سیاست عجیب معروف ترین خودرو ساز ژاپن در ساخت ماشین هایی که پیشگامش بود!

به گزارش سارا نوشت، دیجیاتو نوشت: تویوتا با آنکه یکی از پیشگامان خودروهای هیبریدی است، اما تا به امروز در بازار مدل های الکتریکی حضور پررنگی نداشته است چرا که مهندسان و مدیران ارشد این شرکت، دیدگاه چندان مثبتی به فناوری خودروهای برقی ندارند.

سیاست عجیب معروف ترین خودرو ساز ژاپن در ساخت ماشین هایی که پیشگامش بود!

مدیران تویوتا در توجیه این امر تا به امروز دلایل مختلفی مطرح کرده اند که بیکاری افراد شاغل در صنعت خودرو یکی از آنهاست. حالا شاهد مطرح شدن علت جدیدی هستیم و آن اینکه خودروساز ژاپنی پیشرانه های الکتریکی را تنها راه حل موجود برای کاهش آلایندگی نمی داند، چرا که اساسا منابع معدنی و انرژی سبز کافی برای استفاده عمومی از خودروهای برقی وجود ندارد.

شون هانلی (Sean Hanley) مدیر بخش فروش و بازاریابی تویوتا در استرالیا در حاشیه رونمایی از نسخه کرولا کراس هیبریدی در این کشور، به علت فوق اشاره کرده است. پیش از آقای هانلی، آکیو تویودا مدیرعامل تویوتا نیز در نظرات مشابهی مطرح کرده بود. از دید آقای تویودا به منظور کاهش آلاینده های کربنی در سطح جهان، نباید فقط روی پیشرانه های برقی، بلکه طیف متنوعی از پیشرانه ها تمرکز نمود. به عبارت دیگر پیشرانه های هیبریدی، هیدروژنی و حتی درون سوز هم باید به مقدار پیشرانه های الکتریکی مورد توجه قرار بگیرند.

آقای هانلی معتقد است تویوتا هیچ مسئله ای با خودروهای تمام الکتریکی ندارد. وی در این رابطه می گوید برای حذف کامل آلاینده های کربنی، همکاری همه ضروری است و باید برای شرایط بازار یک راه حل مناسب ارائه کرد. جالب اینکه آقای هانلی، در اظهاراتی همسو با آقای تویودا، طیف متنوع پیشرانه ها و محصولات را راه حل مناسب فعلی می داند. او تاکید می نماید خودروساز ژاپنی به فراوری مدل های برقی، هیبریدی، هیدروژنی و هیبریدی شارژی ادامه خواهد داد.

میرای، مدل هیدروژنی تویوتا

صحبت های آقای هانلی حاوی یک نکته جالب دیگر است. طبق گفته های ویمحصولات تویوتا، بجز مدل های اسپرت مزین به نشان GR یا همان گازو ریسینگ، تا سال 2030 به نوعی برقی سازی (هیبریدی) خواهند شد.

مدیر بخش فروش و بازاریابی تویوتا در استرالیا تاکید دارد این شرکت کاملا از قوانین محیط زیستی حمایت می نماید و هیچ بحثی در این باره نیست. اما از دید آقای هانلی اختلاف نظر تویوتا با سایرین، به چگونگی و زمان به صفر رساندن فراوری این نوع آلاینده ها مربوط می گردد.

اما جالب تر از همه این ها اینکه آقای هانلی معتقد است این شرکت با عرضه مدل های هیبریدی یاری شایانی به کاهش آلایندگی صنعت خودرو کرده است. وی با اشاره به عرضه پریوس از سال 2001 در استرالیا تاکید دارد تویوتا با این مدل راه را برای کاهش آلاینده های کربنی هموار کرده است. علاوه بر این، آقای هانلی می گوید در حال حاضر 30 درصد از خودروهای فراوریی تویوتا با پیشرانه هیبریدی به دست مشتریان می رسد که آن هم نقشی بسزا در کاهش مقدار آلایندگی کل محصولات کمپانی دارد.

مدیر بخش فروش و بازاریابی تویوتا در استرالیا برای اثبات ادعاهای خود، به یک آمار جالب اشاره می نماید. وی می گوید کمپانی ژاپنی فقط در خیابان های این کشور 300 هزار خودروی هیبریدی دارد. از نظر کاهش آلایندگی می توان این تعداد مدل هیبریدی را با 90 هزار خودروی تمام برقی مقایسه کرد.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "سیاست عجیب معروف ترین خودرو ساز ژاپن در ساخت ماشین هایی که پیشگامش بود!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیاست عجیب معروف ترین خودرو ساز ژاپن در ساخت ماشین هایی که پیشگامش بود!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید