. شرکت ها در ابتدای عرضه قیمت اصولا قیمت های بالایی را پیشنهاد می دهند؛ البته این قیمت از حالت استاندارد و معمول بالاتر نیست. با گذر زمان و برای فروش بیشتر، اغلب این قیمت ها کاهش می یابد. بنابراین برای تهیه بلیط پرواز در روزهای عادی، خیلی زودهنگام اقدام نکنید. از طرفی خرید بلیت در ساعات و روزهای پایانی نیز اصلا توصیه نمی گردد.

بهترین زمان خرید بلیط هواپیما چه زمانی است؟

بهترین زمان خرید بلیط هواپیما در تعطیلات

اگر در روزهای تعطیل و پر رفت و آمد، مثل اعیاد، تعطیلات و غیره قصد سفر دارید، خرید زودهنگام بلیط هواپیما به نفع تان خواهد بود. تقاضای بلیط در این روزها بسیار زیاد است و اغلب با کاهش قیمت روبه رو نمی شوید. ضمن اینکه در این روزها ممکن است ظرفیت خیلی زود تکمیل گردد.

چند روز قبل سفر اقدام به خرید بلیط هواپیما کنیم؟

طبق اعلام شرکت Airlines Reporrting Corp، پنجاه و هفت روز قبل از سفر، بهترین و ارزانترین زمان خرید بلیت هواپیما به شمار می رود. البته گاهی ممکن است قیمت بلیت بین 50 تا 100 روز قبل تغییری نکند. لازم به ذکر است پروازهای بین المللی را خیلی زودتر و 171 روز قبل سفر باید تهیه کرد. وب سایت cheapAir.com در مورد پروازهای کانادا به آمریکا، 47 روز قبل پرواز را پیشنهاد می دهد.

ارزانترین روز هفته برای خرید بلیط هواپیما

اواسط هفته، به خصوص روز سه شنبه، بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما به شمار می رود. از روزهای چهارشنبه تا شنبه گران ترین زمان فروش بلیط هواپیما است.

ارزانترین ساعت خرید بلیط هواپیما چه زمانی است؟

همانطور که اشاره نمودیم، قیمت بلیط با توجه به عواملی مثل ساعات، روز و ماه حرکت متغیر است. از ارزانترین زمان های سفر می توان به ساعات اولیه روز (صبح زود) اشاره نمود. در این ساعات، تقاضای کمتری برای خرید بلیط وجود دارد و به همین دلیل پروازهای ارزانتری می توان تهیه کرد. انتخاب پرواز در ساعات اولیه روز مزایای متعددی دارد؛ در این زمان، فرودگاه ها خلوت ترند و تحویل بار و عبور از گیت ها راحتتر خواهد شد. هم چنین احتمال تاخیر کمتری در این پروازها وجود دارد.

ارزانترین ماه خرید بلیط هواپیما

ماه های اردیبهشت، مهر، آبان و بهمن مناسبترین زمان خرید به شمار می روند. در این زمان تردد و تقاضای کمتری برای خرید بلیط وجود دارد.

بهترین زمان برای خرید بلیط چارتری

درست است که بلیط های چارتری اغلب ارزانترند اما گاهی قیمت های غیرمعمولی دارند. به همین خاطر برای خرید بلیط چارتری بهتر است موارد متعددی مورد توجه قرار داد. بهترین زمان برای خرید بلیت ارازن و چارتری اردیبهشت ماه است. این ماه آب و هوای مناسبی دارد و بهترین زمان برای سفر به شمار می رود. از طرفی چون بعد از تعطیلات فروردین ماه است هوادار کمتری برای سفر دارد. در این زمان، می توانید بلیط هواپیما را با قیمت مناسب تهیه کنید. از دیگر فصولی که قیمت بلیط هواپیما کاهش پیدا می نماید می توان به فصول خیلی گرم و سرد سال اشاره نمود.

بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما خارجی

علاوه بر عوامل بالا برای خرید بلیط هواپیمای خارجی باید عوامل دیگری را مد نظر قرار داد. با فرا رسیدن کریسمس مبلغ بلیط هواپیما رشد چشمگیری خواهد داشت. بعضی مقصدهای خارجی در بعضی فصل ها، پرتردد و پرهوادار می شوند. این فصول، تقریبا گرانترین زمانی است که می توانید بلیط هواپیما تهیه کنید.

استفاده از فروش های فوق العاده خطوط هوایی

بعضی از خطوط هوایی در طول سال، فروش های فوق العاده ای می گذارند که اطلاع از آن ها به نفع تان خواهد بود. برای مثال به خط هوایی Virgin America می توان اشاره نمود که در طور سال، شش بار فروش های فوق العاده ای می گذارد.

از کجا بلیط هواپیما تهیه کنیم؟

سعی کنید بلیط پروازتان را به صورت آنلاین از جایی تهیه کنید که امکان کنسلی وجود داشته باشد و با پرداخت جریمه بلافاصله بتوانید پول تان را تحویل بگیرید. سامانه های که تمام خطوط هوایی و پروازهای سیستمی و چارتری را دارا باشند بهترین گزینه برای رزرو بلیت هواپیما به شمار می روند.

منبع: دالاهو

به "بهترین زمان خرید بلیط هواپیما چه زمانی است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین زمان خرید بلیط هواپیما چه زمانی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید