تمام انتظارات ما از مراسم رونمایی گلکسی نوت 10 سامسونگ

به گزارش سارا نوشت، سامسونگ از جمله معدود شرکت هایی است که مراسم معرفی گوشی های پرچم دار خود را بسیار پر زرق وبرق برگزار می نماید و مراسم رونمایی گلکسی نوت 10 هم از این قاعده مستثنا نخواهد بود. بعد از مدت ها انتظار، آخر همین هفته در تاریخ 17 مرداد این گوشی رسما معرفی می گردد و در این مطلب می خواهیم انتظاراتمان را از این مراسم مطرح کنیم.

تمام انتظارات ما از مراسم رونمایی گلکسی نوت 10 سامسونگ

ساعت هوشمند

اگرچه ستاره اصلی این مراسم گلکسی نوت 10 خواهد بود، ولی طبق گزارش های منتشر شده، انتظار داریم نسل جدید گلکسی واچ اکتیو که در همین امسال عرضه شده، رسما معرفی گردد. همین که سامسونگ تصمیم گرفته به این زودی مدل جدید آن را معرفی کند موضوع عجیبی محسوب می گردد و ضمناً ظاهرا از لحاظ طراحی هم تفاوت چندانی با نسل قبلی خود ندارد. در هر صورت، گفتنی است که مدل اصلی تنها مبتنی بر طراحی 40 میلی متری بود ولی نسل دوم آن در دو مدل 40 و 44 میلی متری روانه بازار می گردد. ضمناً این ساعت قرار است به جای فریم مکانیکی، از فریم حساس به فشار بهره ببرد تا کاربران با بهره گیری از آن بتوانند به اپلیکیشن و منوهای مختلف سر بزنند.

علاوه بر این، سامسونگ برای مدل جدید تصمیم گرفته نسخه مبتنی بر فناوری LTE هم عرضه کند تا کاربران برای بهره گیری از آن احتیاج کمتری به گوشی خود داشته باشند. همانطور که گفتیم با توجه به اینکه فقط چند ماه از عرضه نسل نخست این ساعت می گذرد، بهتر است به این ساعت جدید به عنوان گجتی که قرار است حفره بین مدل اصلی و ساعت پرچم دار گلکسی واچ را پر کند، نگاه کنیم.

خانواده گلکسی نوت 10

پیش از این، سامسونگ تقریبا همیشه در مراسم رونمایی از گوشی های سری نوت، فقط از یک گوشی رونمایی نموده است ولی امسال شاهد تکرار چنین رویکردی نخواهیم بود. اگر شایعات و گزارش های منتشر شده صحت داشته باشند، در این مراسم سه گوشی گلکسی نوت 10، نوت 10 پلاس و مدل 5G معرفی خواهد شد.

اول از همه به ویژگی های اصلی اشاره می کنیم. علی رغم اینکه مدل استاندارد احتمالا کوچک ترین مدل خواهد بود، ولی به لطف نمایشگر 6.3 اینچی AMOLED آن، گوشی غول پیکری به حساب می آید. برای افرادی که اهل مقایسه هستند، باید بگوییم که این نمایشگر اندکی از صفحه نمایش گلکسی نوت 9 کوچک تر است ولی به دلیل طراحی فوق العاده، بدنه کوچک تر آن بیشتر به چشم می آید. با توجه به تصاویر و رندرهای متعددی که از مدل های مختلف گلکسی نوت 10 منتشر شده، نمایشگر آن ها تقریبا بدون حاشیه هستند و یک حفره بسیار کوچک در مرکز بخش فوقانی نمایشگر آن ها تعبیه شده است.

در این میان، باید به یک ضعف احتمالی اشاره کنیم که آن هم چیزی نیست جز رزولوشن نمایشگر. از زمان گلکسی نوت 4، نمایشگر این گوشی ها مبتنی بر رزولوشن QHD بوده اند اما طبق گزارش های دریافتی، ظاهرا رزولوشن مدل استاندارد نوت 10 مبتنی بر فول HD پلاس است. اگر این موضوع حقیقت داشته باشد، پس احتمالا سامسونگ چنین تصمیمی را برای بالا نبردن قیمت این گوشی اتخاذ نموده است. به احتمال زیاد، گلکسی نوت 10 پلاس قیمت بسیار بالایی خواهد داشت و سامسونگ می خواهد حداقل یکی از مدل ها قیمت نسبتا مناسب تری برای عموم کاربران داشته باشند.

در هر صورت، مدل استاندارد این گوشی یک گجت بسیار قدرتمند محسوب می گردد. شایعات حاکی از آن هستند که این گوشی از تراشه تازه نفس اسنپ دراگون 855 پلاس یا اگزینوس 9825 به همراه 8 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی بهره می برد. ضمناً مانند گلکسی اس 10 و اس 10 پلاس هم مدل استاندارد نوت 10 مبتنی بر دوربین سه گانه است که از دوربین های معمولی، اولترا واید و تله فوتو تشکیل شده است. گلکسی نوت 10 پلاس هم از حافظه رم بیشتر (احتمالا 12 گیگابایت)، نمایشگر 6.8 اینچی و باتری بزرگ تر بهره می برد و در کنار دوربین سه گانه آن، یک دوربین ToF هم تعبیه شده است.

مهم ترین ویژگی شاخص گوشی های گلکسی نوت، قلم S Pen آن ها است و برای مدل سال گذشته، سامسونگ تصمیم گرفت قابلیت های جذابی را برای این قلم به ارمغان بیاورد و در مدل جدید هم احتمالا شاهد افزایش این قابلیت ها خواهیم بود. چند روز قبل سامسونگ از تبلت گلکسی تب اس 6 رونمایی کرد که با بهره گیری از قلم S Pen این تبلت صرفا با حرکت آن می توانید میان برهایی را فعال کنید یا کارهایی را انجام دهید. به احتمال زیاد در خصوص گلکسی نوت 10 هم شاهد این ویژگی ها خواهیم بود.

به غیر از این موارد، اخیرا شایعه ای منتشر شده که طبق آن، این گوشی برای مقاومت در برابر آب و گردوغبار از استاندارد IP69 بهره می برد. اگر با این استاندارد آشنا باشید، احتمالا این سوال برای شما پیش می آید که وقتی هنوز چنین حدی از استاندارد مذکور وجود ندارد، سامسونگ چگونه توانسته آن را کسب کند؟ در هر صورت اگر این شایعه صحت داشته باشد، به معنای مقاومت بالاتر گلکسی نوت 10 نسبت به دیگر پرچم داران در برابر فشار بالای آب خواهد بود. ضمناً باید به فقدان جک هدفون هم اشاره کنیم و ضمناً شاید اسپیکر مکالمه در این گوشی وجود نداشته باشد و در عوض نمایشگر آن این وظیفه را به عهده بگیرد.

مدل 5G

سامسونگ یکی از اولین شرکت هایی بود که با عرضه مدل 5G گلکسی اس 10 به این فناوری توجه نشان داد. این گوشی نسبت به مدل پلاس از اندازه بزرگ تر و دوربین های بیشتر بهره می برد. در همین رابطه سوالی که در خصوص مدل های مختلف گلکسی نوت 10 وجود دارد این است که آیا تمام آن ها از 5G پشتیبانی می نمایند یا اینکه سامسونگ مانند اس 10 یک مدل جداگانه مبتنی بر 5G معرفی خواهد نمود؟ بر اساس شایعه منتشر شده از یکی از افشاگران معروف به نام Evan Blass، باید انتظار معرفی یک مدل 5G گلکسی نوت 10 را داشته باشیم.

دیگر موارد غیرمنتظره

سامسونگ می تواند از فرصت این مراسم استفاده کند و اطلاعات بیشتری در خصوص عرضه گلکسی فولد ارائه دهد که چندان نباید روی این موضوع حساب کنیم. اول از همه اینکه گزارش هایی منتشر شده که طبق آن ها، سامسونگ چنین کاری انجام نخواهد داد و ضمناً در زمان معرفی یک پرچم دار، اشاره به یک گوشی پرحاشیه کار چندان عاقلانه ای محسوب نمی گردد.

سامسونگ همچنین در مراسم معرفی گلکسی نوت 9 در خصوص اسپیکر هوشمند گلکسی هوم شرحاتی را ارائه داد و این محصول در نمایشگاه CES 2019 هم پدیدار شد و بعد از آن دیگر ناپدید شده است. سامسونگ می تواند در این مراسم شرح بدهد که علت این همه تأخیر در عرضه این اسپیکر هوشمند چه بوده که البته چنین کاری بعید به نظر می رسد.

برای روشن شدن واقعیت ساعت 00:30 بامداد پنجشنبه 17 مردادماه با پوشش زنده سارا نوشت مگ همراه شوید تا مراسم رونمایی را در کنار یکدیگر تماشا کنیم و با ویژگی های پرچمدار جدید و جنجالی سامسونگ آشنا شویم.

گلکسی نوت 10 برای موفقیت راه سختی در پیش دارد

منبع: Engadget

منبع: دیجیکالا مگ

به "تمام انتظارات ما از مراسم رونمایی گلکسی نوت 10 سامسونگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمام انتظارات ما از مراسم رونمایی گلکسی نوت 10 سامسونگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید