امیر کویت بعضی از اختیاراتش را با ولی عهد به اشتراک گذاشت

به گزارش سارا نوشت، رسانه های کویت اعلام کردند که امیر کویت روز سه شنبه با صدور فرمانی به ولی عهد این کشور اجازه داد تا احکام امیری را از جمله در عزل و نصب نخست وزیر و وزرا صادر کند.

امیر کویت بعضی از اختیاراتش را با ولی عهد به اشتراک گذاشت

به گزارش گروه بین الملل سارا نوشت، نواف الاحمد الجابر الصباح امیر کویت به مشعل الاحمد الجابر الصباح ولی عهد این کشور اجازه داد تا احکام امیری را صادر کند.

رسانه های رسمی کویت بیان کردند، امیر کویت روز سه شنبه با صدور فرمانی بیان کرد که از ولی عهد کویت برای انتصاب نخست وزیر و وزیران، پذیرش استعفای آنها و برکناری آنها یاری خواهد گرفت.

بر اساس این فرمان، امیر کویت به طور موقت می تواند از ولی عهد برای انجام بعضی از اختیارات که بر اساس قانون اساسی به وی محول شده است، یاری بگیرد.

این قضیه ساعاتی پس از پذیرش استعفای نخست وزیر کویت از سوی امیر این کشور رخ داد.

خالد الصباح در هفدهم آبان ماه گذشته استعفا داده اما تاکید نموده بود که کابینه وی به پیشبرد امور تا زمان انتصاب نخست وزیر تازه و تشکیل کابینه ادامه خواهد داد.

خالد الصباح در دهم نوامبر 2019 به عنوان نخست وزیر کویت انتخاب شد، پیش از آن به مدت هشت سال وزیر خارجه این کشور بود. کابینه وی پیش از این نیز در 23 آذر ماه استعفای خود را تقدیم امیر کویت نموده بود و این استعفا پس از آن صورت گرفت که سه تن از نمایندگان مجلس با حمایت 36 عضو دیگر خواهان استیضاخ نخست وزیر شده بودند.

در بیست و چهارم ژانویه(پنجم بهمن ماه) امیر کویت با صدور فرمانی، صباح الخالد الحمد الصباح را مجددا به عنوان نخست وزیر این کشور منصوب نموده بود.

انتخاب مجدد صباح الخالد الصباح برای سِمت نخست وزیری کویت پس از گذشت یک ماه و اندی از استعفای دولت وی، اعتراض تعدادی از شخصیت های مجلسی و سیاسی این کشور را برانگیخته بود که این اعتراضات نتیجه ای نداشت.

.

منبع: خبرگزاری فارس

به "امیر کویت بعضی از اختیاراتش را با ولی عهد به اشتراک گذاشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیر کویت بعضی از اختیاراتش را با ولی عهد به اشتراک گذاشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید