همکاری 3جانبه در راه اندازی آزمایشگاه نوآوری باز 5Gواینترنت اشیاء

به گزارش سارا نوشت به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، تفاهم نامه همکاری بین همراه اول، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و پارک علم و فناوری دانشگاه تهران عصر روز دوشنبه 27 بهمن همزمان با روز اول نمایشگاه تخصصی اینترنت اشیا در هفته ایران دیجیتال، با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به امضا رسید.

همکاری 3جانبه در راه اندازی آزمایشگاه نوآوری باز 5Gواینترنت اشیاء

این تفاهم نامه در راستای راه اندازی آزمایشگاه نوآوری باز و با هدف یاری به شکل گیری و ارتقا زیست بوم 5G و اینترنت اشیا کشور در حوزه تجهیزات و کاربست ها و خدمات در این آزمایشگاه امضا شد.

از جمله اهداف این تفاهم نامه، فراهم کردن امکانات آزمایشگاهی جهت یاری به شکل گیری و بلوغ اکوسیستم 5G و سرویس های اینترنت اشیا، استفاده حداکثری از پتانسیل های حوزه نسل پنجم در کشور، کاهش هزینه ها و زمان جهت توسعه و تست تجهیزات و راهکارهای 5G، ارائه خدمات آزمایشگاهی به شرکت های فعال در حوزه های مرتبط، حمایت از تشکیل هسته های پژوهشی کاربردی، فراهم سازی محیط تعامل بازیگران حوزه 5G و اینترنت اشیا و همچنین بالا بردن آگاهی و پوشش خلأ علمی و فنی فعالان این حوزه است.

بر این اساس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران متعهد شد با در اختیار گذاشتن فضای فیزیکی استقرار آزمایشگاه در پارک و در اختیار قرار دادن امکانات آن، جهت دستیابی به اهداف آزمایشگاه اقدام کند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "همکاری 3جانبه در راه اندازی آزمایشگاه نوآوری باز 5Gواینترنت اشیاء" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری 3جانبه در راه اندازی آزمایشگاه نوآوری باز 5Gواینترنت اشیاء"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید