درخواست بازگشت مصوبه اصلاح اساسنامه سازمان میراث فرهنگی از مجلس

به گزارش سارا نوشت، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از درخواست این سازمان و همچنین وزارت راه و شهرسازی برای بازگشت مصوبه دولت درباره اصلاح اساسنامه این سازمان از مجلس شورای اسلامی اطلاع داد.

درخواست بازگشت مصوبه اصلاح اساسنامه سازمان میراث فرهنگی از مجلس

علی اصغر مونسان در گفت وگو با ایسنا، درباره وضعیت لایحه اساسنامه سازمان میراث فرهنگی، اظهار کرد: این لایحه به تصویب هیات وزیران رسید و تقدیم مجلس شورای اسلامی شد، اما به دلیل نگرانی هایی که بعضی فعالان میراث فرهنگی در این باره داشتند، من و وزیر راه و شهرسازی از معاون اول رییس جمهوری درخواست کردیم تا این لایحه را برای رفع کردن دغدغه های مطرح شده از مجلس پس بگیرند.

او اظهار داشت: نگرانی فعالان میراث فرهنگی درباره اساسنامه این سازمان، به احتمال برداشتی متفاوت از مصوبه هیات دولت مربوط بود. به همین دلیل ما درخواست کردیم تا لایحه بازگردد و بعد از بازنگری در آن به گونه ای عمل گردد تا عناوینی که در لایحه مطرح شده تبدیل به دستاویزی برای حوزه میراث فرهنگی نگردد.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: در لایحه اصلاحی، به شهرداری ها اجازه داده شده که با تایید سازمان میراث فرهنگی بناهای تاریخی را تملک نمایند و مجددا با تایید و استانداردهای این سازمان کار مرمت این بناها را انجام دهند.

مونسان با بیان این که بناهای نفیس در این لایحه قید نشده و در نتیجه این بناها که ملی هستند همچنان در اختیار سازمان میراث فرهنگی قرار دارند، ادامه داد: دوستان و فعالان میراث فرهنگی نگرانی هایی دارند که از این لایحه سوء استفاده و آسیب هایی به بناهای تاریخی وارد گردد.

منبع: سازمان میراث فرهنگی

به "درخواست بازگشت مصوبه اصلاح اساسنامه سازمان میراث فرهنگی از مجلس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست بازگشت مصوبه اصلاح اساسنامه سازمان میراث فرهنگی از مجلس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید