امروز؛ خاتمه دوره ریاست مجید کیهانی در فدراسیون دوومیدانی، در انتظار معرفی سرپرست

به گزارش سارا نوشت، دوره چهار ساله رئیس فدراسیون دوومیدانی امروز (آدینه) به انتها می رسد.

امروز؛ خاتمه دوره ریاست مجید کیهانی در فدراسیون دوومیدانی، در انتظار معرفی سرپرست

به گزارش خبرنگار ورزشی سارا نوشت، دوره چهار ساله ریاست مجید کیهانی در فدراسیون دوومیدانی امروز (آدینه) به خاتمه می رسد. چهار سال قبل در چنین روزی کیهانی در حضور محمود گودرزی وزیر وقت ورزش و جوانان و همچنین نصرالله سجادی با کسب بیشترین آرا نسبت به افرادی همچون مصطفی کریمی روی جایگاه ریاست نشست.

فدراسیون تحت ریاست کیهانی در المپیک 2016 ریو عملکرد خوبی نداشت، اما در مسابقات قهرمانی آسیا در سال 2019 به میزبانی هند پیروز به کسب چهار طلا و یک برنز شد. در بازی های آسیایی 2018 اندونزی حاصل کوشش دوومیدانی کاران کسب 2 طلا توسط احسان حدادی و حسین کیهانی و یک نقره توسط امیر مرادی بود. در مسابقات قهرمانی آسیا 2019 در هند یک طلا و یک نقره آن هم فقط در پرتاب دیسک بدست آمد تا ایران در رده یازدهم قرار بگیرد. ضمن اینکه این نتیجه تحت تاثیر دوپینگ حسین کیهانی نیز نهاده شد تا نقدها بالا بگیرد. کسب عنوان نایب قهرمانی مسابقات داخل سالن آسیا 2018 در تهران با 5 طلا، 9 نقره و 10 برنز و همچنین مدال آوری در رده های نوجوانان و جوانان از دیگر نتایج بدست آمده در دوره چهار ساله ریاست کیهانی است.

علاوه بر این مسائل، نقدها زیادی به ویژه در یک سال اخیر به عملکرد کیهانی وارد شد و دوومیدانی ایران را به حواشی بسیاری روبه رو کرد؛ نقدهای که بیشتر آنها از سوی چهره های سرشناس و مدال آوری همچون احسان حدادی، حسن تفتیان، تیمور غیاثی، هادی سپهرزاد و ... بود. در خصوص وعده های کیهانی در انتخابات این فدراسیون هم انتقادهای زیادی مطرح شده؛ اینکه او گفته بود اسپانسر و پول می آورد اما در حد وعده هایی که داده شد، خبری از این موارد نشد.

دوره چهار ساله ریاست کیهانی در دوومیدانی امروز (آدینه) به خاتمه می رسد و طبق روال وزارت ورزش و اعلام داورزنی، باید سرپرست جدید فدراسیون از سوی وزارت ورزش و جوانان معرفی گردد.در فاصله 322 روز تا المپیک 2020 توکیو، باید منتظر باشیم و ببینیم چه تصمیمی برای ضلع چهارم مدال آوری ایران در تاریخ بازی های المپیک گرفته می گردد. قطعاً انتصاب هرچه سریعتر سرپرست و همچنین برگزاری هرچه زودتر انتخابات، منجر به ثبت نتایج بهتر در این رشته در توکیو خواهد شد.

در این بین البته باید به مسابقات قهرمانی دنیا 2019 در قطر نیز اشاره نمود که کمتر از یک ماه دیگر برگزار خواهد شد؛ مسابقاتی که تاکنون ایران با سه نماینده به نام های احسان حدادی، حسن تفتیان و مهدی پیردنیا در آن حضور پیدا می نماید و قطعاً چشم همه علاقه مندان به درخشش احسان حدادی در پرتاب دیسک خواهد بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "امروز؛ خاتمه دوره ریاست مجید کیهانی در فدراسیون دوومیدانی، در انتظار معرفی سرپرست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امروز؛ خاتمه دوره ریاست مجید کیهانی در فدراسیون دوومیدانی، در انتظار معرفی سرپرست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید