نگاهی به نمایش پرسپولیس مقابل نفت آبادان؛ حضور دوباره کمال و بازگشت ثبات به خط میانی

به گزارش سارا نوشت، خبرگزاری خبرنگاران- پرسپولیس تهران و نفت آبادان در هفته ششم رقابت های لیگ برتر به مصاف هم رفتند که این بازی با فزونی 1 بر 0 پرسپولیس به خاتمه رسید.

نگاهی به نمایش پرسپولیس مقابل نفت آبادان؛ حضور دوباره کمال و بازگشت ثبات به خط میانی

به گزارش سارا نوشت، در این بازی بر خلاف بازی قبل، حامد لک درون دروازه پرسپولیس ایستاده بود. فرشاد فرجی و علی نعمتی در قلب دفاع پرسپولیس حضور داشتند، مهدی شیری دفاع راست پرسپولیس بود و سعید آقایی نیز در دفاع چپ حضور داشت. میلاد سرلک در پست هافبک دفاعی حضور داشت و احسان پهلوان و وحید امیری و مهدی ترابی یک خط جلوتر بودند و عیسی آل کثیر و امید عالیشاه نیز مهاجمان پرسپولیس بودند.

در این بازی یحیی گل محمدی پس از دو بازی با سیستم 3 دفاعه، به سیستم 4 دفاعه برگشت. هنوز 25 دقیقه از بازی نگذشته بود که احسان پهلوان مصدوم شد و یحیی ناچار به تعویض شد. اما این بار بازیکنی که وارد میدان شد، کسی بود که در این فصل نیمکت نشین شده بود و فرصت بازی پیدا ننموده بود. کمال کامیابی نیا بالاخره وارد میدان شد و در حضور تماشاگران فرصت یافت در بار دیگر در پست هافبک دفاعی پرسپولیس قرار بگیرد.

پس از حضور کمال کامیابی نیا، نقدی که در چندین بازی به سیستم و نوع بازی پرسپولیس وارد بود، تا حدودی رفع شد. پرسپولیس بالاخره پیروز شد میانه زمین را مال خود کند و وسط زمین را به حریف ندهد. کمال کامیابی نیا همانند فصل گذشته در کنار میلاد سرلک در میانه زمین عملکرد خوبی داشت. پرسپولیس نسبت به بازی های گذشته، موقعیت های بیشتری را ساخت و بعلاوه در خط دفاع هم عملکرد بهتری داشت و تیم نفت پیروز نشد به راحتی به دفاع پرسپولیس نفوذ کند و موقعیت سازی کند.

این نکته را می شود هم به علت حضور کمال کامیابی نیا در خط هافبک دفاعی دید. هم حضور سعید آقایی در دفاع چپ. البته فرشاد فرجی و علی نعمتی نیز نشان دادند که می توانند زوج مناسبی در کنار هم باشند و در غیاب سیدجلال حسینی، طرفداران پرسپولیس نگرانی چندانی نداشته باشند. در نیمه دوم موقعیت های پرسپولیس بیشتر شد و پس از ورود مهدی عبدی سرخ ها بیشتر نیز موقعیت سازی کردند و حتی عبدی پیروز به گلزنی شد که داور به اشتباه آن را رد کرد. در نهایت حمله همه جانبه سرخ ها باعث شد که میلاد سرلک گل پیروزی بخش را به ثمر برساند.

پرسپولیس برد اما سوالات زیادی در فکر طرفداران وجود دارد که امیدوارند در بازی های آینده یحیی جواب قانع کننده ای در زمین به آن ها بدهد. سوالاتی نظیر اینکه آیا کمال کامیابی نیا که در این بازی عملکرد خوبی داشت و در بازی های آینده نیز هماهنگ تر نیز خواهد شد، به ترکیب اصلی باز می شود؟ آیا سعید آقایی مدافع چپ پرسپولیس است یا همانند نیمه دوم این بازی وحید امیری در این پست بازی می نماید؟ دو مدافع اصلی پرسپولیس در قلب دفاع این تیم چه کسانی هستند؟ در خط حمله آیا مهدی عبدی باز هم نیمکت نشین است و عیسی آل کثیر مهاجم اول سرخ ها خواهد بود؟ و مهم تر از همه، با وجود دو بازیکن تاجیکستانی که در آینده به ترکیب پرسپولیس اضافه می شوند، تصمیم یحیی برای سیستم تیم چیست؟ سه دفاعه یا چهار دفاعه؟ سوالاتی که باید منتظر باشیم و ببینیم که در بازی های آینده چه جوابی به آن ها داده خواهد شد.

سرخپوشان مرکز در حالی هفته ششم را با پیروزی بر نفت آبادان مقابل دیدگان طرفداران پشت سر گذاشتند که تیم داوری، به گواه کارشناسان قضاوت پر اشتباهی داشت که هر کدام شان می توانست نتیجه بازی را تغییر دهد. خطای پنالتی روی مهدی ترابی، گل سالم مهدی عبدی که از خط دروازه رد شد و آفسایدی که در دقایق پایانی روی حمله تیم میهمان گرفته نشد، همه از صحنه های تاثیرگذاری بودند که به گفته کارشناسان، داوران بازی در تشخیص آن اشتباه نموده اند. 6 هفته از فصل گذشته و این اولین بار نیست که پرسپولیس از اشتباهات داوری لطمه می خورد. بزرگترین اشتباه اتفاق افتاده نیز همان عدم اعلام خطا روی سیامک نعمتی پیش از به ثمر رسیدن گل آلومینیوم اراک بود که همان اتفاق، تنها شکست پرسپولیس در این فصل را رقم زده است.

باشگاه پرسپولیس پیش از این نیز با ارسال نامه هایی جداگانه به عملکرد داوران و فرایند قضاوت ها اعتراض نموده بود اما این بار و با این حجم از اشتباه (اگر بشود نام آن را اشتباه گذاشت!) در یک مسابقه، دیگر نمی دانیم از داوری ها به کجا شکایت بریم؟ باشگاه پرسپولیس با ارسال نامه ای رسمی به فدراسیون فوتبال، اعتراض رسمی خود را نسبت به داوری ضعیف در بازی مقابل نفت آبادان اعلام می نماید و امیدوار است مسئولان، پاسخ قانع کننده ای به این حجم از اشتباهات علیه یک تیم داشته باشند. بعلاوه با توجه به اظهار نظر کارشناسان داوری مبنی بر انجام خطای پنالتی روی مهدی ترابی، باشگاه پرسپولیس خواستار پاک شدن کارت زرد این بازیکن است که طبق قانون انجام پذیر خواهد بود.

منبع: خبرگزاری آریا

به "نگاهی به نمایش پرسپولیس مقابل نفت آبادان؛ حضور دوباره کمال و بازگشت ثبات به خط میانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به نمایش پرسپولیس مقابل نفت آبادان؛ حضور دوباره کمال و بازگشت ثبات به خط میانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید