ارائه 60 چالش در دومین دوره رقابت علمی کنز

به گزارش سارا نوشت، رئیس دومین دوره رقابت علمی کنز با اشاره به معین 6 حوزه برای این دوره از این رقابت گفت: در این دوره، 60 چالش به وسیله پاویون ها (نهادهای علمی، فناوری و نوآوری کشورهای اسلامی) مطرح شده که تا به امروز 333 اثر در این رقابت، نیمی در بخش آزاد و نیمی در بخش چالش ها حضور یافته اند.

ارائه 60 چالش در دومین دوره رقابت علمی کنز

به گزارش سارا نوشت، سعید سهراب پور، رئیس دومین دوره رقابت علمی کنز (Knowledge Application and Notion for Society) رقابت کنز را رقابت علمی با مشارکت اساتید و محققان جوان زیر 45 سال دانست و اضافه نمود: از جهت حداقل سنی شرکت نمایندگان محدودیتی نداریم؛ یعنی دانشجوی 20 ساله ای که دستاورد قابل عرضه ای داشته باشد هم می تواند در این رقابت شرکت کند. بعلاوه تعریف ما از دنیا اسلام در این رقابت علاوه ­بر کلیه مسلمانان دنیا، غیرمسلمانانی را هم که در کشورهای اسلامی زندگی می نمایند، دربر می گیرد.

وی اضافه نمود: از جهت مدارج تحصیلی، عموم شرکت­ نمایندگان رقابت علمی کنز، اساتید جوان دانشگاه و دانشجویان برجسته هستند؛ اما حضور افرادی که تحصیلات عالیه ندارند، ولی دستاورد علمی قابل توجهی دارند هم قابل قبول است.

سهراب پور در خصوص حوزه های انتخاب شده برای دومین دوره رقابت علمی کنز گفت: 6 حوزه علمی و فناوری برای این دوره از رقابت در نظر گرفته شده است که شامل آب، محیط زیست و انرژی، سلامت و تجهیزات پزشکی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، اقتصاد، بانکداری و تامین اقتصادی، حمل و نقل و یک حوزه ویژه برای سال 1400، یعنی حوزه معدن و صنایع معدنی می گردد.

وی ادامه داد: در این رقابت علمی، ما 12 پاویون داریم که تعدادی از آنها از کشورهای ایران، پاکستان، هند و عمان هستند و تعدادی دیگر مربوط به نهادهای بین المللی بوده و به یک کشور خاص اختصاص ندارند. در دومین دوره رقابت علمی کنز، این پاویون ها 60 چالش معرفی نموده اند و تا به امروز از 333 اثر دریافتی، حدود 160 پاسخ از سرتاسر دنیا اسلام برای این چالش ها دریافت شده است.

بنیاد مصطفی(ص) رقابت علمی کنز را در تکمیل زنجیره ترویج و توسعه علم و فناوری تعریف نموده است. اولین دوره این رقابت در سال 1397 و در 5 حوزه سلامت؛ انرژی؛ اقتصاد؛ آب و محیط زیست؛ و فناوری اطلاعات برگزار گردید که 590 اثر از 15 کشور اسلامی دریافت شد.

به نقل از ستاد ارتباطات و اطلاع ­رسانی بنیاد مصطفی(ص)، دانش پژوهان، دانشجویان و اساتید (زیر 45 سال) برای شرکت در این رقابت می توانند با مراجعه به سایت بنیاد مصطفی(ص) به نشانی www.mstfdn.org در صفحه رقابت علمی کنز، ضمن تکمیل فرم های مربوطه، یک ویدئوی 3 تا 5 دقیقه ای از دستاورد علمی خود بارگذاری نمایند. محدودیتی از جهت تعداد آثار ارسالی یک شرکت نماینده وجود ندارد و یک فرد می تواند با ارائه چند اثر در رقابت شرکت کند. این دستاوردها می توانند در قالب ایده، مقاله، کتاب، نمونه اولیه محصول یا محصول تازه باشند. با توجه به مشارکت گسترده در دومین دوره رقابت علمی کنز و درخواست های مکرر، مهلت شرکت در این رقابت علمی که پیش از این اول شهریور معین شده بود تا 29 مهرماه تمدید شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ارائه 60 چالش در دومین دوره رقابت علمی کنز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارائه 60 چالش در دومین دوره رقابت علمی کنز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید