مرکل جداگانه با روحانی و ترامپ دیدار می کند

به گزارش سارا نوشت، یک مقام آلمانی می گوید صدراعظم این کشور به صورت جداگانه با روسای جمهور ایران و آمریکا دیدار خواهد کرد.

مرکل جداگانه با روحانی و ترامپ دیدار می کند

به گزارش گروه بین الملل سارا نوشت، یک مقام آلمانی امروز سه شنبه (2 مهرماه) گفت آنگلا مرکل، صدراعظم این کشور به صورت جداگانه با حسن روحانی، رئیس جمهور ایران و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا دیدار خواهد کرد.

این خبر را خبرگزاری فرانسه در حالی منتشر کرده که آلمان در کنار دو کشور اروپایی دیگر (فرانسه و انگلیس) شب گذشته در بیانیه ای همسویی با سیاست های آمریکا علیه ایران را علنی کردند.

سران سه کشور اروپایی عضو برجام (آلمان، فرانسه و انگلیس) دوشنبه شب از ایران خواستند وارد چارچوب مذاکرات طولانی مدت بر سر برنامه هسته ای، مسائل منطقه ای و برنامه موشکی شود.

تروئیکای اروپا علاوه بر این، در ادامه ادعاهای خود همنوا با ریاض و آمریکا مدعی دخالت ایران در حمله به تأسیسات نفتی آرامکو عربستان سعودی شدند.

کشورهای اروپایی بعد از خروج آمریکا از توافق هسته ای برجام وعده داده اند با تضمین منافع اقتصادی ایران، این توافق را حفظ کنند. این کشورها، علی رغم ایستادگی های لفظی و سیاسی در برابر اقدام آمریکا هیچ اقدام عملی برای عمل به وعده های خود انجام ندادند.

اتحادیه اروپا همچنین علی رغم مخالفت های لفظی با تصمیم آمریکا در زمینه برجام با سایر ادعاهای این کشور در زمینه فعالیت های موشکی و منطقه ای ایران همسو شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

به "مرکل جداگانه با روحانی و ترامپ دیدار می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکل جداگانه با روحانی و ترامپ دیدار می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید