آشنایی با جاذبه های زمستانی کشورهای اطراف ایران

به گزارش سارا نوشت، جاذبه های زمستانی اطراف ایران

این بار برای معرفی جاذبه های زمستانی به کشورهای اطراف ایران می رویم. درست است که اکثرا بر این باور هستند که کشورهای اطراف ایران اکثرا گرمسیری هستند اما باید بگوییم که در بین کشورهای اطراف ایران و جاذبه های زمستانیشان، مقاصد بسیار مناسب و جالب انگیزی برای شما وجود دارد. ما امروز در خبرنگاران می خواهیم تا جاذبه های زمستانی اطراف ایران را برای شما در قالب یک مطلب جامع مورد آنالیز قرار دهیم پس، تا به پایان با ما همراه باشید.

آشنایی با جاذبه های زمستانی کشورهای اطراف ایران

بیایید تا در ابتدا برای آنالیز جاذبه های زمستانی اطراف ایران مقصد محبوب ایرانیان یعنی از ترکیه آغاز کنیم. تفریحات زمستانی در ترکیه زیاد است اما به طور مثال سری به شهر محبوب استانبول می زنیم. از گشت و گذار در جاذبه های طبیعی گرفته تا خرید و گردش در مراکز مختلف این شهر، می توان برنامه های مختلفی را تهیه کرد. یکی از این برنامه ها می تواند این باشد که اگر در استانبول برف باریده بود، حتما خودتان را به یک گشت و گذار جانانه در استانبول برفی مهمان کنید. قدم بعدی این است که یک کافه دنج و رو به خیابان پیدا کنید و سفارش یک لیوان شربت ثعلب ترکی داغ را بدهید.

باور کنید این نوشیدنی گرم در فصل زمستان آن هم در قلب ترکیه خیلی می چسبد. ثعلب را از گونه خاصی از گیاهان به دست می آورند و علاوه بر این که در تهیه انواع دسر و بستی از آن استفاده می گردد. این نوشیدنی از ثعلب پودر شده همراه با شیر تهیه شده و با تزئین دارچین سرو می گردد. اگر هم این نوشیدنی را دوست نداشتید به سراغ قهوه ترک و چایی ترکی بروید. قدم بعدی برای شما می تواند این باشد که به سمت تنگه بسفور بروید و در کنار اسکله استانبول، سرمای خاص این شهر را عمیقا حس کنید! ت

توجه داشته باشید که ممکن است استانبول سرد و زمستانی باشد اما قایق سواری در استانبول، همیشه به شما دریایی صاف و درخشان را هدیه خواهد داد. به کاخ دلما باغچه و توپکاپی و حتی مسجد ایاصوفیا و دیگر جاذبه های بی شمار استانبول بروید و بعد هم به خرید و گشت و گذار در مرکز خریدهای مجذوب نماینده استانبول بپردازید البته، بازارهای قدیمی استانبول را اصلا فراموش نکنید. اگر هم در سفرتان به کشور ترکیه دلتان می خواهد که به یک اسکی جانانه بروید، می توانید به پیست اسکی کارتپه استانبول، پیست اسکی بزداغ ازمیر، پیست اسکی الماداغ آنکارا، پیست اسکی سکلیکنت آنتالیا، پیست اسکی ایلگاز کاستامونو، پیست اسکی سارکامیش ارزروم، پیست اسکی ارجیس کایسری، پیست اسکی کارتال کایا دریای سیاه ترکیه، پیست اسکی پالان دوکن ارزروم و پیست اسکی اولوداغ بورسا از استانبول گرفته تا بورسا، مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه سفر زمستانی به ترکیه بعد از استانبول، کاپادوکیا است. حتما کاپادوکیا را برای یک بار هم که شده در زمستان ببینید. بیایید تا از ترکیه بیرون برویم و در آنالیز جاذبه های زمستانی اطراف ایران به روسیه سری بزنیم. به هر حال روسیه به سرد و برفی بودنش معروف است. سفر کردن به روسیه در زمستان بسیار لذت بخش است و به شما شانس این را می دهد که روسیه واقعی را در این فصل حس کنید.

شاید دانستن این نکته برای شما جالب باشد که زمستان سخت در جنگ به روسیه یاری کرد تا بتواند ناپلئون فرانسه را در سال 1812 و هیتلر را در سال 1941 شکست دهد! در سفر زمستانی به روسیه، شهرهایی هستند که حتما باید از آن ها تماشا کنید. شهرهای بسیار خوب دیگر روسیه هم وجود دارند که برای سفر مناسب می باشند. پیشنهاد ویژه ما برای جاذبه های زمستانی اطراف ایران آن هم در روسیه رفتن به شهر هایی همانند: آرخانگلسک (آرخانگلسک شهری است که در شمال ناحیه اروپایی روسیه واقع شده و از قدیمی ترین بنادر این کشور است و از آن به دروازه روسیه به سمت قطب شمال هم نام می برند.

معروف ترین جاهای تماشای این شهر موزه دریای شمال و ساختمان گستینی است که قدیمی ترین ساختمان این شهر می باشد)، کازان (کازان شهری منحصر به فرد است که در آن فرهنگ و مذهب شرق و غرب با هم ترکیب شده است، مرکز مسلمان روسیه و مرکز فرهنگی تاتار است. قلب این شهر کرملین کازان هست که حتما در سفر خود به این شهر از آن تماشا کنید)، مورمانسک (مورمانسک یکی از بزرگ ترین بنادر روسیه است.

این شهر بناهای تاریخی زیادی ندارد اما همچنان ظاهر خاص خود را حفظ نموده است. علت اصلی بازدید از این شهر در زمستان تماشا شفق شمالی است) و حتما به کراسنویارسک (یکی از بزرگ ترین شهرهای سیبری با جمعیت بیش از یک میلیون نفر است. در بالای کوه یک پل راه آهن زیبایی دارد که از جاذبه های این شهر محسوب می گردد و آنجا منظره زیبایی از شهر هم دارد) بروید.

نوبتی هم که باشد، نوبت آنالیز ارمنستان در جاذبه های زمستانی اطراف ایران است. زمستان در ارمنستان در منطقه ها مختلف فرق می کند. مرکز این کشور زمستان های چندان سردی ندارد، اما گاهی شاهد روز های برفی در این شهر هستیم. میانگین دما در این منطقه 2 تا منفی 10 است. در سایر منطقه ها این کشور و استراحتگاه های اسکی، زمستان های بسیار سردی را تجربه خواهید کرد و پیشنهاد می کنیم که بدون داشتن لباس گرم این سفر را نروید. به هر حال، اسکی در فاصله 1900 تا 2819 متری از سطح دریا یکی از جاذبه های زمستانی ارمنستان است.

هر ساله اسکی بازان حرفه ای و غیر حرفه ای زیادی برای اسکی در این پیست هیجان انگیز به این کشور سفر می نمایند. این پیست اسکی دارای 33 کیلومتر دامنه است و با 8 تله سیژ اسکی برای رفت و آمد اسکی باز ها پوشش داده شده است. پیست ایروان به 3 بخش به نام های Tsakhkadzor Jermuk، sevan وakhtamar تقسیم می گردد که هر کدام امکانات خاص خود را دارند.

البته از پارک زمستانی ایروان که در سال 2016 میلادی در این شهر تاسیس شد، نباید گذشت. در این پارک زمستانی شما مهمان سانتا کلاوس و میس سانتا می شوید که با شیرینی های مختلف و خوشمزه از شما پذیرایی خواهد شد. شما می توانید بعلاوه از پاتیناژ پارک یا از قهوه خانه کوچیک یخی که همیشه دمای هوایش منفی 3 درجه است، استفاده نمایید. سری به جاذبه های زمستانی آذربایجان بزنیم؟

آذربایجان مخصوصا در شهر باکو، جاذبه های زمستانی جالبی دارد! از آن جایی که زمستان های باکو به کوبندگی توفان ها و بادهای خشنش معروف شده است، اهالی باکو این شهر را از بغ کوه به معنای کوه خدا می شناسند. گشت و گذار زمستانی در باکو به این صورت است که سلیقه هر گردشگری نیست ولی به هر حال اگر خواهان تجربه زمستانی واقعی و پر از برف و باران هستید، شهر باکو در آذربایجان را از یاد نبرید.

سری هم به دبی در آنالیز جاذبه های زمستانی اطراف ایران بزنیم. در دبی قرار نیست که از شدت سرما خودتان را بپوشانید بلکه شاید جالب باشد بدانید که فصل زمستان برای مردم دبی مثل یک معجزه خوش آب و هوت است و مردم در این روزها از هر فرصت کوچکی برای بیرون آمدن از خانه و تفریحات مورد علاقه شان استفاده می نمایند! برترین زمانی که می توان کاملا و از هر نظر در دبی از سواحل لذت برد، فصل زمستان است.

بعلاوه؛ دبی به خاطر برگزاری برترین جشن های برای سال نو، تمام جهان بسیار معروف و شناخته شده است. برترین و بزرگترین این فستیوال ها و جشنواره ها در فصل زمستان سال برگزار می شوند. یکی دیگر از مقصدها و جاذبه های زمستانی اطراف ایران کشور تایلند است. پیشنهاد می کنیم که در سفر به تایلند آن هم در فصل زمستان به ساحل رایلی (رایلی جزو مشهور ترین این سواحل به شمار می آید.

این ساحل اگر چه در خاک اصلی تایلند قرار گرفته است اما تنها راه دسترسی به آن به وسیله قایق است که سبب شده در آن احساس حضور در یک جزیره را داشته باشید)، کوه پانگانا (در این جزیره همیشه در شب های بدر کامل ماه، میهمانی بزرگی برگزار شده و علاوه بر این، خود جزیره بسیار زیبا است)، کوه چانگ (سواحل بکر کوه چانگ و آب شفاف و زلالش در کنار دیگر جاذبه های موجود، سبب شده که محبوبیت منطقه در میان گردشگران تایلندی و بین المللی افزوده شده و همین امر منجر به ساخت مکان های مختلف اقامتی و لوکس برای پذیرایی از این توریستان شده است.

سواحل زیبا و پر از آرامشش که با آب های کریستالی احاطه شده اند، یک مقصد رویایی برای مسافران دوستدار طبیعت است) و کوه لانتا (منطقه کوه لانتا دست نخورده و بکر به جای مانده و با سواحل ماسه ای سفید رنگ؛ آب های آرام و طبیعت زیبا، بسیار خلوت بوده و به ندرت گردشگری در آن دیده می گردد) سفر کنید. و در انتهای مطلب جاذبه های زمستانی اطراف ایران به هند سر می زنیم. در این جا باید صراحتا به این مسئله اشاره نماییم که در بعضی نقاط هند به ویژه منطقه ها جنوبی چیزی به نام زمستان وجود ندارد!

به همین علت اگر دوست دارید در فصل زمستان به هند سفر کنید و آب و هوای برفی و زمستانی این کشور را تجربه کنید باید به نواحی شمالی بروید. در این منطقه ها حتی می توانید از تفریحات کاملا زمستانی مثل اسکی هم لذت ببرید و به همین علت، برای افراد زیادی زمستان برترین زمان سفر به هند محسوب می گردد. فصل زمستان بعلاوه برترین زمان سفر به مقاصدی مثل راجستان است که به علت وجود بیابان تار و داغی بیش از حدش در فصول دیگر قابل بازدید نیست.

منبع: الی گشت

به "آشنایی با جاذبه های زمستانی کشورهای اطراف ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با جاذبه های زمستانی کشورهای اطراف ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید