وزارت علوم پیشاهنگ همانندجویی و ثبت پارسا

به گزارش سارا نوشت، خبرگزاری خبرنگاران- برپایه گزارش عملکرد تبصره 9 قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی در شش ماهه دوم سال 99، وزارت علوم همچنان پیشاهنگ همانندجویی و ثبت پارسا شد.

وزارت علوم پیشاهنگ همانندجویی و ثبت پارسا

به گزارش خبرگزاری سارا نوشت به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، 611 دانشگاه، پژوهشگاه، و مؤسسه آموزش عالی و پژوهشی دولتی و غیردولتی در شش ماهه دوم سال 1399، عضو سامانه همانندجو هستند.

بر پایه تبصرة نُه قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی مصوب 31 مرداد 1396 مجلس شورای اسلامی و آیین نامه اجرایی مصوب 23 مرداد 1398 هیئت وزیران؛ همة دانشگاه ها، پژوهشگاه ها، و مؤسسه های آموزش عالی، پژوهشی، و فناوری دولتی و غیردولتی؛ باید تمام متن سرانجام نامه ها و رساله های دانشجویان تحصیلات تکمیلی خود را که طبقه بندی ندارند، در پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) همانندجویی و تمام متن پیشنهاده ها (پروپوزال ها)، سرانجام نامه ها، و رساله های (پارساهای) خود را ثبت کنند. این گزارش عملکرد دانشگاه ها، پژوهشگاه ها، و مؤسسه های آموزش عالی و پژوهشیِ دولتی و غیردولتی را در پیروی از قانون یاد شده در شش ماهة دوم سال 1399 نشان می دهد.

همانندجویی پارسا، پیشنهاده، و مقاله در سامانه همانندجو با پشتوانة روزافزونِ تمام متن بیش از 370 هزار پارسا، 88 هزار پیشنهاده و 265 هزار مقاله و روی هم با بیش از 75 میلیون برگ، در نشانی TIK.IRANDOC.AC.IR انجام می شود. سامانۀ همانندجو با کاوش اتوماتیک در این آثار، نوشته های همانند را بازیابی و اندازة همانندی و منبع اطلاعات همانند را نمایش می دهد. در شش ماهة دوم سال 1399، نزدیک به 34 هزار استاد، و 149 هزار دانشجوی عضو سامانۀ همانندجو از 611 مؤسسه، نزدیک به 105 هزار درخواست همانندجویی داشته اند. گزیدۀ عملکرد همانندجویی در جدول زیر آمده است.

گزیدۀ عملکرد همانندجویی سرانجام نامه ها، رساله ها، پیشنهاده ها، و مقاله ها در شش ماهة دوم سال 1399 عبارتند از تعداد مؤسسه های عضو سامانه همانندجو 611 مورد، تعداد درخواست های همانندجویی مؤسسه ها 104 هزار و 979 مورد، تعداد استادان عضو سامانه همانندجو 33 هزار و 820 مورد، تعداد دانشجویان عضو سامانه همانندجو 148 هزار و 683 مورد، تعداد نشریه های علمی عضو سامانه همانندجو 177 مورد، تعداد درخواست های همانندجویی نشریه ها هزار و 938 مورد، تعدادهمایش های عضو سامانه همانندجو 3 مورد، تعداد درخواست های همانندجویی همایش ها 49 مورد بوده است.

ریز گزارش همانندجویی و ثبت سرانجام نامه ها، رساله ها، و پیشنهاده ها در شش ماهه دوم سال 99 در نشانی irandoc.ac.ir/about/report در دسترس است.

منبع: خبرگزاری آریا

به "وزارت علوم پیشاهنگ همانندجویی و ثبت پارسا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت علوم پیشاهنگ همانندجویی و ثبت پارسا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید