وضعیت مطلوب اسکان مسافران نوروزی در استان قم، رسیدگی لحظه ای اداره کل میراث فرهنگی به شکایات مردمی قابل تقدیر است
به گزارش سارا نوشت، بازرس ویژه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سراسر کشور رسیدگی سریع و به موقع شکایات و درخواست های مردمی و مسافران نوروزی در استان قم را قابل تقدیر دانست.
به گزارش سارا نوشت به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم، محمد ابراهیم لاریجانی بازرس ویژه ستاد مرکزی خدمات سفر، پس از بازدید از نوروزگاه خانه تاریخی زند در جمع سارا نوشت با تمجید از اقدامات استان قم در ارائه خدمات نوروزی به مسافران گفت: استان قم سال جاری چند ویژگی را ستاد خدمات سفر فراهم کرد از جمله اینکه بستر اسکان روزانه 100 هزار نفر در ایام نوروز فراهم بود.
او با بیان اینکه استان قم در محور مواصلاتی تردد بیش از 17 استان کشور قرار گرفته است اضافه کرد: در ایام نوروز 98 استان قم به طور میانگین هر گردد 70 هزار نفر را اسکان داده است.
لاریجانی پایگاه های اطلاع رسانی و اسکان را از دیگر اتفاقات مثبت در استان قم در ایام نوروز برشمرد و گفت: بیش از 20 پایگاه در نقاط مختلف شهر و تعدادی بیرون از ورودی های شهر کار هدایت مسافران و زائران را انجام می دادند و همین موضوع باعث ایجاد اطمینان خاطر مسافران قبل از ورود به شهر شده است.
بازرس ویژه ستاد مرکزی خدمات سفر کشور اهدای بیش از 150 هزار قلم کالای تبلیغاتی در بین مسافران نوروز را از دیگر اقدامات ابتکاری اداره کل میراث فرهنگی استان دانست و در ادامه گفت: سال جاری در بناها و آثار تاریخی، موزه ها و مراکزی که آماده بازدید عموم بود کارشناسان و راهنماهای گردشگری مستقر بودند و این موضوع علاوه بر افزایش اطلاعات بازدیدکنندگان افزایش جذابیت های سفر به استان را به همراه داشت.
مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری با تقدیر از همکاری و هماهنگی میان نهادها و ادارات از جمله شهرداری حرم مطهر مسجد مقدس جمکران و در امر تبلیغات محیطی و اسکان زائران توضیح داد: نظارت های موثر اداره کل میراث فرهنگی یکی از اقدامات ستودنی در این ایام است چراکه شکایات و درخواست های مردمی به صورت لحظه ای پیگیری می گردد و همین موضوع باعث می گردد و عدم خاطره خوبی از سفر به شهر قم در ذهنشان باقی بماند.
به گفته او، عمدتاً نظارت ها و پیگیری شکایات و درخواست ها به پس از تعطیلات موکول می گردد اما در استان قم با تدابیر اندیشیده شده این مسئله به سرعت پیگیری می گردد و بنا به اعلام مدیرکل میراث فرهنگی استان تاکنون بیش از 25 میلیون تومان خسارت نقدی مسافر و گردشگران که به دلیل افزایش قیمت های خود سرانه اخذ شده بود، بازگردانده شده است.
لاریجانی سطح انسجام و هماهنگی بین دستگاه ها را مثبت ارزیابی کرد و اضافه کرد: استانداری، شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی به عنوان موتور محرکه ستاد خدمات سفر استان توانسته اند با انسجام دیگر دستگاه های خدمات رسان فعالیت خوبی داشته باشند.
بازرس ویژه ستاد مرکزی خدمات سفر کشور مدیریت بحران استان قم در بارندگی های اخیر را یکی از نقاط قوت هماهنگی بین دستگاه ها برشمرد و گفت: با مدیریت صحیح اجرا شده از بروز یک حادثه قطعی در استان جلوگیری شد و این موضوع قابل تقدیر است.
منبع: میراث آریا