بنای یادبودی که با سنگ های کوچک ساخته شد!

به گزارش سارا نوشت، بنای یادبود کیسیمی چگونه ساخته شد؟

در جهان بناهای یادبود زیادی هست که در پشت هر یک داستانی مجذوب کننده از افراد و یا کوشش ها و استقامت هایشان نهفته است، بناهایی که برخی از آن ها آنقدر مجذوب کنندهند که از جاذبه های پربازدید گردشگری به شمار می فرایند. کم نیستند از این بناهایی که با گذشت زمان غبار فراموشی به خود گرفتند اما دوباره بازسازی شدند و به اوج رسیدند. می خواهیم درباره بنای یادبود در کیسیمی صحبت کنیم، خبرنگاران را همراهی کنید.

بنای یادبودی که با سنگ های کوچک ساخته شد!

برای ساخت این بنای زیبای هرمی افراد زیادی دست به دست هم دادند تا اثری به یادماندنی و هنرمندانه را خلق نمایند، بنایی که بعد از ساختش نه فقط به خاطر زیبایی و خاص بودنش که به علت همکاری همه افراد برای کامل شدنش مورد احترام شهر بود. جرقه ساخت این بنای هرمی به سال 1941 برمی گردد، بعد از اینکه ژاپن به طور ناگهانی به پایگاه دریایی پرل هاربر آمریکا حمله کرد یک فیزیکدان بازنشسته به نام چالز پتی که رئیس یک باشگاه گردشگری محلی بود تصمیم می گیرد که یک بنای یادبود خاص و منحصربفرد در کیسیمی فلوریدا درست کند تا یادبودی برای استقامت این کشور در برابر آن حمله باشد. خیلی زود سنگ هایی از شکل ها، مقدار ها و انواع مختلف به محل ساخت این بنا فرستاده شدند، سنگ هایی مثل گرانیت، کوارتز، قلوه سنگ، فسیل و تکه هایی از ساختمان هایی قدیمی که تک تک آن ها را شهرداری و نهادهای شهری، فروشنده ها و ساکنان شهر جمع نموده بودند. حتی رئیس جمهور هم سنگی را از ملک شخصی خود از نیویورک به اینجا فرستاد و خود پتی هم مجموعه سنگ هایی را که در سفر قبلی خود به دور کشور جمع نموده بود برای این کار گذاشت.

نتیجه کوشش های پتی یک برج پله ای هرمی به وزن 50 تن بود که در سال 1953 کامل شد. در بالای این هرم یک عقاب و پرچم بر روی یک گوی آبی رنگ نهاده شد. بعد از تمام شدن این بنای یادبود افراد زیادی از سراسر جهان برای پتی هدایایی به نشانه تشکر می فرستادند هدایایی که حتی بعد از مرگش در سال 1954 هم همچنان فرستاده می شد. افرادی هم سنگ های نوتری را در پیاده روهای اطراف این بنا اضافه می کردند.این بنای یادبود تا زمان افتتاح مجتمع تفریحی والت دیزنی در سال 1971 جاذبه محبوب گردشگری بود اما بعد از آن دیگر چندان برای گردشگران مجذوب کنندهیت نداشت و به فراموشی سپرده شد. و در سال 2001 انجمن خودروسازان و یک هتل زنجیره ای تصمیم می گیرند دوباره این هرم را مجذوب کننده و زیبا نمایند، آن ها یک پرچم نو به آن اضافه و روی همه تخته سنگ ها را رنگ آمیزی کردند تا اینکه در سال 2015 این بنای یادبود به ثبت ملی مکان های تاریخی رسید.

تماشا از برجی هرمی زیبا و رنگی که بر رویش سنگ هایی از نواحی مختلف قرار داده شده و نمادی از موفقیت و پشتکار است می تواند بسیار جالب و هیجان انگیز باشد همین باعث شده که این برج بعد از نوسازی دوباره به یکی از جاذبه های محبوب این شهر تبدیل گردد.

منبع: amusingplanet.com

منبع: الی گشت

به "بنای یادبودی که با سنگ های کوچک ساخته شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بنای یادبودی که با سنگ های کوچک ساخته شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید