با این نکات ایمنی خود را در سفرهای هوایی افزایش دهید

به گزارش سارا نوشت، افزایش ایمنی در سفرهای هوایی

بسیاری از افراد در جهان وجود دارند که از سفرهای هوایی به شدت هراس دارند و منطقی ترین دلیلشان که بر روی وجوه مختلف روانی آنان در این زمینه تاثیر گذاشته است، سقوط هواپیما در اثر مسائل مختلف است. البته حادثه همواره ممکن است پیش بیاید و از آن گریزی نیست ولی می توان با بالا بردن ایمنی و افزایش ضریب ایمنی در هواپیما از بسیاری از اتفاقاتی که کم ممکن است پیش بیاید، جلوگیری کرد. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر، ببینیم چگونه می توان افزایش ایمنی در سفرهای هوایی را بیشتر کرد.

با این نکات ایمنی خود را در سفرهای هوایی افزایش دهید

در سفرهای هوایی توصیه ها و اقدامات پیشگیرانه بسیار زیادی وجود دارد که معمولا کسانی که با هواپیما مسافرت می نمایند و یا حتی ترس از پرواز دارند، می توانند از این توصیه ها و آموزش ها بهره بگیرند. علاوه بر این شرکت های هواپیمایی کادر آموزش دیده خود را برای امنیت و راحتی بیشتر مسافران در سفر با هواپیما هم خیال مسافران را راحت می نماید و هم اقدامات پیشگیرانه را انجام می دهند.

البته حق می دهیم که اگر کمی از پرواز هم ترس داشته باشید، به یاد تمامی صحنه های فیلم هایی که در آن ها سقوط هواپیما را دیده اید و حتی اخباری که درباره سقوط هواپیماها خوانده اید، بر جلوی چشم شما رژه بروند!

البته این نکته را باید به یاد داشته باشیم که برای افزایش ایمنی در سفرهای هوایی، اگر واقعا مسافرت با هواپیما خطرناک بود بی شک همان دفعه اولی که حادثه ای جان گداز را سبب شد، دیگر کسی در پی دوباره ساختن و استفاده از آن نمی رفت. ضمناً این را به خاطر داشته باشید که امن ترین وسیله برای مسافر در حال حاضر، هواپیما است.

اما تصور کنید که زمانی به طور مثال اتفاقی همچون آتش گرفتن بال هواپیما و یا نقص فنی موتور پیش بیاید، آن زمان است که شرایط سخت می شود و هر چه که تا به حال بلد بودید را هم از یاد خواهید برد.

در این جا قبل از هر کاری باید قدم اول را محکم بردارید، به خود و شرایط مسلط شوید و اجازه دهید به جای احساستی همچون ترس، قوه عقل و منطقتان حکمرانی نماید. این نکته را در این شرایط به خاطر داشته باشید که کادر پروازی شامل خلبان و مهمانداران پرواز با علم به وظیفه خطیری که در حین شرایط سخت و بحرانی پرواز دارند، این شغل را قبول کرده اند و همه کوشششان را برای حفظ جان و سلامت مسافران پرواز انجام خواهند داد.

حال که در تصور این شرایط سخت و نفسگیر هستید اجازه دهید تا به لحظه هایی برگردیم که شما هنوز سوار هواپیما نشده اید و اتفاقی هم نیفتاده! حال به این نکاتی که به شما می گوییم به خوبی دقت نماید. با توجه به این که در دنیای امروز سفر جایگاه بسیار مهمی دارد باید بدانید که شرکت های هواپیمایی مختلف بر سر کیفیت و ایمنی پروازهای خود بسیار حساس هستند و بر سر این موضوع رقابت تنگاتنگی دارند.

بیشتر شرکت های هواپیمایی دارای کادر پروازی مجرب هستند که، آموزش های مناسب و استانداردی را برای افزایش ایمنی در سفرهای هواییمی می بینند که بی شک یکی از آموزش های آنان، اقدامات مناسب برای شرایط اینچنینی است و بی شک برترین اقدامات را انجام خواهند داد. البته پیشرفت تکنولوژی و کنترل و نظارت هرچه بیشتر آن از روی زمین، چیزی است که امنیت پروازها را بیش از پیش بالا برده است. در حال حاضر یکی از اصلی ترین و مهم ترین اسباب رقابت در شرکت های هواپیما سازی همچون ایرباس و بوئینگ برای مشتریان خود، استفاده از برترین و به روزترین تکنولوژی های پروازی دنیاست.

البته در این زمینه سخت گیری ها و نظارت های قانونی بسیاری وجود دارد که احتمال خطا در آن بسیار بسیار پایین است و به عنوان نوعی اهرم اطمینان می تواند باعث شود که سانحه های هوایی بسیار کمتر از گذشته شود.

اما اگر از قانون و تکنولوژی بخواهیم گذر کنیم می رسیم به اقدامات پیشگیرانه در پرواز. این را به خاطر داشته باشید که برای افزایش ایمنی در سفرهای هوایی، مهمانداران پرواز حتما به شما آموزش می دهند که چگونه در صورت افت فشار ناگهانی هوای موجود در کابین مسافران که باعث کاهش مقدار تراکم و اکسیژن آن محیط می شود و همچون شرایط تنفس در ارتفاعات کوهستان است، ماسک مخصوص اکسیژن که در بالای سر مسافران تعبیه شده است را از محل مخصوص برداشته و بر بینی و دهان خود بگذارند.

باور کنید که در این جا برای افزایش ایمنی جان خودتان و دیگر مسافران هواپیما برترین کار این است که بر خود مسلط باشید و نکات ایمنی را به صورت دقیق رعایت کنید. یکی از کلیشه ای ترین تصاویری که ما برای آموزش نکات ایمنی در حین پرواز از طرف مهمانداران داریم، صدای مهماندار و نمایش مهماندار دیگر است.

البته در چند سال گذشته، سبک ها و استانداردهایی برای نشان دادن نکات ایمنی برای مسافران در دستور کار قانون گذاران صنعت هواپیمایی و ایرلاین ها نهاده شد که ایرلاین ها را مجبور با تقویت جنبه های خلاقانه و نمایشی و بعلاوه سرگرم نماینده تر کردن آن برای جلب توجه بیشتر به این نکات صورت می گیرد.

یکی از این کارها، پخش ویدئوهایی در نمایشگرهای هواپیما برای مسافران است که اگر تا حتی اگر آن ها به درستی متوجه معنای حرکات مهمانداران نشدند هم از طریق این ویدئوها توجیه و فهم کامل برای آن ها صورت پذیرد تا افزایش ایمنی در سفرهای هوایی آنان بالا برود. کوشش های بسیار زیادی از طرف دانشمندان علوم رفتاری اجرا شده است تا راه های سرراست تری در انتقال و فهم پیغام های مهمانداران به مسافران پدید آورند و دراین راه از تکنولوژی، مفاهیم سمعی و بصری و وسایل پزشکی مختلف برای درک سمعی و بصری پیغام ها خود، استفاده کرده اند.

به یاد داشته باشید که بزرگ ترین سرمایه شما در هنگام وقوع حادثه هوایی در ابتدا آرامش وتسلط شما بر اوضاع پیش آمده و در نهایت، یادآوری تمامی نکات ایمنی است که به شما در ابتدای سفر گفته شده است. اگر فکر می کنید که این آموزش ها ممکن است برای شما کافی نباشد، حتما سری به فضای اینترنت بزندی و با یک سرچ ساده به بسیاری از فیلم ها مقاله های آموزشی برای افزایش ایمنی در سفرهای هوایی دسترسی پیدا کنید.

منبع: الی گشت

به "با این نکات ایمنی خود را در سفرهای هوایی افزایش دهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این نکات ایمنی خود را در سفرهای هوایی افزایش دهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید