خبرنگاران گوترش: دختران نوجوان رهبران جدید زمانه ما هستند

به گزارش سارا نوشت، تهران - خبرنگاران - دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت فرارسیدن 11 اکتبر(20 مهر ماه) روز جهانی دختران نوشت: دختران نوجوان رهبران جدید زمانه ما هستند و جنبش های جهانی را برای تغییر ایجاد می کنند.

خبرنگاران گوترش: دختران نوجوان رهبران جدید زمانه ما هستند

به گزارش روز یکشنبه سارا نوشت از مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران، آنتونیو گوترش در این پیام اضافه کرد: امسال، روز بین المللی دختر را در بستر مقابله با همه گیری کووید19 و خیزش دوباره جنبش های عدالت اجتماعی گرامی می داریم.

وی ادامه داد: در حالی که به دنبال مقابله قوی تر با این همه گیری هستیم و برای بهبودی قدرتمند برنامه ریزی می کنیم، فرصتی برای ایجاد جهانی بهتر، عادلانه تر و برابر تر برای دختران جهان فراهم شده است. بهترین راه برای رسیدن به این هدف، پیروی از رهبری خود دختران است.

گوترش اضافه کرد: موضوع امسال روز بین المللی دختر، صدای من، آینده برابر ما، از ما می خواهد تا ندای دختران جوان را تقویت کنیم و نیازهای آنان را در اولویت های قوانین، سیاست ها و روش های هر کشور و جامعه ای در سراسر جهان قرار دهیم.

دبیرکل سازمان ملل متحد ادامه داد: شکاف بین دختران و پسران به طرز غیر قابل قبولی گسترده است. دختران جوان، نه به علت کمبود استعداد و جاه طلبی، بلکه به دلیل دختر بودن از فرصت های علمی، فناوری، مهندسی و ریاضیات محروم هستند. در سطح جهانی، در بیشتر از دو سوم کشور ها، تعداد دختران دانش آموخته در رشته های مذکور پایین تر از 15 درصد از مجموع کل فارغ التحصیلان است. نباید شرایط این گونه باشد.

گوترش اضافه کرد: عدالت نسلی، پویش جهانی ما است که خواستار تعهد به کار با و برای دختران در هر جا است. باید از دختران با فراهم کردن دسترسی به ابزار های مورد نیازآنان جهت شکل دادن سرنوشت خود، حمایت کنیم. این شامل مهارت های فن آوری، ارتباطات و ایمنی لازم برای پیشرفت در جهانی دیجیتال می شود.

وی ادامه داد: دختران جوان و پیشروکه در جهت ساخت زندگی بهتر برای خود و دیگران تلاش می کنند، می توانند برای همه ما الهام بخش باشند.

دبیرکل سازمان ملل متحد اضافه کرد: دختران نوجوان رهبران جدید زمانه ما هستند و جنبش های جهانی را برای تغییر ایجاد می کنند. آنان برای چالش ها آماده هستند. در این روز بین المللی دختر، بیایید تا در کنار و برای آنان قیام کنیم. بیایید تا استعداد آنان را پرورش دهیم، صدایشان را تقویت کنیم و برای ایجاد آینده ای بهتر و برابر تر برای همه همکاری کنیم.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران گوترش: دختران نوجوان رهبران جدید زمانه ما هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران گوترش: دختران نوجوان رهبران جدید زمانه ما هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید