دانشگاه علوم قضایی پیگیر تاسیس رشته حقوق بشر است

به گزارش سارا نوشت به نقل از ستاد حقوق بشر قوه قضاییه محمدجواد شریعت باقری گفت: بحث های مقدماتی برای راه اندازی این رشته اجرا شده و امیدواریم بتوانیم در آینده رشته حقوق بشر را تأسیس کنیم. مکاتباتی نیز با وزارت علوم داریم تا به نتیجه برسیم.

دانشگاه علوم قضایی پیگیر تاسیس رشته حقوق بشر است

وی اضافه نمود: همیشه برای تامین احتیاجهای حقوقی و قضایی سازمان های مختلف قوه قضاییه کوشش کریم و خدماتی را ارائه دادیم که می توان به تعاملات اجرا شده با دیوان عدالت اداری، سازمان زندان ها و سازمان بازرسی کل کشور و ایجاد رشته هایی مانند دادرسی اداری، نظارت و بازرسی یا مدیریت زندان اشاره نمود.

شریعت باقری با ارائه گزارشی از روند تاسیس دانشگاه علوم قضایی گفت: این دانشگاه یکی از بهترین و مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی در زمینه آموزش عالی است و برای اینکه بتوانیم هر چه بیشتر از تجربه ها و مهارت های مدیران قضایی بهره ببریم، پیشنهاد دادیم تا مرکزی به نام مرکز آموزش مدیران قضایی در دانشگاه تأسیس گردد و مدیران قضایی به دانش های جانبی مورد احتیاج برای مدیریت قضایی مجهز شوند.

وی از ضرورت آموزش مدیران قضایی در قوه قضاییه سخن گفت و تاکید نمود: مدیران قضایی باید در علوم غیرحقوقی مانند علوم مدیریت و علوم استخدامی آموزش ببینند. چون بخش مهمی از کار در این دستگاه، مدیریت قضایی یا حقوقی نیست. مثلا رئیس کل دادگستری یک استان باید از امور اداری، استخدامی و کارگزینی و رشته حقوق عمومی و مدیریت نیز مطلع باشد و اگر فقط با علم حقوق آشنایی داشته باشد، برای اداره امور کافی نیست.

رئیس دانشگاه علوم قضایی اضافه نمود: در ساختار دانشگاه این وظیفه پیش بینی نشده و ما پیشنهاد دادیم مرکزی مثلأ به نام مرکز آموزش مدیران قضایی در دانشگاه تأسیس گردد تا مدیران شاغل با اموری که در ذکر شد، آشنا شوند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "دانشگاه علوم قضایی پیگیر تاسیس رشته حقوق بشر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه علوم قضایی پیگیر تاسیس رشته حقوق بشر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید