نوآورترین دانشگاههای دنیا، استنفورد در صدر

به گزارش سارا نوشت، این رتبه بندی از سوی مؤسسه تامسون رویترز منتشر شده و از این حیث که پس از 9 دانشگاه و انستیتوی آمریکایی که در رتبه های نخست تا نهم جدول قرار دارند نام یک انستیتو تحقیقاتی از کره جنوبی دیده می شود از اهمیت قابل توجهی برای آسیا برخوردار است.

نوآورترین دانشگاههای دنیا، استنفورد در صدر

در این فهرست دانشگاه استنفورد در صدر واقع شده است. این دانشگاه در قلب منطقه سیلیکن ولی آمریکا واقع شده یعنی همان جایی که به عنوان قلب تپنده فناوری آمریکا و البته یکی از اصلی ترین مراکز تحقیقاتی دنیا در نظر گرفته می شود. این دانشگاه شهرت خود را به واسطه نوآوری های اجرا شده در سخت افزارها و نرم افزارهای رایانه ای کسب کرده است.

اعضای هیأت علمی و دانش آموختگان این دانشگاه برخی از بزرگترین شرکتهای فناوری در دنیا را تأسیس کرده اند که از آن جمله می توان به یاهو و گوگل اشاره کرد.

در سال 2012 مطالعه ای توسط این دانشگاه انجام شد که نشان داد تمام شرکتهایی که توسط دانش آموختگان و اعضای هیأت علمی این دانشگاه راه اندازی شده سالانه 2.7 تریلیون دلار درآمد دارند.

دانشگاههای MIT، هاروارد و واشنگتن سه دانشگاه دیگری از آمریکا هستند که در رتبه های دوم تا چهارم این فهرست قرار گرفته اند.

همچنین دانشگاههای میشیگان، نورث وسترن، میشیگان، ویسکونسین و پنسیلوانیا در رتبه های پنجم تا نهم فهرست تامسون رویترز دیده می شود.

نگاهی آماری به این فهرست نشان می دهد نیمی از برترین دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی دنیا از حیث نوآوری در کانادا، اروپا و آسیا واقع شده اند.

همچنین ژاپن با 9 دانشگاه، نخستین کشور به جز آمریکاست که بیشترین سهم را در این خصوص داشته است.

همچنین حضور انستیتو تحقیقاتی از کره جنوبی در رتبه دهم این فهرست در نوع خود جالب توجه است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "نوآورترین دانشگاههای دنیا، استنفورد در صدر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوآورترین دانشگاههای دنیا، استنفورد در صدر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید