رشد 4 درصدی مصرف برق در کشور

به گزارش سارا نوشت، تهران (پانا) - سخنگوی صنعت برق از رشد 4 درصدی مصرف برق از ابتدای امسال تا خاتمه روز 13 فروردین در کشور اطلاع داد.

رشد 4 درصدی مصرف برق در کشور

به گزارش صدا و سیما، مصطفی رجبی مشهدی از رشد 4 درصدی مصرف برق از ابتدای امسال تا سرانجام روز 13 فروردین در کشور اطلاع داد و با اشاره به اینکه از ابتدای سال تا به امروز 10 میلیارد کیلووات ساعت برق مصرف شده است، اظهار کرد: بیشترین مصرف برق از ابتدای سال تا روز 13 فروردین در استان های تهران، فارس و زنجان ثبت شده است. رشد مصرف برق در این 3 استان بیش از 10 درصد بوده است.

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه افزایش مصرف برق در استان هایی که تردد بیشتری درآن ها اجرا شده و یا صنعتی هستند اتفاق افتاده است، ادامه داد: در استان های کرمانشاه، سمنان و سیستان و بلوچستان کمترین رشد مصرف برق ثبت شده است.

رجبی مشهدی اضافه کرد: با افزایش دمای هوا تا اواسط هفته، فرایند مصرف برق را نیز افزایش خواهد داد البته هم اکنون برای فراوری برق مسئله ای وجود ندارد، اما بازهم مشترکین باید در مقدار و شیوه های مصرف برق دقت داشته باشند.

وی با بیان اینکه با کاهش دمای هوا در اواسط هفته آینده فرایند مصرف کاهشی خواهد شد، گفت: برای هفته آینده زمان اوج مصرف باید به 42 هزار مگاوات در شب برسد البته مقدار مصرف برق با بازگشایی مدارس و بازگشت ساعات کاری به پیش از آغاز کرونا در روز نیز افزایش می یابد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "رشد 4 درصدی مصرف برق در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 4 درصدی مصرف برق در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید