عکاس ها عاشق عکاسی از این ساختمان های شگفت انگیز هستند

به گزارش سارا نوشت، از میان ساختمان های شگفت انگیزی که در سراسر جهان وجود دارد، شاید نام بعضی از آن ها به گوش شما نخورده باشد، اما قطعا مواردی نظیر موزه آبشار تکونداما در کلمبیا، پل شیطان در آلمان و... مورد توجه عکاس ها هستند.

عکاس ها عاشق عکاسی از این ساختمان های شگفت انگیز هستند

شهرهای بزرگ و جاذبه های معروف آن ها با وجودی که خیلی مجذوب نماینده هستند، اما به حدی از آن ها عکاسی شده است که دیگر جایی برای عکاسی ندارند. عکاس ها در پی عکاسی از سازه های نامتعارف و عجیب هستند و در نتیجه از این نقاط مشهور فاصله می گیرند تا به آنچه که می خواهند برسند. در اینجا قصد داریم بعضی از شگفت انگیزترین و عجیب ترین ساختمان هایی را به شما معرفی کنیم که شاید تا به حال ندیده باشید، اما عکاس ها عاشق آن ها هستند.

1. کلیسای Hofskirkja، ایسلند

کلیسای Hofskirkja در ایسلند ظاهرا آخرین کلیسای قدیمی با سقف پوشیده از چمن است. این کلیسا برای حفاظت در مقابل شرایط نامساعد محیطی در سال 1884 در شهر کوچک هوف به این سبک ساخته شد. این ساختمان در حال حاضر یک موزه کوچک است که فقط تعداد محدودی بازدیدنماینده را می پذیرد.

2. کریستال میل، کلرادو

کریستال میل (The Crystal Mill) در سال 1892 در کلرادو و نزدیکی آسپن ساخته شد و اکنون به ثبت ملی اماکن تاریخی رسیده است. این محل فاقد هرگونه برق است و فقط در ماه های تابستان و پاییز امکان دسترسی به آن با دوچرخه، اسب یا پای پیاده وجود دارد. در این محل از یک توربین آبی استفاده می شد تا انرژی لازم برای فعالیت دستگاه های مستقر در معادن نقره محلی تامین شود.

3. موزه آبشار تکونداما، کلمبیا

موزه آبشار تکونداما (Tequendama Falls Museum) در سال 1923 در کلمبیا ساخته شد و به آبشار تکونداما مشرف است. این عمارت در محلی منحصر به فرد نهاده شده است و برای مدت کوتاهی به عنوان هتل استفاده می شد تا اینکه در دهه 1990 به طور کل متروکه شد؛ اما مجددا در سال 2013 به عنوان یک موزه شروع به کار کرد.

4. اولد میل ورنان، نرماندی

اولد میل ورنان (The Old Mill Vernon) روی آخرین بقایای یک پل در نرماندی نهاده شده است. این آسیاب موقعیت متزلزلی دارد که قدمت آن به قرن 16 برمی شود و زمانی محل فراوری آرد بود. این سازه ها طی قرن ها بارها تخریب و تعمیر شده و با این حال تا به امروز پابرجا مانده است و اکنون به عنوان نماد ورنان به شمار میرود.

5. پل شیطان، آلمان

پل شیطان (Devils Bridge) در سال 1860 در پارک کروملائور در آلمان ساخته شد. طراحی و محل قرارگیری این پل و انعکاس تصویر آن در آب باعث ایجاد یک حلقه کامل می شود.

6. لاس پوزاس، مکزیک

لاس پوزاس (Las Pozas) در مکزیک زمانی به کاشت قهوه اختصاص داشت تا اینکه شاعر انگلیسی، ادوارد جیمز آن را خریداری کرد و باغ بهشتی مورد علاقه خود را به وجود آورد. این پارک از آبشارها و استخرهای طبیعی ساخته شده است و به لطف گیاهان بومی عجیب و غریب و بقایای به جا مانده از معماری گذشته، محلی مناسب برای عکاسی محسوب می شود.

7. کلیسای سنت یوهان، ایتالیا

کلیسای سنت یوهان (Church of St Johann) سازه ای تنها در دولومیت ایتالیا است. این کلیسای باروک کوچک بخشی از خانه Ranuihof است که برای مالک آن ساخته شد و در واقع محلی عمومی برای پرستش خداوند نبود. امروزه فقط کوهنوردان و عکاس ها از این محل تماشا می نمایند.

8. ستون کاتسخی، گرجستان

ستون کاتسخی (Katskhi pillar) بالای یک تخته سنگ آهکی در رشته کوه های قفقاز و در روستایی به نام کاتسخی نهاده شده است. این سازه محل پرستش یک راهب بود که تنها در این محل زندگی می کرد و معتقد بود طبق سنت های بیزانس باستان، به خاطر جایگاه عالی که دارد وسوسه نخواهد شد و این کلیسا، فضای کافی برای عبادت و تفکر فراهم می نماید.

پایین آمدن این راهب از نردبان خطرناک متصل به این ستون، 20 دقیقه طول می کشید و او هفته ای دوبار برای رفتن به کلیسای کوچک پایین برج، از نردبان استفاده می کرد.

9. گیمانا، رومانی

زمانی که در دهه 1970، از تپه های رومانیایی روستایی در گیمانا (Geamana) رومانی، مس کشف شد، ساکنان آن احتمالا تصور نمی کردند این امر به معنای تخریب دره زیبایشان باشد. از آنجا که مهندسان باید آب فاضلاب معدن مس را تخلیه می کردند، نیکولای چائوشسکو دیکتار دستور داد 400 خانواده اهل این روستا جابه جا شوند و روستایشان به زیر آب رفت. این مناره مخروطی شکل تنها اثر به جا مانده از بقایای کلیسای روستا است.

10. دره میلز، ایتالیا

در نزدیکی شهر سورنتو در ایتالیا، دره عمیقی به نام دره میلز (Valley of the Mills) وجود دارد که زمانی یک آسیاب آرد و یک کارخانه چوب بری بود و تا اوایل قرن بیستم نیز همچنان استفاده می شد. این محل به تدریج به خاطر رطوبت دره از دهه 1860 متروکه شد.

11. کاسا دو پندو، پرتغال

کاسا دو پندو (Casa do Penedo) تا حدودی استتار شده و بیشتر به یک سکونتگاه باستانی شباهت دارد، اما در واقع خانه ای برای گذراندن تعطیلات بوده است که در کوه های فاف در شمال پرتغال نهاده شده است. این خانه در اوایل دهه 1970 بین 4 صخره بزرگ سنگی ساخته شد و جالب است بدانید که پنجره های ضد گلوله دارد. در حال حاضر این محل یک موزه کوچک است.

12. کلبه باجینا باستا، صربستان

کلبه باجینا باستا (Bajina Basta Hut)، خانه ای کوچک روی تخته سنگ است که در رودخانه درینا در صربستان نهاده شده است. این خانه در دهه 1960 به وسیله افراد محلی که در پیی جایی برای تنهایی بودند، ساخته شد و به خاطر سیل، چندین بار بازسازی شد. با سه ساعت رانندگی از بلگراد، به روستای آرام و خلوت باجینا باستا می رسید.

13. خانه مصری، کورنوال

خانه مصری (Egyptian House) در کورنوال به دستور یک مرد محلی در سال 1830 ساخته شد. او برای تقلید از یکی از برجسته ترین ساختمان های مصر آن موقع به نام تالار مصری رابینسون (Robinsons Egyptian Hall) در لندن، دستور ساخت این بنا را داد. این سازه در گذشته موزه بود، اما از دهه 1970 تحت مالکیت شرکت لندمارک تراست است.

14. آرکوسانتی آپس، آریزونا

آرکوسانتی آپس (Arcosanti Apse) در وسط صحرای آریزونا نهاده شده است. این نیم دایره بخشی از یک شهر تجربی به نام آرکوسانتی است که به صورت خیالی و سازگار با محیط زیست طراحی شد و بخشی از آن در سال 1970 ساخته شد. اساسا قرار بود گنجایش 5000 شهروند را داشته باشد و هدف این بود که به مردم ثابت نمایند می توانند با هماهنگی بیشتری با محیط پیرامون شان زندگی نمایند. امروز اگرچه فقط 500 نفر در این محل زندگی می نمایند، اما به عنوان یک آزمایشگاه شهری و تجربه زندگی توسعه پیدا نموده است و در سفر به آریزونا نباید آن را از دست بدهید.

15. صومعه بلاگاژ، بوسنی و هرزگوین

صومعه بلاگاژ (Blagaj Monastery)، جواهری ناشناخته در روستای کوچک بلاگاژ در بوسنی و هرزگوین است. این معماری رمانتیک چوبی به استخر آب پایین صخره مشرف است و قدم زدن در این صومعه درویش و درک حس و حال آن را برایمان تداعی می نماید و ارزش سفر به این نقطه از بوسنی را دارد. علاوه بر این می توانید روی این استخر قایق سواری کنید و طعم آب خالص را بچشید.

16. قصر سامزانو، ایتالیا

قصر سامزانو (Castello di Sammezzano) در اوایل قرن 17 در 30 کیلومتری شهر فلورانس ایتالیا ساخته شد. این معماری باشکوه موریش شامل گنبدها و طاق های رنگارنگ است. فضای داخلی آن در قرن 19 بازسازی شد. این قصر در سال 1999 به حراج گذاشته شد و به یک هتل لوکس تبدیل شد، اما بعدها متروکه شد و مورد غارت نهاده شد. این قصر همچنان متروکه مانده و درهایش به روی عموم بسته است.

17. قصر ایده آل، فرانسه

یک پستچی، قصر ایده آل (Le Palais Ideal) را در سال 1879 با الهام از شکل عجیب و غریب سنگ هایی که در طول روز کاری اش مشاهده می کرد، ساخت چراکه همواره آرزو داشت یک قصر ایده آل برای خودش بسازد. او سنگ های زیادی را در سبد و فرغون جمع آوری کرد و به محل مورد نظر برد.

او شب ها مشغول کار ساخت این ساختمان بود و بیش از 33 سال طول کشید تا چشم اندازی خارق العاده با نمادهای اسرارآمیز خلق کند. این سازه در سال 1969 به عنوان یک جاذبه فرهنگی معرفی گردید و جالب است بدانید هنرمندانی نظیر پیکاسو این اثر را ستوده اند.

18. خزانه جهانی بذر سوالبارد، نروژ

خزانه جهانیِ بذر سوالبارد (Svalbard Global Seed Vault) در جزیره ای دورافتاده در مجمع الجزایر سوالبارد نروژ در 100 کیلومتری قطب شمال نهاده شده است. این انبار که شدیدا از آن محافظت می شود، یک نوع بیمه جهانی برای تضمین بقای انواع گوناگونی از محصولات غذایی در برابر تهدیداتی مانند بیماری، آفت ها، خشکسالی و سایر بلایای طبیعی و گرم شدن کره زمین است. با اینکه جای تفریحی محسوب نمی شود، اما اغلب عکاس ها هستند که به این مکان سر می زنند.

19. انبار شگفت انگیز، ایرلند

انبار شگفت انگیز (Wonderful Barn) در ایرلند حدود 100 پله دارد که دور فضای بیرونی پیچ و تاب خورده این سازه حرکت می نماید. این انبار در سال 1743 ساخته شد و محلی برای ذخیره غلات بود. اما امروز کمتر گردشگری از آن بازدید می نماید و علی رغم ظاهر عجیب و غریبی که دارد، به شدت نادیده گرفته شده است.

منبع: کجارو / The Daily Telegraph

به "عکاس ها عاشق عکاسی از این ساختمان های شگفت انگیز هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکاس ها عاشق عکاسی از این ساختمان های شگفت انگیز هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید