شگفت آورترین وسایل ممنوعه و مجاز در هواپیما

به گزارش سارا نوشت، وسایل ممنوعه در هواپیما

اداره امنیت حمل و نقل قوانینی را اجرا می کند که گاها فکر می کنیم که آن ها غیرمنطقی هستند. زمانی که قصد داریم برخی از اشیاء را به داخل هواپیما ببریم مشاهده می کنیم که آن وسیله یا ممنوع بوده و یا به کلی خطر آفرین می باشد. بخشی از مشکل اینجاست که قوانین اداره امنیت حمل و نقل دائما در حال تغییر بوده و ممکن است از اینکه در مورد وسایل ممنوعه در هواپیما که همراه شما می باشد شگفت زده شوید زیرا هیچکس تاکنون از آن اطلاعی نداشته است. اکثر ما می دانیم که مایعات بیش از 100 میلی لیتر و ورود وسایل تیز به داخل هواپیما ممنوع می باشد اما موارد بسیار دیگری نیز وجود دارند که شنیدن آن ها قطعا شگفت انگیز خواهد بود. یکی از موارد بسیار جالب توجه در مورد وسایل ممنوعه در هواپیما این است که شما می توانید قیچی با طول تیغه های کمتر از 10 سانتی متر را با خود به داخل ببرید. در این مطلب می خواهیم برخی از وسایل ممنوعه در هواپیما که شگفت انگیز می باشند و همچنین برخی از وسایل عجیب مجاز را توضیح دهیم پس با خبرنگاران همراه باشید.

شگفت آورترین وسایل ممنوعه و مجاز در هواپیما

توپ شماره 8 جادویی

بسیاری از افراد عاشق توپ جادویی شماره 8 می باشند و قصد دارند آن را به همراه خود در داخل هواپیما داشته باشند. اما زمانی که شما از کنترل های امنیتی عبور می کنید نمی توانید این توپ را همراه داشته باشید و این شگفت انگیز است. در داخل این توپ مایعی وجود دارد اما مطمئنا میزان آن کمتر از 100 میلی لیتر خواهد بود. اما این توپ شماره 8 جادویی در لیست وسایل ممنوعه در هواپیما قرار گرفته است.

میل های بافتنی

جالب است بدانید کسانی که به بافتنی علاقه مند هستند می توانند میل های بافتنی خود را به داخل هواپیما ببرند. این بدان معنی است که آن ها می توانند وقت خود را در طول پرواز صرف بافتن کنند. البته که شگفت انگیز است که وسیله که دارای نوک تیز می باشد اجازه ورود خواهد داشت. اما لازم است بدانید که سوزن های چوبی یا پلاستیکی که دارای یک نوک تیز و نوک دیگر غیر تیز می باشند اجازه ورود را خواهند داشت. بنابراین نگران این نباشید که وسایل بافتنی شما در بخش کنترل های امنیتی مصادره شود.

تی شرت های زشت و ناهنجار

فقط مسئولان کنترل امنیتی نیستند که قوانین سختگیرانه را دنبال می کنند. شگفت انگیز است اما حتی مسئولان پرواز نیز به آنچه که شما می پوشید توجه خواهند کرد. مردانی که شلوار جین به همراه ژاکت می پوشند و زنانی که لباس های ساده با رنگ های خنثی دارند بسیار مناسب می باشند. به یاد داشته باشید که خدمه پرواز مراقب رفتارهای شما خواهند بود و در صورتی که از تی شرت هایی استفاده کرده باشید که بر روی آن ها ناسزا یا توهین و از این دست موارد نوشته شده باشد احتمالا مجبور خواهید شد که آن را تعویض کنید.

میله های بولینگ

اینکه شما بتوانید از راهروی هواپیما به عنوان سالنی برای بولینگ استفاده نمایید می تواند بسیار سرگرم کننده باشد. اما شگفت انگیز است که متاسفانه شما نمی توانید میله های بولینگ را با خود به داخل برده و این جزء وسایل ممنوعه در هواپیما می باشد زیرا می توان از آن به عنوان چماق استفاده کرد. شگفت انگیز است اگر بدانید شما مجاز هستید تا توپ بولینگ را همراه خود به داخل ببرید.

تخم مرغ تازه

فرض کنید که به تعطیلات رفته اید و یک سبد از تخم مرغ های تازه ارگانیک در یک بازار محلی خریداری کرده اید. اما شگفت انگیز است اگر بدانید که بر اساس کنترل های امنیتی، این تخم مرغ ها جزء وسایل ممنوعه در هواپیما می باشند. دلیل این موضوع این است که آن ها به سادگی می شکنند. در طول پرواز ممکن است تخم مرغ ها شکسته شده و محتویات آن ها بر روی مسافران دیگر ریخته شود. پس قطعا کسی نمی خواهد لباسی که پوشیده خراب شود.

تیغ ریش تراش

براساس قوانین کنترل های امنیتی تیغه های ریش تراش ایمن و یا تیغ های قابل تعویض جزء وسایل ممنوعه در هواپیما می باشند. حتی تیغه های یکبار مصرف به دلیل اینکه قابلیت جدا شدن را دارند نمی توان آن را وارد پرواز نمود. هرچند این تیغه ها خیلی تیز نیستند اما می توان آن ها را از یکدیگر جدا کرده و برای اهداف نادرستی از آن ها استفاده کرد.

توپ های ورزشی

انواع توپ های ورزشی مانند توپ بسکتبال، فوتبال و غیره را می توانید وارد هواپیما کنید. این موضوع بسیار شگفت انگیز می باشد. هرچند که قبلا گفتیم که حتی می توانید توپ های سنگینی مانند بولینگ که دارای هسته ای جامد می باشند را به داخل هواپیما ببرید. بنابراین شما می توانید یک بازی فوتبال را در راهروهای پرواز برگزار نمایید.

پدهای گرم کننده

استفاده از پدهای گرم کننده در هواپیما می تواند بسیار لذت بخش باشد. شما می توانید آن را به پریز موجود در صندلی خود متصل کرده و از آن استفاده کنید. به خصوص زمانی که در بخش اکونومی نشسته اید این پدهای گرم کننده می تواند تمام خستگی بدن شما را از بین ببرد. از سوی دیگر این پدهای حرارتی می تواند دردهای گردن، شانه و پشت شما را به خوبی تسکین دهند. اما متاسفانه به شکلی شگفت انگیز این جزء وسایل ممنوعه در هواپیما می باشد. پدهای گرم کننده به دلیل وجود ژل درونشان که اساسا مایع به حساب می آید برای ورود به داخل پرواز ممنوع بوده و شما تنها می توانید آن را در چمدان خود در داخل بار قرار دهید.

گوی های برفی

مسافران باید بدانند که گوی های برفی شامل وسایل ممنوعه در هواپیما می باشد. هرچند این یکی هدایای معمول در فصل تعطیلات به شمار می رود. بنابراین اگر تمایل ندارید که با کنترل کننده های امنیتی مشاجره کنید بهتر است از خرید آن منصرف شوید. گوی های برفی می توانند تا 100 میلی لیتر مایع در خود جای دهند بنابراین در صورتی که این گوی از یک توپ تنیس بزرگتر باشد می بایست آن را در چمدان خود در بخش بار قرار دهید.

ابزارها

اینکه می گوییم این قوانین شگفت انگیز می باشد را می توان از اینکه شما می توانید انواعی از ابزارها را به هواپیما وارد کنید نیز نشات می گیرد. این یعنی شما می توانید یک آچار یا پیچ گوشتی یا هر چیز دیگر موجود در جعبه ابزار خود به جز چکش را همراه خود ببرید. همانند قیچی، تنها محدودیت موجود این است که هر کدام از این ابزارها می بایست کوتاهتر از 18 سانتی متر باشد. هرچند که از تمامی این ابزارها می توان به عنوان سلاح استفاده کرد اما تعجب آور است که ورو آن ها به پرواز مجاز می باشند.

اتو موی فرکننده

یک وسیله زیبایی در اینجا وجود دارد که احتمالا در مسافرت های خود آن را به همراه خواهید داشت. این وسیله اتو موی فرکننده بی سیم می باشد. اما متاسفانه این وسیله ای است که درون آن از بوتان استفاده شده است. بنابراین جزء وسایل ممنوعه در هواپیما می باشد البته به نوعی دیگر. این نوع از اتوی مو را می توان به داخل پرواز برد اما نمی توان آن را درون قسمت بار گذاشت. در صورت وقوع حادثه ممکن است اتو آتش بگیرد بنابراین شما می بایست آن را در یک جعبه ایمنی قرار دهید.

شمشیر نوری

این نوع از وسیله ها که اساسا نوعی اسباب بازی در نظر گرفته می شوند را می توانید به داخل هواپیما وارد کنید. این وسیله مجاز را ممکن است در زمان جشن هایی که در تعطیلات حضور دارید به دست آورده باشید. استدلال بر این است که این وسیله می تواند موجب ترساندن دیگر مسافران شود اما کنترل کننده های امنیتی نظر دیگری داشته و می گویند که این صرفا یک وسیله بازی بوده و نمی تواند هیچ گونه خطری داشته باشد.

منبع: www.thetravel.com

منبع: الی گشت

به "شگفت آورترین وسایل ممنوعه و مجاز در هواپیما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شگفت آورترین وسایل ممنوعه و مجاز در هواپیما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید