نگاهی به مودم های جدید 4G و TD-LTE ایرانسل

به گزارش سارا نوشت، شرکت ایرانسل به مناسب سال جدید از چندین مودم 4G و TD-LTE خود رونمایی نموده و با تخفیف ویژه به همراه سیم کارت و بسته اینترنت برای فروش عرضه نموده است. البته، این مودم ها از بهمن ماه به تدریج وارد سایت این اپراتور شده و در قالب طرح هایی به فروش می رسند.

نگاهی به مودم های جدید 4G و TD-LTE ایرانسل

اگر به سایت ایرانسل سری بزنید؛ در بخش مودم ها چند مدل و نام جدید می بینید.

ایرانسل حداقل دو مودم 4G و یک مودم TD-LTE جدید به فهرست مودم های پیشنهادی خود افزوده است. البته، اگر مودم FD-i40 A1 را یک مودم قدیمی محسوب کنیم.

مودم های FD-i40 E1 و FD-i40 B1 در دسته مودم های 4G LTE روی سایت ایرانسل با طرح های 20 درصد تخفیف به همراه بسته اینترنت و سیم کارت عرضه شدند.

در دسته مودم های TD-LTE هم شاهد یک مودم جدید به نام B5142 هستیم که به نظر مودمی رومیزی می آید.

مودم FD-i40 E1

مودم FD-i40 E1 یک مودم 4G با سرعت 150 مگابیت بر ثانیه است که اجازه می دهد حداکثر 32 کاربر به طور همزمان به آن متصل شوند. این مودم فاقد باتری است و نمی توان آن را یک مودم همراه یا جیبی تلقی کرد ولی یک مودم رومیزی کامل هم نیست.

این مودم دارای دو درگاه شبکه اترنت (احتمالا صد مگابیتی) است و وزنی 200 گرمی دارد. قیمت این مودم روی سایت ایرانسل 684 هزار تومان است.

مودم FD-i40 B1

مودم 4G جدید بعدی ایرانسل، مودم FD-i40 B1 است که شکل و شمایل مودم رومیزی با دو آنتن خارجی دارد. این مودم به 4 درگاه شبکه اترنت مجهز شده و باز هم سرعتی 150 مگابیتی روی شبکه های موبایل نسل چهارم دارد (Cat 4).

32 کاربر به وسیله وای فای به این مودم وصل می شوند؛ البته یک وای فای تک بانده سری N. قیمت این مودم روی سایت ایرانسل 694 هزار تومان است.

مودم B5142

اما سومین مودم جدید ایرانسل در ماه های اخیر، مودم تی دی ال تی B5142 است که به راحتی می توان فهمید نسخه سفارشی از مودم هواوی B5142 است.

یک مودم رومیزی TD-LTE در رده Cat4 با سرعت 120 مگابیت بر ثانیه و 2 درگاه شبکه اترنت، یک درگاه RJ11 تلفن خانگی، شیار سیم کارت و وای فای 802.11n. واقعا چیزی بیشتر درباره این مودم نیست که بیان گردد.

وزن آن 400 گرم است تا نشان دهد کاملا یک مودم رومیزی TD-LTE است. از باندهای فرکانسی B41 و B43 پشتیبانی می نماید و 16 کاربر به طور همزمان می توانند به آن وصل شوند.

در سایت هواوی این مودم یک CPE Indoor برای مصارف TDD معرفی شده است و یک مودم قدیمی محسوب می گردد. قیمت این مودم روی سایت ایرانسل نامشخص است ولی روی دیجی کالا با قیمت 690 هزار تومان به فروش می رسد.

همه این مودم ها قفل شده (لاک) هستند و قاعدتا نباید سیم کارت های اپراتورهای دیگر روی آن ها فعال گردد. به نظرم این مودم ها چیز خاص جدیدی ندارند که باعث هیجان زدگی ما گردد و گرهی از مسائل کاربران در تهیه یک مودم مناسب و خوب باز کند.

سعی می کنم به زودی هریک از این مودم ها را به طور مفصل تری آنالیز و مشخصات آن ها را معین کنم.

مانند هر سال، دو اپراتور موبایل عظیم ایران با میلیون ها کاربر و مشترک، از عیدانه خود پرده برداری کردند. زیاد ذوق زده نباشید؛ چون عیدی اپراتورها امسال…

در چند هفته گذشته بعضی از کاربران اینترنت ایرانسل گزارش دادند که این اپراتور بسته های شبانه رایگان خود را حذف نموده است. بسته هایی که همراه…

شرکت ایرانسل به طور رسمی و طی اطلاعیه ای گفت بسته 100 گیگابایتی رایگان اینترنت ثابت TD-LTE برای مشترکان خود ارائه می دهد. روابط عمومی ایرانسل…

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گزارش شاخص های آماری سه ماهه سوم سال 1398 را منتشر نموده است که در آن آمارهای جالبی نهفته است….

اپراتور موبایل ایرانسل به مناسب فرا رسیدن ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز تکریم مادران و زنان، بسته اینترنت ویژه ای به مشترکان خود هدیه…

آخرین به روزرسانی: 11 آذرماه 98 هر روز بر کاربران اینترنت TD-LTE افزوده می گردد. بعضی کاربران اینترنت TD-LTE را جایگزین اینترنت ADSL می دانند و بعضی دیگر از…

وزیر ارتباطات در پیغام ویدیویی خود به دلیل قطعی و محدودیت اینترنت طی یک هفته اخیر، وعده داد همه کاربران اپراتورهای موبایل می توانند یک گیگابایت…

شرکت مبین نت برای تشویق مشترکان خود به استفاده از اینترنت پرسرعت TD-LTE؛ یک طرح ویژه تعویض مودم های وایمکس با مودم های TD-LTE را اجرا می نماید. در…

منبع: شبکه چی

به "نگاهی به مودم های جدید 4G و TD-LTE ایرانسل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به مودم های جدید 4G و TD-LTE ایرانسل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید