سرانه مصرف گوشت مرغ در لرستان بیش از 37 کیلوگرم در سال است

به گزارش سارا نوشت، خبرنگاران/لرستان معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: سرانه مصرف گوشت مرغ در استان بیش از 37 کیلوگرم در سال است.

سرانه مصرف گوشت مرغ در لرستان بیش از 37 کیلوگرم در سال است

ناصر نجیب زاده در گفت وگو با سارا نوشت، اظهار کرد: در لرستان 650 واحد مرغ گوشتی وجود دارد و میزان فراوری گوشت مرغ در سال 70 هزار تن است.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط فراوری، سرانه مصرف در استان بیش از 37 کیلوگرم در سال است که نسبت به میانگین کشوری شرایط بسیار مطلوب و بهتری داریم.

این معاون سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: این درحالیست میانگین مصرف در کشور 28 کیلوگرم است.

نجیب زاده با بیان اینکه 11 کشتارگاه فعال در استان داریم، اضافه کرد: ظرفیت فراوری آنها 100 هزارتن گوشت مرغ است؛ در استان برای تامین مرغ نگرانی نداریم.

وی اضافه کرد: برای تامین نهاده ها هیچ مسئله ای نداریم و شرایط خوبی داریم.

این مسئول اضافه کرد: برای امسال ظرفیت ما مازاد برفراوری است و به دنبال این هستیم چنانچه کسی بخواهد سرمایه گذاری کند براساس سیاست های وزارتخانه واحدهایی که در زنجیره فراوری هستند برای بهبود و افزایش بهره وری کار کنیم نه اینکه توسعه کمی دهیم.

نجیب زاده یادآور شد: ظرفیت های موجود استان بیش از میزان مصرف است و به دنبال ایجاد زنجیره های فراوری هستیم تا ظرفیت های صنایع قبل و بعد را تامین و فراوری این محصول را بهبود بخشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "سرانه مصرف گوشت مرغ در لرستان بیش از 37 کیلوگرم در سال است" امتیاز دهید

1 کاربر به "سرانه مصرف گوشت مرغ در لرستان بیش از 37 کیلوگرم در سال است" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرانه مصرف گوشت مرغ در لرستان بیش از 37 کیلوگرم در سال است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید