نظر دیگران مال خودشان است!

به گزارش سارا نوشت، شما فکر می کنید مردم چه زمانی ساکت خواهند شد؟ به محض این که کار پیدا کنید یا زمانی که یک اتومبیل خریداری کنید؟ ممکن است به نظرتان برسد با خریدن خانه نو، پاسخ دادن به اولین خواستگار یا رفتن به دانشگاه می توانید نظر دیگران را در خصوص خودتان تغییر دهید، اما این درست بزرگ ترین اشتباه شماست. نظر دیگران، مال دیگران است، حتی اگر در خصوص شما باشد!

نظر دیگران مال خودشان است!

نظر دیگران مال خودشان است!

دهان بین ها بخوانند

شما فکر می کنید مردم چه زمانی ساکت خواهند شد؟ به محض این که کار پیدا کنید یا زمانی که یک اتومبیل خریداری کنید؟ ممکن است به نظرتان برسد با خریدن خانه نو، پاسخ دادن به اولین خواستگار یا رفتن به دانشگاه می توانید نظر دیگران را در خصوص خودتان تغییر دهید، اما این درست بزرگ ترین اشتباه شماست. نظر دیگران، مال دیگران است، حتی اگر در خصوص شما باشد!

بسیاری از گرفتاری ها و مسائل آدم های دهن بین از جایی آغاز می گردد که آنها مبنای زندگی شان را بر اساس خوشایندی و راضی شدن دیگران می گذارند. خیلی از ما عادت داریم خودمان و نزدیکان مان را دچار عذاب کنیم تا مطابق با خواست های دیگران زندگی کنیم، در حالی که چنین چیزی به هیچ وجه صحیح نیست.

اگر فقیر باشید، دیگران به فقر شما خواهند پرداخت و در صورتی که ثروتمند شوید، آنها به چگونگی کسب این ثروت بند خواهند کرد! وقتی بیکارید، آنها با بیکاری شما مشکل دارند و هنگامی که صاحب شغل می شوید، کم و کیف آن را جویا می شوند! در شرایطی که قصد ازدواج دارید، حتماً در خصوص سن شما اختلاف زیادی بین مردم به وجود می آید (!) و در حالی که همچنان می خواهید مجرد بمانید، باز هم افراد زیادی هستند که می توانند در این مورد، ساعت ها به مجادله بپردازند!

مشکل از جایی آغاز می گردد که ما از مردم یا دیگران تعریف خاصی نداریم و اغلب سعی می کنیم آنها را راضی نگه داریم. در واقع دیگران شامل آدم های جورواجور و متفاوتی با سن و جنس مختلف، میزان تحصیلات و آگاهی اجتماعی گوناگون، عقاید و سلایق ناهمگون و تفکرات متنوع می گردد. با این وجود مطلقاً محال است که کسی بتواند در آن واحد با نوع و سبک زندگی اش، همه مردم را با افکار متفاوت و حتی متضاد راضی نگه دارد.

آدم های دهان بین همان گروه از انسان هایی هستند که هیچ گاه نمی توانند زندگی راحتی داشته باشند. هر چقدر خانه آنها بزرگ باشد، افرادی پیدا خواهد شد که با سخنان شان آنها را تحریک به تهیه خانه بزرگتری نمایند. به همین ترتیب وقتی که بزرگترین خانه شهر را از آن خود کردند، ناگهان با آدم هایی روبه رو می شوند که از آنها می پرسند:اوووه! خانه به این بزرگی را می خواهی چه کنی؟! بنابراین زندگی برای آدم میزان مهم است، هیچ گاه روی خوش نخواهد داشت.

آن طور زندگی کنید که خودتان دوست دارید. دوروبرتان را نگاه نکنید، با خود شما هستیم! سعی کنید خودتان از زندگی راضی باشید و بی فایده کوشش نکنید که دیگران را راضی نگه دارید. دیگران هزار جور فکر دارند و حتی اگر خودتان را حلق آویز هم کنید، نمی توانید در آن واحد همه آنها را راضی نگه دارید. آن داستان قدیمی پیرمرد و پسرک و قاطرشان را که به یاد دارید یا شاید ضروری است دوباره برایتان نقل کنیم؟!...

منبع:نشریه راه موفقیت، شماره 17.

منبع: راسخون

به "نظر دیگران مال خودشان است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظر دیگران مال خودشان است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید