وظیفه وزارت علوم پیگیری مراکز فروش مقاله و انتها نامه نیست

به گزارش سارا نوشت، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان این که وظیفه وزارت علوم این نیست که مراکز فروش انتها نامه و مقاله را در سطح شهر پیگیری کند، گفت: در دانشگاه های زیر نظر وزارت علوم، این تخلفات بسیار نادر است و چنین اتفاقاتی نمی افتد. اما اگر مواردی هم باشد و گزارش گردد، دفتر حقوقی وزارت علوم و دانشگاه این موضوع را پیگیری و برخورد می نمایند.

وظیفه وزارت علوم پیگیری مراکز فروش مقاله و انتها نامه نیست

دکتر محمدعلی زلفی گل در مصاحبه با ایسنا، درباره معضل مقاله و سرانجام نامه فروشی و اقدامات صورت گرفته در این زمینه، گفت: در هر دانشگاهی، کمیته اخلاق در پژوهش وجود دارد. اگر مواردی گزارش گردد، در آن جا مورد آنالیز قرار می گیرد و حکم صادر می گردد.

وی اضافه نمود: معاونت حقوقی وزارت علوم مواردی که گزارش شده را پیگیری نموده است.

وزیر علوم در پاسخ به این سوال که با توجه به این که کمیته های اخلاق در پژوهش تنها در صورت دریافت گزارش، موارد تخلف را پیگیری می نمایند، آیا نیازی به پیگیری فعال تر تخلفات وجود ندارد؟ شرح داد: وظیفه وزارت علوم این نیست که در شهر بگردد و این کار را انجام دهد. وظیفه وزارت علوم این است که اگر موردی گزارش گردد، آن را پیگیری کند.

زلفی گل در واکنش به این سوال که آیا فراوان بودن مراکز فروش مقاله و سرانجام نامه، نشان دهنده وجود تقاضا برای این موارد نیست؟ گفت: اولاً که در دانشگاه های وزارت علوم، این موضوع بسیار نادر است و چنین اتفاقاتی نمی افتد. اما اگر مواردی هم باشد و گزارش گردد، دفتر حقوقی وزارت علوم و دانشگاه این موضوع را پیگیری و برخورد می نمایند.

وی خاطر نشان کرد: وظیفه وزارت علوم این نیست که این مراکز در سطح شهر را پیگیری و با آن ها برخورد کند.

وزیر علوم در مورد آیین نامه های موجود برای مقابله با این معضل، گفت: آیین نامه های قبلی وجود دارند و در صورتی که قرار باشد امتیاز یا پایه تشویقی به افراد داده گردد، اگر تخلفی محرز گردد، این امتیازات شامل حال آن افراد نمی گردد.

منبع: فرارو

به "وظیفه وزارت علوم پیگیری مراکز فروش مقاله و انتها نامه نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وظیفه وزارت علوم پیگیری مراکز فروش مقاله و انتها نامه نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید