بوشهر در نوروز 99 پذیرای گردشگران نیست

به گزارش سارا نوشت، استاندار بوشهر خواستار تعطیلی و پلمپ خانه های مبله شد و بر اطلاع رسانی در این خصوص به مردم تأکید کرد.

بوشهر در نوروز 99 پذیرای گردشگران نیست

به گزارش سارا نوشت به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بوشهر، عبدالکریم گراوند در جلسه ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا که امروز شنبه 17 اسفند 98 با حضور دستگاه های اجرایی استان در محل سالن کوثر استانداری بوشهر برگزار گشت، گفت: در هفته جاری تمام خانه های مبله پلمپ شود و در این خصوص برای مردم اطلاع رسانی شود و به صورت جدی در این مورد پیگیری انجام شود.

گراوند با اشاره به اینکه مردم بوشهر را به عنوان مقصد سفر انتخاب نکنند، خاطر نشان کرد: اسکان در بوم گردی ها را محدود و ممنوع کردیم و برپایی چادر در سطح شهرها نیز ممنوع است و چادرها در سطح استان جمع آوری شود. امسال هیچ گونه خدمات رسانی به مسافران نداریم و خانه های معلم نیز از سرویس دهی اجتناب کنند.

او گفت: به غیر از اجرای تصمیمات و مصوبات ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا کسی قانونی وضع نکند و در ورودی شهرها با جدیت تمام تب سنجی انجام شود و مواد شوینده بر حسب نیاز در اختیار بانک ها، شهرداری ها و فروشگاه های عرضه میوه و سبزیجات گذاشته شود و همچنین ضدعفونی مکان های عمومی در دستور کار شهرداری های استان قرار گیرد.

استاندار بوشهر ادامه داد: به شدت با واحدهای صنفی نظیر نانوایی ها، و پمپ بنزین ها که مسائل بهداشتی را رعایت نکنند برخورد شود، ضمن این که تولید ماسک نباید خودسرانه باشد و حتما باید زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی با رعایت اصول بهداشتی انجام شود.

محمدحسین ارسطوزاده مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بوشهر نیز در این جلسه به ادغام ستاد اجرایی خدمات سفر و کمیته مقابله با ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: از روزهای آغازین ورود ویروس کرونا به کشور تیم های نظارتی تشکیل شده و تمام تاسیسات گردشگری بازدید و نظارت می شوند.

او گفت: رویکردها با توجه به حساسیت موضوع تغییر کرده است، دغدغه های مردم استان را درک می کنیم و با اعلام شماره تلفن و اطلاع رسانی به مردم و همیاری آنان، خانه های مبله و خانه مسافرهای استان را پلمپ خواهیم کرد.

منبع: میراث آریا

به "بوشهر در نوروز 99 پذیرای گردشگران نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بوشهر در نوروز 99 پذیرای گردشگران نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید