102 واحد بوم گردی در گیلان با اشتغال 359 نفر در حال اجراست

به گزارش سارا نوشت، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: سهم زیرساخت های گردشگری روستاها مبلغ 200میلیارد ریال است.

102 واحد بوم گردی در گیلان با اشتغال 359 نفر در حال اجراست

به گزارش سارا نوشت به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان، شهرود امیرانتخابی با اعلام این خبر اضافه نمود: طرح های در حال اجرای تاسیسات گردشگری در سطح استان 270 پروژه است که از میان بالغ بر 200 پروژه در روستاها است که شامل هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، سفره خانه سنتی، بوم گردی و مجتمع های اقامتی پذیرایی و... است.

امیر انتخابی ادامه داد: پروژه های عمرانی زیرساختی صورت گرفته در روستا ها از سال 1388 تا کنون شامل پروژه های راهسازی، آبرسانی، تامین روشنایی، محوطه سازی فضا های گردشگری و... بوده و به میزان مبلغ تقریبی 200 میلیارد ریال بوده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: با توجه به افزایش سالانه میزان مسافران و گردشگران ورودی به استان و به منظور رونق کسب و کار روستایی و جهت تسهیل روند صدور موافقت اصولی اولیه برای افتتاح اقامتگاه های بوم گردی، تفاهم نامه ای در سطح استانی مابین معاونت عمرانی استانداری، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و میراث فرهنگی گیلان در تاریخ 96/9/30 منعقد شده و بر همین اساس و به منظور پیگیری و تسریع در روند رسیدگی به درخواست های واصله، از تاریخ انعقاد تفاهم نامه تاکنون، 36 جلسه کمیته بوم گردی استان برگزار شده که در طی این جلسات تعداد 625 پرونده که دارای شاخص های اقامتگاه بومگردی و معیار های قرارگیری گردشگران در فضای زندگی روستایی و... مورد تایید بوده و پیروز به دریافت موافقت اصولی اولیه شده اند.

او اضافه نمود: در این بازه زمانی 102 واحد بوم گردی با اشتغال 359 نفر، پیروز به اخذ پروانه ساختمانی و صدور مجوز ایجاد و آغاز عملیات ساخت شده اند که از این میان تعداد 32 واحد بوم گردی در روستاها با میزان اشتغال 143 نفر، پیروز به اخذ مجوز بهره برداری شش ماهه از سوی معاونت گردشگری این اداره کل شده اند و پیش بینی می گردد تا انتها سال 98 به این تعداد دست کم 40 واحد دیگر اضافه نموده گردد.

منبع: میراث آریا

به "102 واحد بوم گردی در گیلان با اشتغال 359 نفر در حال اجراست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "102 واحد بوم گردی در گیلان با اشتغال 359 نفر در حال اجراست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید