مجبورمان کردند از راستا غیر استاندارد و ناایمن برویم ، راننده در عمر کاری اش یکبار هم تصادف نکرده بود

به گزارش سارا نوشت، در این گزارش ناگفته های عجیب و تأمل برانگیز یکی از حاضران در اتوبوس واژگون شده حامل خبرنگاران را بخوانید.

مجبورمان کردند از راستا غیر استاندارد و ناایمن برویم ، راننده در عمر کاری اش یکبار هم تصادف نکرده بود

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی سارا نوشت، فرزانه فراهانی، دوم تیر ماه امسال دو تن از سارا نوشت دو خبرگزاری ایرنا و ایسنا در حادثه واژگونی اتوبوس حامل سارا نوشت در نقده استان آذرباییجان غربی جان خود را از دست دادند.

ریحانه یاسینی و مهشاد کریمی دو خبرنگار جوانی بودند که به دعوت سازمان محیط زیست و به همراه دیگر همکاران خبرنگار خود راهی آذرباییجان غربی شدند تا خبر آبگیری دوباره دریاچه ارومیه را پوشش بدهند.

سفری که نیمه تمام ماند و داغی سنگین و ابدی را بر سینه همراهان دو خبرنگار جانباخته نشاند و رخت عزا را بر تن پدر و مادر و همسر آن ها پوشاند و مسئولان سازمان محیط زیست همچنان در پذیرش قصور خود در عدم مراقبت از جان سارا نوشت و عذرخواهی از خانواده سارا نوشت و جامعه خبری کشور، مهر سکوت بر لب زده و این کوتاهی را نمی پذیرند.

سارا نوشت با یکی از حاضران در اتوبوس سارا نوشت که از نزدیکان راننده هم به تعداد می رود، مصاحبه ای انجام داده است.

کمال عثمان پور پیمانکار یکی از شرکتهای مسافربری فعال در ارومیه است که در روز حادثه در اتوبوس حامل سارا نوشت حضور داشته است و از نزدیک شاهد همه ماجراهای آغاز جهت تا لحظه وقوع آن حادثه تلخ و پس از آن بوده است.

وی گفت: علی رغم اینکه جهت استاندارد اصلی برای رسیدن به مقصد راه دیگری بود، اما مسئول داخلی سد که فردی اصفهانی بود، جهتی که اتوبوس حامل سارا نوشت دچار حادثه شد را پیشنهاد داد و در نهایت اتوبوس در آن جهت واژگون شد.

عثمان پور توضیح داد: اگر فرد مذکور در این موضوع مداخله ننموده بود ما از جهت اصلی که امنیت داشت سارا نوشت را به مقصد می رساندیم و با وجود اینکه ما از اهالی ارومیه هستیم به علت عدم استاندارد بودن جاده فوق، تا حالا در همه عمر کاری ام از آن جهت تردد ننموده بودیم.

وی گفت: جهت منتهی به مقصد سارا نوشت جهت مناسبی نبود و بابت جانباختن دو تن از سارا نوشت بسیار ناراحتم و طی روزهای گذشته تماس های تلفنی مکرری با من اجرا شده که نمی دانم جواب چه کسی را باید بدهم و از طرفی هم برای بازخوانی حادثه من را دوباره به آنجا بردند و تداعی آن حادثه تلخ و وحشتناک برایم سخت بود.

مرگ میهمانان مهم، تحفه میزبانی سازمان محیط زیست!

عثمان پور افزود: اگر از گواهینامه راننده حاضر در حادثه که هم اکنون در زندان به سر می برد استعلام بگیرید، می بینید که تا کنون هیچ تصادفی برای اتوبوس حامل سارا نوشت که دچار حادثه شد، ثبت نشده است.

وی تاکید نمود: روز پیش از حادثه مسئولان کارخانه سیمان به ما گفتند میهمانان مهمی دارند و از شرکت ما درخواست ماشین مناسب کرد و ما هم یکی از برترین و مدل بالاترین اتوبوس موجود در شرکت را به ان ها پیشنهاد دادیم.

پیمانکار شرکت مسافربری گفت: جهت پیشنهادی مدیر داخلی سد که فردی غیر بومی و ناآشنا به جهت بود، جهتی مناسب اتوبوس نبود و در روز حادثه خود مسئولان سازمان محیط زیست دقایقی قبل از اعزام سارا نوشت، به همراه چند خودروی سواری از آنجا تردد کردند.

وی افزود: اگر جهت فوق را ببینید مشاهده می کنید که جهتی که اتوبوس حامل سارا نوشت آن روز از آن عبور کرد، خاکی است و حتی برای خودروی سواری هم مناسب نبوده و مسئولان فوق به اجبار ما را وادار کردند سارا نوشت را از آنجا به مقصد برسانیم.

جاده ناامن جان سارا نوشت بیچاره را گرفت!

آنگونه که فرد مورد مصاحبه می گوید، انتخاب جهت غلط و غیر استاندارد بودن جاده بیشترین تاثیر را در واژگونی اتوبوس سارا نوشت داشته و راننده اتوبوس به اجبار مسئولان سازمان محیط زیست از آنجا تردد نموده است.

حادثه جانباختن دو خبرنگار جوان که دو عضو آگاهی بخش و تاثیر گذار جامعه بودند اتفاق تلخ و تأسف باری است که تا کنون هیچ یک از مسئولان بابت رخ دادن آن از خانواده آن ها و جامعه خبری کشور عذرخواهی ننموده است.

عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست یکی از افرادی است که پس از وقوع حادثه تلخ واژگونی اتوبوس در جمع سارا نوشت مجروح حادثه با رفتاری نامناسب و غیر متعارف برای تسلی دادن حاضر شد و بیشتر نمک روی زخم بازماندگان پاشید.

در مجموع شرایط فعلی محیط زیست کشور شرایط خوشایندی نیست و همه اتفاقات تلخ از جانباختن سارا نوشت جوان تا شرایط آلودگی هوا، پسماند و بعلاوه معضل تاسف باری چون بی آبی اغلب نقاط کشورکشور و به ویژه استانهایی چون سیستان و بلوچستان، نتیجه عملکرد سراپا ایراد کلانتری و مدیران زیر مجموعه وی است.

تیم مدیریتی سازمان محیط زیست طی سالهای اخیر کوشش چندانی برای بهبود شرایط محیط زیست نکرد و یادمان نمی رود که برای برطرف آلودگی هوا می گفتند دعا کنید باد و باران بیاید و برای سایر بحران های زیست محیطی هم اقدامات موثری صورت نگرفت.

در ماجرای مهار آتش سوزی جنگل های زاگرس و از دست رفتن و نابودی دیگر منابع طبیعی هم مسئولان سازمان محیط زیست در تمام مواقع چشم انتظار اقدامات و کوشش های حامیان محیط زیست بودند و اینگونه است که جان ارزشمند دو خبرنگار جوان هم قربانی بی ملاحظه بودن این مدیران تکیه زده بر جایگاه ریاست شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "مجبورمان کردند از راستا غیر استاندارد و ناایمن برویم ، راننده در عمر کاری اش یکبار هم تصادف نکرده بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجبورمان کردند از راستا غیر استاندارد و ناایمن برویم ، راننده در عمر کاری اش یکبار هم تصادف نکرده بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید