مکان های دیدنی دبی ؛ شلوغ ترین جاذبه های گردشگری دبی

به گزارش سارا نوشت، به علاوه منظور ما از شلوغی، تجمع آدم های زیاد نیست بلکه بیش ترین مقدار رفت و آمد گردشگران به آن جا است. در این مقاله شلوغ ترین جاذبه های گردشگری دبی را باهم پیدا می کنیم و مکان های دیدنی دبی را دیدن می کنیم. با خبرنگاران همراه شوید.

مکان های دیدنی دبی ؛ شلوغ ترین جاذبه های گردشگری دبی

دبی مال ؛ هر چه خرید دارید انجام بدهید!

Dubai Mall یکی از مکان های تماشای دبی که نباید از دستش داد

یکی از مهم ترین مکان های تماشای دبی، دبی مال (Dubai Mall) است. این جا در کنار بلندترین ساختمان جهان واقع شده است. دبی مال در سال 2015، بیش از 80 میلیون بازدیدنماینده داشته است! این به معنی آن است که به طور میانگین، روزانه،220 هزار نفر به این مرکز تجاری پا گذاشته اند و برای هر یک از هزار و 200 فروشگاه موجود در آن، 183 مشتری وجود داشته است. یکی از نکات مثبت این مرکز تجاری، گردش هوا و خنک نماینده ها هستند که برای یک شهر داغ و شلوغ، لازم است و نمی گذارد هیچ جا برای شما غیر قابل تحمل باشد.

نکته جالب: با این که دبی مال (Dubai Mall) بزرگ ترین در منطقه است، اما از نظر اجاره فضاها در رتبه 19 ام واقع شده است و بسیاری از فضای آن در ورودی با آبشارها، اسکیت روی یخ و آکواریوم ها پر شده است.

جزایر نخل ؛ مجذوب نماینده، حتی برای آدم فضایی ها

The Palm Islands جاذبه ای که باید از آسمان آن را ببینید

این جا یکی از شلوغ ترین جاذبه های توریستی دبی و البته کل جهان است. پیدا کردن آمار رسمی برای بازدیدنمایندگان از جزایر نخل مشکل است. جزایر نخل دبی، جزایری مصنوعی و اعجاب انگیزند که از ساحل دبی جدا شده اند و شکلی شبیه نخل دارند.آخرین ارقام درباره نخل جمیرا (Palm Jumeriah)، معروف ترین جزیره در بین این جزایر، چیزی در حدود 9 تا 11 هزار توریست در هر شب را نشان می دهند و آمار آن پهلو به پهلو با برج خلیفه است. برجی که یکی از مشهورترین مکان های تماشای دبی به شمار میرود. ترافیک این جا به خاطر باریکی خیابان هایش، باعث می گردد که اندکی بیش تر برای رفتن به آن موقع بگذارید.

نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که وقتی در نخل جمیرا قدم می زنید، انتظار نداشته باشید، همان چشم انداز ای را ببینید که از بالای آسمان خراش های دبی قابل رویت است. وقتی این جا قدم می زنید خیلی معلوم نیست که در حال قدم زدن در یکی از شاهکارهای توریستی جهان هستید.

برج خلیفه؛ از این بلندتر هم می گردد؟

The Burj Khalifa بلندترین برج جهان تا به امروز

این برج بلندترین ساختمان جهان است. شاید همین جمله برای این که سالانه موج زیادی از توریستان برای بازدید به این جا بیایند کافی باشد. توریست های حرفه ای برج خلیفه را در بین مکان های تماشای دبی ، از مهم ترین ها بشمارند. این تنها چیزی نیست که این جا شما را وسوسه خواهد نمود.

بعضی از ساختمان هایی که در حال احداث هستند در آینده نه چندان دور از برج خلیفه یک کیلومتر، بلندتر خواهند بود، اما این برج در بین توریستان معروفیت خود را پیدا نموده و در فکر شان جا افتاده است. آمار نشان می دهند که در سال 2013 ،حدود 1 میلیون و 870 هزار نفر از برج خلیفه بازدید نموده اند. این به معنی آن است که روزانه حدود 5 هزار چشم مفتون این برج بوده اند.

این آمار قابل توجه علی رغم این ثبت می گردد که در شهر جده در عربستان سعودی، برج جده که از برج خلیفه چند متری بلندتر هم هست، توریست های کم تری دارد. پس دیگر لازم نیست خیلی حرف اضافه تری درباره معماری برج و زیبایی آن بزنیم و این دو را با هم مقایسه کنیم و بگوییم کدام مجذوب نماینده تر است.

آکواریوم دبی؛ زندگی دریایی و سرگرمیات آبی

Dubai Aquarium لذت شنا با کوسه ها در محیطی امن

یکی از مکان های تماشای دبی در حوالی برج خلیفه، آکواریوم این شهر است. آکواریوم دبی درون دبی مال است، اما خودش به تنهایی یکی از جالب ترین جاها برای سرگرمی است. آمارها برای آکواریوم نشان می دهد که در سال اول تاسیس آن یعنی سال 2011 حدود 1.5 میلیون توریست را به خود جذب نموده است. این آمار قطعی است و بنابراین در روز حدود 4 هزار بازدیدنماینده از این آکواریوم تماشا نموده اند که از زیبایی های زندگی دریایی لذت ببرند و تماشای های آن را ببینند. به خاطر همین آمارهاست که این آکواریوم یکی از شلوغ ترین جاذبه های توریستی دبی است.

سرگرمی های که آکواریوم به شما می دهد، غواصی و پرش کوسه است که در آن از نزدیک با کوسه های کوچک دیدار می کنید. البته یک راز کوچک هم هست که باید خودتان از نزدیک آن را ببینید و نامش تجربه پری دریایی است. فقط بدانید که خودتان پری دریایی نخواهید شد.

پارک آبی ؛ یک از مکان های تماشای دبی

Wild Wadi Water Park یکی از شلوغ ترین جاذبه های توریستی دبی

با توجه به این که دمای هوا در تابستان به مرز 48 درجه سانتیگراد می رسد، وجود یک پارک آبی درست و حسابی در بین مکان های تماشای دبی از هر چیزی ضروری تر است. پارک آبی وادی (Wild Wadi)، در سال حدود 1 میلیون بازدیدنماینده دارد و خب این با توجه به آب و هوای دبی و چیزی که توریستان می خواهند، دور از انتظار نیست، اما کمی عجیب است.

چرا که در دبی ساحل های زیبای زیادی وجود دارد و اگر تجربه رفتن به ساحل را در دبی داشته باشید، آن را فراموش نخواهید کرد. بسیاری از توریستان، دل شان می خواهد که در هوای خنک لابی برج دبی، آب تنی نمایند و دراز بکشند تا این که روی ماسه های داغ ساحل جومریه باشند. از طرفی 2 هزار و 400 بازدیدنماینده در روز بی نظیر است و نوید یک سرگرمی خوب را می دهد. مخصوصاً وقتی این آمار را با دیگر مراکز سرگرمی آبی و حتی شلوغ ترین جاذبه های توریستی دبی مقایسه کنیم.

اسکی در دبی؛ یخبندان وسط بیابان

Ski Dubai هیجان اسکی وسط کویر

شاید رفتن به پارک آبی و مراکز سرگرمیات آبی در دبی کمی خاص و شگفت انگیز باشد، اما اسکی کردن وسط آب و هوای بیابانی عجیب ترین و بی نظیرترین تجربه است. اسکی در دبی البته طبیعتا وسط بیابان انجام نمی گردد، اما توریستان در مکان های تماشای دبی را دوباره سورپرایز می نماید.

یکی دیگر از شلوغ ترین جاذبه های توریستی دبی و عجیب ترین ها که به دست بشر و به صورت مصنوعی ساخته شده است همین جاست. تمام منطقه اسکی با هوای سرد و برف مصنوعی درست شده است. نکته جالب این جاست که 750 هزار نفر، همه ساله اسکی در دبی را به عنوان یکی از مقاصد توریستی خود انتخاب می نمایند. اسکی دبی نه تنها یکی از مهم ترین و قدرتمندترین ها در فهرست جاذبه های تماشای دبی است. این اسکی سالانه توریستان را سوی خود می کشاند و یکی از شاهکارهای مهندسی در جهان محسوب می گردد.

مسجد جومیره ، یکی از شلوغ ترین جاذبه های توریستی دبی

Jumeirah Mosque مسجدی سفید زیبا در قلب دبی

کمی مشکل است که مسجد جومیره را در رده شلوغ ترین جاذبه های توریستی دبی به حساب آورد و آن هم به این علت که آماری برای این مکان مقدس وجود ندارد. خب این مسئله با عقل هم جور می آید چراکه مسئولین مسجد، رفت و آمد را نمی شمارند. با این حال جومیره یکی از مشهورترین جاها در دبی است و نکته جالب آن این جاست که در دل شهری که هر روز مدرن تر می گردد، معماری قدیمی خود را حفظ نموده است.

مکان های تماشای دبی و شلوغ ترین جاذبه های توریستی دبی به این جا ختم نمی شوند و پیشنهاد می کنیم به بازار قدیمی (Old Souk) و دهکده میراث دبی (Dubai Heritage Village) که بازدیدنماینده ها را به گذشته دبی می برند، حتما سر بزنید.

منبع:سـفـرزون

منبع: دیجیاتور

به "مکان های دیدنی دبی ؛ شلوغ ترین جاذبه های گردشگری دبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکان های دیدنی دبی ؛ شلوغ ترین جاذبه های گردشگری دبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید