فعالیت هواپیماهای بدون سرنشین گوگل در استرالیا شروع شد

به گزارش سارا نوشت، تهران- خبرنگاران- شرکت آلفابت که مالک گوگل است، خدمات تحویل هوایی خود را در شهر کانبرا پایتخت استرالیا شروع کرد.

فعالیت هواپیماهای بدون سرنشین گوگل در استرالیا شروع شد

به گزارش روز چهارشنبه گروه اخبار علمی سارا نوشت از پایگاه خبری گاردین، شرکت وینگ که یکی از شرکت های تابع آلفابت است با دریافت تاییدیه اداره امنیت هوانوردی غیرنظامی استرالیا، خدمات تحویل هوایی کالاها را با استفاده از یک برنامه موبایل، در استرالیا به صورت رسمی آغاز کرد.

شرکت آلفابت از سال 2014 میلادی فناوری های هوایی مورد استفاده برای ارائه این خدمات را در کشور استرالیا مورد آزمایش قرار داده است. در طول 18 ماه گذشته این شرکت با کسب و کارهای محلی برای تحویل غذا، نوشیدنی، قهوه و اقلام دارویی به عنوان راهکاری برای آزمایش فناوری های هوایی خود، همکاری داشته و توانسته است بیش از 3000 قلم کالا را با موفقیت تحویل دهد.

اکنون اداره امنیت هوانوردی غیرنظامی استرالیا پس از آنالیز سیستم های مدیریت ترافیک هوایی، فرآیندهای آموزش راهبران هواپیماهای بدون سرنشین و عملیات نگهداری تجهیزات، به طور رسمی مجوز فعالیت وینگ را صادر کرد. البته این مجوز دارای محدودیت هایی است. برای مثال هواپیماهای گوگل حق پرواز بر فراز راه های اصلی را ندارند و باید همیشه در فاصله مشخصی از شهروندان روی سطح زمین قرار داشته باشند.

برای آغاز، این خدمت جدید در مناطقی از حومه کانبرا ارائه شده است و شهروندان ساکن این مناطق می توانند خریدهای روزانه خود را با استفاده از نرم افزار موبایل وینگ سفارش دهند و ظرف چند دقیقه دریافت نمایند.

علمی**9259**1485

منبع: ایرنا

به "فعالیت هواپیماهای بدون سرنشین گوگل در استرالیا شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت هواپیماهای بدون سرنشین گوگل در استرالیا شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید