متوسط قیمت اجاره ملک تجاری در مناطق مختلف شهر تهران چقدر است؟

به گزارش سارا نوشت، جمعیت بالا و رو به رشد شهر تهران، و فزایندگی روز به روز آن به دلیل مهاجرت ساکنین شهرهای دیگر به منظور راه اندازی کسب و کار در این شهر، باعث شده است که رهن و اجاره املاک تجاری در شهر تهران همیشه رونق داشته باشد.

متوسط قیمت اجاره ملک تجاری در مناطق مختلف شهر تهران چقدر است؟

به دلیل تقاضای زیاد ساکنین در کلان شهرها، بازار عرضه کماکان سودآور خواهد بود. شاید به همین دلیل است که این روزها میل به تجاری سازی در شهرهای عظیم به ویژه تهران نیز افزایش یافته است. البته تعدد احتیاجهای شهفرایندان و ارزش بالای زمین در رشد تجاری سازی و تمایل سرمایه گذاران ساختمانی به ساخت و ساز این گونه املاک، در شهرهای عظیم بی تأثیر نیست.

با در نظر دریافت هزینه بالای خرید املاک تجاری و نبود این میزان سرمایه و نقدینگی در اختیار شهفرایندان، اجاره ملک تجاری گزینه راهبردی و راهگشا خواهد بود. بنابراین اغلب کسانی که به دنبال ایجاد کسب و کار آزاد هستند، در اولین قدم بعد از معین نوع پیشه، باید به دنبال اجاره ملک تجاری باشند.

در این میان عدد مبلغ رهن و اجاره املاک تجاری نکته بسیار مهمی است که همیشه برای صاحبان کسب و کار باعث دغدغه و تأمل بوده است. در ادامه این نوشتار به مواردی در راستای متوسط قیمت رهن و اجاره ملک تجاری اشاره خواهیم کرد.

  • آنالیز قیمت رهن و اجاره املاک تجاری در شهر تهران
  • گران قیمت ترین املاک تجاری تهران کجاست؟
  • آنالیز قیمت اجاره املاک تجاری در مناطق مختلف شهر تهران
  • تحلیل بازار رهن و اجاره املاک تجاری
  • نکات مهمی که در زمان اجاره ملک تجاری باید به آن ها توجه داشت.

آنالیز چگونگی میزان قیمت رهن و اجاره املاک تجاری در شهر تهران

قبل از اینکه به آنالیز نرخ اجاره ملک تجاری در شهر تهران بپردازیم به این نکته اشاره می کنیم که به همان دلایلی که پیش تر گفته شد؛ این روزها اجاره املاک تجاری در شهر تهران کار سخت و پیچیده ای نیست؛ چرا که تعدد وجود مغازه و املاک تجاری نوساز در بافت شهری به شدت قابل رؤیت است.

علاوه بر دلایلی که در پیش گفتار این نوشتار ذکر شد، دلایلی چون وابستگی شهرداری ها به درآمدهای تغییر کاربری و سود هنگفت فروش یا رهن و اجاره املاک تجاری برای ساختمان سازها موجب شده که اشتیاق زیادی برای ساخت و ساز تجاری وجود داشته باشد و برای اینکه حتی در پروژه های مسکونی، راهکاری برای تبدیل طبقه همکف به واحد تجاری را فراهم نمایند، کوشش بسیاری داشته باشند. بنابراین املاک تجاری نوساز به شدت زیاد و زیادتر شده اند.

برای معین نرخ اجاره ملک تجاری، نکاتی از این قبیل که مغازه را برای راه اندازی چه پیشه ای، با چه ابعادی و در کدام منطقه تهران اجاره می کنید، بسیار مهم است؛ زیرا هریک از این پارامترها در نوع قیمت گذاری و معین بهای اجاره املاک تجاری تأثیرگذار است.

آنچه این روزها واضح و روشن است؛ این است که برای اجاره املاک تجاری در شهر تهران می بایست خود را برای پرداخت ودیعه های چند صد میلیون تومانی همراه با اجاره بهای معمولاً بیش از 20 میلیون تومان، برای اجاره املاک تجاری عظیم تر از 100 مترمربع، در بیشتر مناطق آماده کنید.

گران قیمت ترین املاک تجاری تهران کجاست؟

شاید تا اینجای این نوشتار را برای آگاهی از نرخ اجاره املاک تجاری در شهر تهران خوانده باشید، اما اطلاع از اینکه گران قیمت ترین مغازه های این شهر کجا و با چه قیمتی در اختیار صاحبان کسب و کار قرار می گیرد، نیز خالی از لطف نخواهد بود.

در حال حاضر نمی توان برای اجاره املاک تجاری در تهران نرخ معین و ثابتی ارائه کرد، چراکه معین اجاره بهای ملک تجاری با پارامترهایی سنجیده می گردد که بعضاً باعث می گردد، املاک تجاری با قیمت های مختلفی معامله گردد. با یک آنالیز کلی در میان سایت های مشاورین املاک، و با پرس و جو از آژانس های املاک در سطح شهر تهران می توان گفت در حال حاضر گران ترین بهای متراژ مغازه در تهران مربوط به مغازه های پاساژ تازه تأسیس طلافروشان در خیابان 15 خرداد است که هر مغازه این پاساژ تازه تأسیس با قیمت متری 550 میلیون تومان یا متری 0.5 میلیارد تومان معامله می گردد. احتمالاً یکی از دلایل مهم این گران قیمتی، ازدحام و آمد و رفت بسیار زیاد مشتری در این منطقه است، که باعث می گردد قیمت املاک تجاری و مغازه ها در این منطقه معمولاً بیش از سایر مناطق باشد.

در بازار تهران هر متر ملک تجاری بسته به نوع موقعیتش از متری 10 میلیون تا متری 100 میلیون تومان معامله می گردد. البته این قیمت ها برای خرید مغازه است که با یک حساب سرانگشتی به این نتیجه خواهید رسید که بهای رهن و اجاره املاک تجاری نیز در بازار تهران، رقم کمی نخواهد بود.

باید به این نکته بسیار مهم نیز اشاره نمود که قیمت املاک تجاری در منطقه بازار تغییری نداشته است و در حال حاضر مغازه ای خرید و فروش نمی گردد؛ ولی در عوض نرخ اجاره بهای مغازه و املاک تجاری بسیار وحشتناک است به طوری که هم اکنون در سبزه میدان، مستأجران برای اجاره یک مغازه 30 متری، باید ماهی 12 تا 15 میلیون تومان پرداخت کند.

در حال حاضر املاک تجاری موجود در پاساژها تجملات و ظاهر شیک و آراسته تری نسبت به مغازه های واقع در سطح خیابان دارند و به شدت لوکس شده اند. این گونه فضاها هم این روزها علاقه مندان مخصوص به خود را دارد. هرچه پاساژ شیک تر باشد، افراد بیشتری را به سمت خود جلب نموده و مغازه داران به طبع شیک بودن مغازه ها و محیط آراسته و امکانات بیشتری که در اختیار مشتریان قرار می دهند، می توانند اجناس را گران تر ارائه نمایند. بنابراین اوضاع رهن و اجاره املاک تجاری در پاساژ سروستان واقع در سعادت آباد و پالادیوم در فرمانیه نیز به همین سر و شکل و به همان اندازه نجومی است.

آنالیز قیمت اجاره املاک تجاری در مناطق مختلف شهر تهران

  • یک باب مغازه به متراژ 145 متر مربع با 130 متر حیاط اختصاصی ، نوساز ، به ارتفاع 5 متر مناسب مشاغل و برندهای خاص ، در بهترین موقعیت مکانی واقع در سعادت آباد (سال ساخت 1396)

    قیمت اجاره 1,200,000,000 تومان قابل تبدیل - متری 45,000,000 برای فروش

  • زیرزمین 200 متری تجاری، بلوار فردوس، مناسب داروخانه، سفره خانه، باشگاه بدن سازی (موقعیت عالی برای برندها، بانک ها، مبلمان، قنادی، داروخانه، نمایشگاه ماشین) فلت در متراژهای 120 متری، 140 متری، 160 متری، 180 متری (سال ساخت 1397)

    2,000,000,000 تومان رهن کامل

  • اجاره مغازه 230 متری در مولوی سید اسماعیل، مغازه 115 متر همکف با ارتفاع 6 متر و 115 متر طبقه بالا با ارتفاع 4 متر، مناسب جهت اصناف فرش، پلاستیک، اسباب بازی، عطاری و رستوران. امکان بارگیری و تخلیه بار تا در ورودی مغازه (سال ساخت 1353)

    قیمت ودیعه 50,000,000 و اجاره ماهیانه 3,500,000 تومان

  • 30 متر مغازه مناسب آرایشگاه زنانه و فست فود مرزداران، دارای پارکینگ، سرویس بهداشتی، آشپزخانه شیک، کرکره ریموت، تمام کنتورها جدا، امکان سکونت چندین ساله، تردد معقول (سال ساخت 1394)

    قیمت ودیعه 100,000,000 و اجاره ماهیانه 11,500,000 تومان

  • اجاره و رهن مغازه اندرزگو (فرمانیه) 400 متر شیک، طبقه همکف، نوساز رهن و اجاره ملک مستقل 115 متر، همکف 80 متر، بالکن 115 متر روف گاردن، 120 متر زیر زمین، هر واحد سرویس بهداشتی دارد. بهترین لوکیشن اندرزگو بر اصلی مناسب رستوران و کافی شاپ های برند.

    قیمت ودیعه 10,000,0 و اجاره ماهیانه :180,000,000 تومان

تحلیل بازار رهن و اجاره املاک تجاری

مغازه ها و املاک تجاری در طول سالیان گذشته همیشه به عنوان ظرفیتی بالقوه برای درآمدزایی مالکان آن به شمار می رفته است. آنچه که در تحلیل و ارزیابی بازار اجاره بهای مغازه قابل توجه به نظر می رسد به فرایند افزایشی نرخ اجاره بها و خرید و فروش آن در رکود حاکم بر اقتصاد کشور معطوف می گردد. البته محدوده و موقعیت تجاری و جغرافیایی مغازه ها و ملک تجاری، در ضریب ارزشِ اجاره بهای آن نقش معین نماینده ای ایفاء می نماید.

یکی از دلایل کم نشدن تقاضا در بازار خرید، رهن و اجاره املاک تجاری، عدم قدرت سایر بخش های اقتصادی در جذب و به کارگیری نیروهای کار جوان و اغلب تحصیل نموده کشور است. باعث تأسف است که بازار کار توانایی ایجاد مشاغل لازم برای فارغ التحصیلان را ندارد و بعضی از این فارغ التحصیلان پس از سرانجام تحصیلات دانشگاهی به منظور راه اندازی کسب و کار سودآور، بدون سابقه کسب و کار مغازه ای اجاره می نمایند یا می خرند و شغل خرده فروش را برای خود راه می اندارند.

نکات مهمی که در زمان اجاره ملک تجاری باید به آن ها توجه داشت

در زمان رهن و اجاره ملک تجاری باید دقت کنید که مغازه دارای تسویه حساب دارایی، شهرداری، بیمه و سایر سازمان های ذی ربط شغل مربوطه باشد. بدون رؤیت مدارک مستند در این زمینه به هیچ عنوان اقدام به معامله نکنید. ناقص بودن هریک از حساب های ذکر شده شما را به دردسر خواهد انداخت و موجب خسارت اقتصادی خواهد شد.

از سوی دیگر یکی از مهم ترین موارد در رهن و اجاره املاک تجاری خوش نام بودن ملک تجاری یا نوع کسب و کاری است که در آن پیش از واگذاری به شما انجام می شده است . مثلاً یک ملک تجاری یا مغازه ممکن است در شغل خاصی جا افتاده باشد و ادامه آن شغل توسط شما با تکیه بر مشتری های قبلی مغازه بدون احتیاج به هزینه های گزاف بابت تبلیغات، درآمدی مناسب را برایتان تضمین کند. بنابراین حتی پرداخت اجاره بهایی کمی بالاتر از رقم عرف برای شما صرفه اقتصادی به همراه خواهد داشت. عکس این مورد نیز ممکن است که اتفاق بیفتد. یعنی بدنامی یک واحد کسب و کار در یک رشته شغلی خاص می تواند، تبعات و آثار منفی زیادی در میزان درآمد آینده شما از این واحد داشته باشد.

به این مقاله از خبرنگارن امتیاز دهید

منبع: هومینگ

به "متوسط قیمت اجاره ملک تجاری در مناطق مختلف شهر تهران چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "متوسط قیمت اجاره ملک تجاری در مناطق مختلف شهر تهران چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید