دیدن رنگ های مختلف لابه لای شلوغی ماشین ها حال همه را خوب می نماید

به گزارش سارا نوشت، یک طراح و مجسمه ساز با اعتقاد بر اینکه زیباسازی شهر از طریق المان ها برای ارتباط با مردم کار بسیار خوبی است، چنین ادامه می دهد: مردم المان ها را می بینند و با آن ارتباط و تعامل برقرار می نمایند، المان ها می توانند بر روحیه مردم تاثیرگذار باشند و در آن ها حس بهتر شدن را به وجود بیاورند؛ دیدن رنگ ها مختلف در لابه لای شلوغی ماشین ها حال همه ما را خوب می نماید.

دیدن رنگ های مختلف لابه لای شلوغی ماشین ها حال همه را خوب می نماید

الهه حصاری در گفت وگویی با سارا نوشت اظهار کرد: در حال حاضر مشکل هنرمندان با نهادهای مسئول مالی است؛ انگیزه هنرمندان روزبه روز به علت این که حمایت مالی از آن ها صورت نمی گیرد کم تر می گردد، این مساله که ما از حمایت های مالی برخوردار نیستیم باعث می گردد نتوانیم به بهترین و مفیدترین شکل ممکن فعالیت کنیم، به عنوان مثال کار خود من از پارسال هنوز تسویه حساب نشده است.

وی مطرح نمود: کار زیباسازی شهر که شغل ما محسوب می گردد فقط سالی یک بار در شهر و کشور اتفاق می افتد؛ زیباسازی در شهر فقط به علت شروع سال نو و عید نوروز اتفاق می افتد و در مناسبت های دیگر از لحاظ زیباسازی در شهر فعالیتی نداریم؛ اگر مسوولان از هنر حمایت بیشتری نمایند و همکاری های لازم را داشته باشند، می توانیم در مناسبت های دیگر هم در این زمینه موثر باشیم.

این هنرمند فعال در حوزه شهری اعلام کرد: مسوولان باید بیشتر به فکر باشند؛ نهادهای مربوطه برای برخی از مناسبت ها فراخوان می دهند، اما به این علت که فراخوان ها در زمان مناسبی اعلام نمی شوند هنرمندان نمی توانند طراحی های خوبی را به اجرا در بیاورند؛ از طریق مدیریت درست در زمان اعلام فراخوان ها هنرمندان می توانند طرح های خوبی را به اجرا دربیاورند.

این هنرمند مشهدی سپس توضیح داد: به نظر من شهر مشهد شب های عید به خاطر گل کاری ها و المان ها رنگی است و باقی روزهای سال رنگ خاکستری دارد.

وی در ادامه عنوان کرد: بهترین ایده برای دیده شدن المان ها نصب آن ها در سطح شهر است؛ چرا که عابرین پیاده و افرادی که با وسیله نقلیه تردد می نمایند به صورت مشترک می توانند از وجود المان ها استفاده نمایند.

این هنرمند فعال در حوزه شهری اضافه نمود: المان ها باید در مکان عمومی نصب گردد تا مردم در حال رفت و آمد هستند از آن استفاده نمایند؛ اگر بخواهیم المان ها در نمایشگاه یا گالری به نمایش بگذاریم فقط قشر خاصی که به هنر علاقه دارند از این نمایشگاه ها بازدید می نمایند و مردم عادی استقبالی نمی نمایند؛ زمانی که المان ها در سطح شهر نصب گردد افرادی که به هنر هم علاقه نداشته باشند ناخودآگاه با اثر آشنا می شوند و روی روح آن ها تاثیر می گذارد.

الهه حصاری اعلام کرد: یکی از مهم ترین مسائل هنرمندان شهری نداشتن بیمه است که هنرمند را برای فعالیت در این زمینه دلسرد می نماید؛ مسائل بعدی شامل این است که هنرمندان سالی یک بار فرصت فعالیت در این زمینه را دارند و مسائل مالی قضیه که باعث می گردد فعالان این حوزه برای آینده خود برنامه ای نداشته باشند.

وی اضافه نمود: فعالیت در این رشته نیازمند تحصیل تخصصی است؛ تحصیلات و مطالعه تصویری در این زمینه باعث شناخت هنرمند از طرح ها و مواد روز جهان می گردد و این که هنرمند می تواند با خلاقیت خود در استفاده از این مواد طرح های بهتری را طراحی کند و می تواند با توقع مردم که روز به روز بالاتر می رود هماهنگ گردد و نیازهای آن ها را پاسخ گو باشد.

این هنرمند مجسمه ساز در سرانجام گفت: می توانیم در اعیاد یا عزاداری ها به جای پرده آرایی در شهر از المان های مناسب با آن عید یا عزا استفاده کنیم تا شهر مناسب این مراسم چیدمان گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "دیدن رنگ های مختلف لابه لای شلوغی ماشین ها حال همه را خوب می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدن رنگ های مختلف لابه لای شلوغی ماشین ها حال همه را خوب می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید