رونق گردشگری کشاورزی سمنان

به گزارش سارا نوشت، مهدی جمال، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان در این مراسم گفت: گردشگری کشاورزی، چراغ روشنی در جهت توسعه کشاورزی و گردشگری استان سمنان است.

رونق گردشگری کشاورزی سمنان

او انعقاد این تفاهم نامه را در توسعه گردشگری و احیای باغ ها و کشاورزی موثر دانست و اضافه کرد: استان سمنان در محور توسعه گردشگری واقع شده است و تبدیل استان از معبر به مقصد با استفاده از رویکردهای جدید در حوزه گردشگری امکان پذیر می گردد.

جمال با تاکید بر این که توسعه گردشگری زمینه ساز رونق مالی استان است، تاکید نمود: توسعه گردشگری احتیاج به ایجاد تغییرات بنیادین رفتاری در گردشگری دارد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان پیشنهاد ایجاد تقویم رسمی گردشگری کشاورزی استان را ارائه کرد و گفت: گردشگران با برخورداری از این تقویم می توانند برای سفر به استان، برنامه از پیش مشخص شده داشته باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان نیز با اشاره به اینکه در سال های اخیرگام های بسیار خوبی در زمینه توسعه گردشگری استان برداشته شده است، گفت: کشاورزی استان در سال های اخیر به دلیل تغییرات اقلیمی دچار محدودیت منابع به خصوص در بحث آب و به ویژه در مناطق جنوبی استان شده است که توسعه گردشگری کشاورزی می تواند نقش موثری در جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها، اشتغال زایی و درآمدزایی برای کشاورزان داشته باشد.

ایسنا نوشت، سیدحسن میرعماد رونق گردشگری کشاورزی را در فراهم کردن زمینه آشنایی گردشگران با تولیدات و شیوه تهیه محصولات ارگانیک و زندگی کشاورزی موثر دانست و اضافه کرد: بزرگترین باغ توت ایران در گرمسار ایجاد شده است و محصولات کشاورزی استان قابلیت جذب گردشگران را دارند.

منبع: گردشبان

به "رونق گردشگری کشاورزی سمنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونق گردشگری کشاورزی سمنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید