پیام نوروزی دیپلمات انگلیسی با چاشنی وعده تکراری به ایران

به گزارش سارا نوشت، یک دیپلمات انگلیسی ضمن ارسال پیامی تبریک به مناسبت عید نوروز، مدعی همراهی کشورش با ملت ایران به منظور رفع مسائل در این زمان سخت شد.

پیام نوروزی دیپلمات انگلیسی با چاشنی وعده تکراری به ایران

به گزارش گروه بین الملل سارا نوشت، یک دیپلمات انگلیسی صبح چهارشنبه در پستی توییتری به مناسبت فرا رسیدن نوروز 1399 پیام تبریکی برای ایران ارسال کرد.

نیکلاس هاپتون سفیر انگلیس در لیبی که پیشتر سفیر این کشور در تهران بود، در توییتی بدین منظور نوشت: نوروز به همه دوستان ایرانی ما مبارک باد. ما در این زمان سخت به فکر شما هستیم.

این در حالی است که روزنامه انگلیس گاردین نیز پیشتر ادعا کرده که دولت انگلیس آمریکا را برای کاهش تحریم ها علیه ایران تحت فشار قرار داده است.

این روزنامه مدعی شده بود، دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده تجهیزات پزشکی از طریق کانال بشردوستانه سوئیس در دسترس ایران قرار گرفته است اما مقام های دولت انگلیس از اینکه شرط و شروط لازم برای مبادله از طریق این کانال آن را عملاً بی اثر کرده ابراز نگرانی می کنند.

پیام تبریک سفیر سابق لندن در تهران و همچنین گزارش گاردین در حالی منتشر شده که دولت انگلیس به رغم دادن وعده های بسیار در زمینه برجام و لزوم حفاظت از مزایای اقتصادی ایران در این توافق، کاملا همراساتا با مواضع ضد ایرانی آمریکا عمل کرده است.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران نیز سه شنبه شب در پیامی ضمن شادباش فرا رسیدن نوروز 99، از دولت آمریکا بابت عدم رفع تحریم های یکجانبه انتقاد کرد.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه 22 اسفند ماه نیز در نامه ای به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل، بر ضرورت رفع تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران برای مقابله با کرونا تأکید کرده بود. (جزئیات بیشتر)

منبع: خبرگزاری فارس

به "پیام نوروزی دیپلمات انگلیسی با چاشنی وعده تکراری به ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیام نوروزی دیپلمات انگلیسی با چاشنی وعده تکراری به ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید