خلعتبری: آنهایی که انتقاد می نمایند به دنبال منافع خودشان هستند

به گزارش سارا نوشت، سمیرا شیرمردی، ذوب آهن در 2 بازی ابتدایی فصل نوزدهم نتایج خوبی نگرفت و تنها یک امتیاز کسب کرد. همین مسأله هم باعث شد یکسری نقدها و فشارهایی نسبت به علیرضا منصوریان صورت بگیرد که عجیب است. محمدرضا خلعتبری مهاجم باتجربه ذوبی ها که معتقد است تیمش در انتها فصل جزو 3 تیم بالای جدول است، فکر می نماید انتقادهایی که به منصوریان می گردد از سوی نفراتی است که به دنبال یکسری منافع هستند و از قصد بیان می گردد. خلعتبری که این روزها با ذوب آهن تمرین می نماید و به بازی با تراکتور هم می رسد، در خصوص شرایط خودش، ذوب آهن، ناکامی سبزپوشان در 2 هفته اول، نقدها به منصوریان و... صحبت می نماید.

خلعتبری: آنهایی که انتقاد می نمایند به دنبال منافع خودشان هستند

وضعیتت بعد از مصدومیتی که داشتی چطور است؟

خدا را شکر حدود 15، 20 روز است که با تیم تمرین می کنم. من نزدیک 5،1 ماه زیر نظر امینی زاد که بدنساز سابق ذوب آهن بود، بدنسازی کردم و الان شرایط خوبی دارم که اگر کادرفنی صلاح بداند می توانم در بازی های آینده تیم را همراهی کنم.

ترسی که از مصدومیت دوباره داشتی، رفع شده؟

طبیعی است تا زمانی که در شرایط بازی قرار نگیرم، این ترس همراه من است اما خدا را شکر مسئله ای ندارم و در تمرینات هم ترسم کمتر شده.

اوضاع ذوب آهن این روزها چطور است؟

خدا را شکر بد نیست. آقای آذری چندی پیش از مجموعه جدا شد و آقای محمدی جای او را گرفت. آقای آذری زحمات زیادی در این 4، 5 سال برای ذوب آهن کشید و من در زمان ایشان به این تیم آمدم. به هر حال این تغییر تشخیص رئیس کارخانه بود و همواره تغییر و تحولات است که من به عنوان بازیکن باید وظیفه ام که بازی و تمرین است را انجام دهم. آقای محمدی هم جوان است و خیلی کوشش می نماید که کارنامه خوبی از خودش به جا بگذارد. ایشان هم دوست دارد به باشگاه شکل بدهد که امیدوارم پیروز باشد.

تیم تان در 2 هفته ابتدایی لیگ برتر نتایج عجیبی گرفت. مخصوصاً در بازی اول که در فولادشهر برگزار گردید، کسی فکر نمی کرد تیم تان ببازد اما با وجود اینکه 2 بر صفر از حریف جلو بود، در نهایت بازنده شد.

خودمان فکر نمی کردیم این اتفاق بیفتد. من روی سکوها بودم و ذوب آهن 2 بر صفر جلو بود که تیم 10 نفره شد و بعد از آن کلاً شرایط تیم به هم ریخت. به هر حال این شکست ها در فوتبال طبیعی است و خدا را شکر که این اتفاق اول فصل افتاد. تیم ما در هفته دوم هم بازی بدی مقابل پارس جنوبی جم انجام نداد و امیدوار به آینده هستیم. ما 4، 5 هفته بسیار سخت پیش رو داریم و باید مقابل تراکتور، صنعت نفت آبادان، استقلال، سپاهان و شهر خودرو بیشترین امتیاز را کسب کنیم.

-

چرا ذوب آهن در سال های اخیر در آغاز بازی ها خوب نتیجه نمی گیرد؟

من نمی دانم. شاید فشار بدنسازی باعث می گردد تیم نتواند نتایج لازم را بگیرد. البته ما قبل از آغاز لیگ 2 بازی خیلی سخت و سنگین در امارات و قطر داشتیم که ممکن است به خاطر این بازی ها، بدن ها تحلیل رفته باشد اما در کل تیم خوبی داریم که می تواند پیروز باشد.

در چند سال اخیر، ذوب آهن همواره در آغاز فصل خوب کار نکرد و حتی در زمان قلعه نویی هم نتوانست نتایج خوبی بگیرد اما در ادامه شرایط خوبی پیدا کرد. فکر می کنی دلیل این اتفاق چه می تواند باشد؟

واقعاً نمی دانم چون من نیم فصل دوم لیگ هجدهم به ذوب آهن اضافه شدم و اولین بار است که این اتفاق را تجربه می کنم چون در فصل های قبل اینجا نبودم اما 2 بازی اول دلیل نمی گردد که بگوییم ذوب آهن خوب نتیجه نگرفته. ما بدون شک جزو 3 تیم بالای جدول خواهیم بود.

خیلی قاطعانه در خصوص حضور در بین 3 تیم بالای جدول صحبت می کنی!

بله، چون شک ندارم این اتفاق می افتد.

آن 2 تیم دیگر بالای جدول کدام تیم ها خواهند بود؟

در بین سپاهان، پرسپولیس، استقلال، شهر خودرو و فولاد می توانند باشند. من به بازیکنان خودمان ایمان دارم و البته به توانایی کادرفنی، به همین دلیل می گویم جزو 3 تیم بالای جدول خواهیم بود.

اما همین 2 بازی اول باعث شد از الان یکسری فشارها به منصوریان وارد گردد.

نباید این اتفاق بیفتد چون علی آقا (منصوریان) خودش را ثابت کرد. منصوریان تیم پانزدهم جدول را تحویل گرفت و ششم تحویل داد. در آسیا هم پیروز بود و ذوب آهن تنها تیمی بود که توانست از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا صعود کند. با این شرایط، همه از مدیران کارخانه گرفته تا اعضای باشگاه و بازیکنان باید از منصوریان حمایت نمایند چون او جواب اعتمادها را قبلاً داده.

با وجود اینکه منصوریان خودش را ثابت نموده اما همچنان انتقادهایی می گردد که به نظر می رسد برای فشار آوردن به این سرمربی باشد.

اینهایی که انتقاد می نمایند فوتبالی نیستند و نباید به حرف آنها توجه کرد. در خصوص ذوب آهن باید با کارشناسانی مثل محصص، حاج رضایی و... صحبت کرد که فوتبالی هستند، نه اینکه با هر کسی در خصوص فوتبال صحبت کرد. آنهایی که از منصوریان انتقاد می نمایند، بدون شک به دنبال منافع خودشان هستند.

یعنی به قصد و منظور از منصوریان انتقاد می نمایند؟

صددرصد. آنها به قصد تخریب ذوب آهن و منصوریان حرف می زنند و طرفدار ذوب آهن نیستند. همه می دانند منصوریان تیم چهاردهم، پانزدهم جدول را گرفت و ششم کرد. کاری که قلعه نویی انجام داد و تیم پانزدهم جدول را به سهمیه آسیا رساند. پس چرا باید از منصوریان انتقاد گردد؛ از سرمربی که کارنامه مشخصی دارد. خدا را شکر شرایط ذوب آهن با منصوریان خوب است و دستیاران خوبی مثل خرمگاه هم دارد که ما به عنوان بازیکن وظیفه داریم با تمام وجود برای پیروزیت تیم و برای این کادرفنی کوشش کنیم.

-

عرق خاصی به ذوب آهن و منصوریان داری...

طبیعی است که وقتی نقدها درست نباشد این عرق بیشتر هم می گردد.

از چه زمانی می توانی برای ذوب آهن بازی کنی؟

همین بازی می توانم و اگر کادرفنی تشخیص دهد شرایطم نرمال است و می توانم بازی کنم. البته برای من بیشتر از هر چیزی پیروزیت تیم مهم است.

بازی با تراکتور را چطور می بینی؟

بازی سختی است چون تراکتور تیم خیلی خوبی دارد. بازیکنان بسیار شاخص و خوب و البته سرمربی معروفی مثل دنیزلی که کاملاً شناخته شده است. ما بدون شک کار سختی مقابل تراکتور داریم اما تمام کوشش مان این است که 3 امتیاز را بگیریم.

اما امتیاز دریافت از تراکتور خیلی سخت است؟

بله، همه بازی ها سخت است اما تیمی که بخواهد به پیروزیت برسد به نام تیم ها نگاه نمی نماید. خدا را شکر شرایط تیم ما خیلی خوب است و بازیکنان خیلی خوبی هم داریم. از زمانی که بازیکنان سرباز هم به تیم برگشتند قدرت تیم ما بیشتر شده و برای یک فصل خوب می جنگیم.

مدتی است که بحث حضور زنان در استادیوم ها مطرح شده. چه نظری در خصوص این مسأله داری؟

وقتی در تمام کشورها، زنان می توانند به استادیوم بروند چرا در ایران این اتفاق نیفتد. من فکر می کنم اگر شرایط مهیا باشد، زنان هم می توانند به استادیوم بیایند و بازی فوتبال را از نزدیک تماشا نمایند.

منبع: ایران ورزشی

به "خلعتبری: آنهایی که انتقاد می نمایند به دنبال منافع خودشان هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خلعتبری: آنهایی که انتقاد می نمایند به دنبال منافع خودشان هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید