معافیت 2 گروه فعال گردشگری از مالیات بر ارزش افزوده، از امروز

به گزارش سارا نوشت، خبرگزاری خبرنگاران- معاون گردشگری کشور از اجرایی شدن معافیت مالیات بر ارزش افزوده برای تمامی مراکز اقامتی دارای مجوز از وزارت میراث فرهنگی به غیر از هتل های 4 و 5 ستاره و دفاتر خدمات مسافرتی، از امروز 13 دی 1400 اطلاع داد.

معافیت 2 گروه فعال گردشگری از مالیات بر ارزش افزوده، از امروز

به گزارش خبرگزاری سارا نوشت،به نقل از روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی؛ آقای علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری کشور گفت: معافیت تأسیسات گردشگری و دفاتر خدمات مسافرتی که در جذب گردشگران ورودی فعالیت دارند از قانون مالیات بر ارزش اضافه نموده، جزو مطالبات بجای بخش گردشگری بوده است.

آقای شالبافیان به بند 15 قسمت ب ماده 9 قانون مالیات بر ارزش اضافه نموده اشاره نمود و گفت: در این بند به صراحت اشاره شده است که خدمات اقامتی هتل های 3 ستاره و پایین تر، بعلاوه مهمان پذیر ها و سایر مراکز اقامتی دارای مجوز از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مشمول این معافیت می شوند.

وی با اشاره به تبصره 3 ماده 10 قانون مالیات بر ارزش اضافه نموده بیان نمود: بر اساس این تبصره خدماتی که به وسیله اشخاص مقیم ایران (اشخاص حقیقی یا حقوقی ایرانی و یا شعب شرکت های خارجی مقیم ایران) ارائه می گردد و محل مصرف خدمات و یا مقصد خدمات داخل باشد یا خارج از کشور، در صورتی که مستقیم یا غیرمستقیم ارز حاصل و وارد کشور بگردد صادرات محسوب می گردد؛ لذا از پرداخت مالیات و عوارض معاف هستند و مالیات و عوارض خرید نهاده های آن ها مسترد می گردد.

او اضافه نمود: بر همین اساس عایدی حاصل از جذب گردشگران ورودی به کشور صادرات تلقی شده و این معافیت مشمول آن ها می گردد. این موضوع یکی از چالش هایی بود که از سال های گذشته به دلیل تفاسیر گوناگون، فعالان این حوزه را با چالش روبه رو نموده بود که با تصویب و اجرایی شدن قانون تازه مالیات بر ارزش اضافه نموده مرتفع می گردد.

آقای شالبافیان برهماهنگی با دستگاه های ذیربط تأکید کرد و گفت: برای تسهیل در اجرای این فرایند، احتیاج به هماهنگی با سازمان امور مالیاتی است که بر اساس تصمیمات متخذه ضمن برگزاری نشست های مشترک، راستا بهره مندی فعالان هموار گردد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "معافیت 2 گروه فعال گردشگری از مالیات بر ارزش افزوده، از امروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معافیت 2 گروه فعال گردشگری از مالیات بر ارزش افزوده، از امروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید