چرا بیوک آدا خاص است؟

به گزارش سارا نوشت، 1.بیوک آدا بزرگترین جزیره پرنس

بزرگترین جزیره از جزایر پرنس بیوک آداست. وسعت این جزیره 5.4 کیلومتر مربع است. این ویژگی جزیره موجب شده تا امکانات تفریحی و رفاهی زیادی در بیوک آدا برای گردشگران و ساکنان آن فراهم گردد.

چرا بیوک آدا خاص است؟

2.جاذبه های طبیعی بیوک آدا

دریای مرمره و سواحل کم نظیر آن مهمترین جاذبه طبیعی بیوک آدا هستند. این جاذبه گردشگری مهم امکان تفریحات آبی را برای مسافران جزیره بیوک آدا فراهم نموده است. اگر به دنبال آرامش بیشتر در سفرتان به جزیره بیوک آدا هستید می توانید از تماشای دریا به خصوص هنگام طلوع و غروب آفتاب لذت ببرید. وقتی که به سمت جزیره در حرکت هستید،چشم انداز زیبای جنگل های کاج بیوک آدا فوق العاده است. یوجه تپه مرتفع ترین نقطه جزیره بیوک آداست. این قسمت از جزیره بیوک آدا در جنگل های کاج واقع شده است. اگر برای بازدید از بناهای تاریخی به یوجه تپه رفتید، مناظر زیبایی از دریای مرمره و جزیره بیوک آدا را خواهید دید.

3.جاذبه های تاریخی

در جزیره بیوک آدا بناهای تاریخی وجود دارد. این بناها نماد دین، فرهنگ و موقعیت اجتماعی، سیاسی ساکنان این جزیره است. کلیسای اَیایورگی، کلیسای آیروس، مسجد حمیدیه، بقایای صومعه قدیمی در یوجه تپه، خانه رِشات نوری گول تِکین نویسنده مشهور و نماینده چاناکله در مجلس ترکیه و یتیم خانه یونانی یا پرنیکیپو عنوان دومین سازه چوبی دنیا و بزرگترین بنای چوبی اروپا جاذبه های تاریخی جزیره بیوک آدا هستند. این بناهای تاریخی در فصل های مختلف سال مورد استقبال گردشگران زیادی قرار می گیرند. شما هم در سفر به جزیره بیوک آدا بازدید از اماکن تاریخی را از قلم نیاندازید. اگر در زمستان بیوک آدا هستید برای بازدید از جاذبه های تاریخی جزیره، وقت مناسبی است.

4.هتل های بیوک آدا

اگر برای سفری چند روزه به بیوک آدا برنامه ریزی می کنید. می توانید با بهترین هتل های بیوک آدا در سایت بوکینگ دات کام Booking.Com آشنا شوید و محل اقامت تان در بیوک آدا را از قبل رزرو کنید. اگر در سفر به جزیره بیوک آدا از آخرین سرویس اتوبوس های دریایی جا مانده اید نگران اقامت خود در بیوک آدا نباشید اکثر هتل ها در جزیره بیوک آدا پذیرش 24 ساعته دارند.

5.رستوران های بیوک آدا

رستوران های جزیره بیوک آدا را به محض ورودتان به این جزیره خواهید دید. رستوران های ساحلی با منوهای غذایی متنوع شان آماده دریافت سفارش غذا در بدو ورودتان به جزیره هستند. در فصل شلوغی بیوک آدا رستوران هایی که چشم انداز خوبی دارند، از جمعیت خالی نمی شوند. برای این که از خوردن غذای تان لذت بیشتری ببرید از قبل میز مورد نظرتان را رزرو کنید. در جزیره بیوک آدا غذاهای کشورهای مختلف را می توانید امتحان کنید. در بهترین رستوران های بیوک آدا از غذاهای محلی ترکی تا غذاهای دریایی، مدیترانه ای، یونانی، ایتالیایی، مکزیکی، چینی و ژاپنی و... را می توانید سفارش دهید. انتخاب با شماست! در این جزیره رویایی دوست دارید غذای کدام یک از این کشورها را امتحان کنید؟

6.پارک طبیعت دیلبورنو بیوک آدا

پارک طبیعت جزیره بیوک آدا یکی از دلایل مهم خاص بودن بیوک آداست. محدوده این پارک جنگلی از قسمت های مرتفع جزیره آغاز شده و تا قسمت ساحلی ادامه دارد. پارک طبیعت جزیره بیوک آدا دارای گونه های گیاهی و جانوری متنوعی است. در این پارک زمین های ورزشی، رستوران، کافه و امکانات تفریحات آبی وجود دارد. آیا دوست دارید در منطقه جنگلی بیوک آدا اقامت داشته باشید؟ در پارک طبیعت واحد هایی برای اقامت شما از طرف شهرداری بیوک آدا برای عرضه خدمات اقامتی وجود دارند.

7.بیوک آدا جزیره بدون ماشین

آن چه جزیره بیوک آدا را بسیار خاص نموده، ویژگی بدون ماشین بودن آن است. در جزیره بیوک آدا درشکه ها وسیله نقلیه مهیج برای گشت در جزیره بیوک آدا هستند. شما می توانید برای جزیره گردی همراه با همسفران تان درشکه ها را انتخاب کنید. دوچرخه ها دیگر وسیله نقلیه برای جابجایی شما در بیوک آدا هستند. امکان اجاره دوچرخه در قسمت های مختلف جزیره وجود دارد. برخی هتل های جزیره اجاره دوچرخه را یکی از خدمات شان به مشتری در نظر گرفته اند. البته هزینه آن جداگانه با شما حساب خواهد شد.

منبع: دالاهو

به "چرا بیوک آدا خاص است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا بیوک آدا خاص است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید