عوارض خروج از کشور چندین برابر شد!

به گزارش سارا نوشت، عوارض خروج از کشور

در لایحه بودجه سال 97 قانونی نو تصویب شد اینکه عوارض خروج از کشور به طور چشمگیری افزایش پیدا کرد و تقریبا 3 برابر بیشتر شد! علیرغم این که پرداخت عوارض خروج از کشور قانون نوی نیست، اما چیزی که بیشتر از هر چیزی خیره کننده است، افزایش چندین برابری آن است… با جزییات این خبر همراه خبرنگاران باشید:

عوارض خروج از کشور چندین برابر شد!

در لایحه بودجه ای که مربوط به سال 97 است، عوارض خروج از کشور چندین برابر شده است به این گونه که هر شخصی برای خروج از ایران باید 220 هزار تومان پرداخت کند و این در حالی است که در سال گذشته افرادی که می خواستند از ایران خارج شوند، فقط لازم بود تا 75 هزار تومان پرداخت نمایند و با یک حساب کوچک تعیین است که هیچ کسی از این تصمیم رضایت ندارد چرا که این عوارض به اندازه ای دور از انتظار افزایش داشته است.

نکته دیگر این که فرایند دریافت عوارض هم ثابت نیست و هر بار فرق دارد! برای مثال شخصی که از ایران خارج می گردد برای بار اول خروجش باید 220 هزار تومان پرداخت کند و برای سفر دوم 50 درصد به این اندازه اضافه می گردد و به 330 هزار تومان می رسد و همین طور در سفرهای بعدی اضافه می گردد تا جایی که در سفرهای بعدی تا 100 درصد افزایش پیدا می نماید.

در سال گذشته افرادی که می خواستند از ایران خارج شوند می توانستند این کار را در 2 نوبت انجام دهند، مثلا عوارض خروج از کشور برای سفرهای هوایی 75 هزار تومان و برای خروج زمینی و دریایی 25 هزار تومان به ازای هر نفر بود و افرادی هم که می خواستند برای حج تمتع و عمره و عتبات عالیات از ایران خارج شوند، لازم بود تا 50 درصد عوارض پرداخت نمایند.

گفته شده که 40 هزار تومان از عوارض خروجی که پرداخت می گردد برای توسعه زیر ساخت ها و تاسیاست گردشکری و حمایت از بخش میراث فرهنگی اختصاص پیدا می نماید.

منبع: الی گشت

به "عوارض خروج از کشور چندین برابر شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عوارض خروج از کشور چندین برابر شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید