سوخت موتور های هیدروژنی بهبود پیدا می نماید ، دستیابی به منابع انرژی جایگزین

به گزارش سارا نوشت، دانشمندان راهی موثر برای بهبود سوخت در موتور های هیدروژنی پیدا نموده اند.

سوخت موتور های هیدروژنی بهبود پیدا می نماید ، دستیابی به منابع انرژی جایگزین

به گزارش خبرنگار فناوری سارا نوشت، یکی از امیدوارنماینده ترین منابع انرژی جایگزین، هیدروژن است که می تواند از آب و هوا استخراج گردد. فرآیندی شیمیایی که هیدروژن را از یک مولکول آب آزاد می نماید، به یک کاتالیزور نیاز دارد. به عنوان مثال، می تواند از پلاتین یا از مولیبدن ساخته گردد، اما این مواد گران هستند؛ بنابراین، انرژی خروجی نیز گران است. گروهی از دانشمندان روسی روش جدیدی را برای حل این مشکل ابداع کردند.

الکساندر گویخمن، مدیر مرکز علمی و آموزشی نانومواد گفت: ما سولفید مولیبدن را به عنوان ماده ای برای کاتالیزور ها پیشنهاد می کنیم که اولاً از مولیبدن موثرتر است و ثانیاً بسیار ارزانتر از کل مقدار فلز گران است. این کاتالیزور فلز کمی دارد، اما گوگرد موجود در آن نیز خیلی ارزان و قابل دسترس نیست.

به گفته الکساندر گویخمان، این ماده در دانشگاه ملی تحقیقات هسته ای مسکو ایجاد شده است و دانشمندان قصد داشتند گوگرد را مطالعه نمایند و دریابند که آیا این همه پارامتر های لازم را دارد یا خیر. پروفسور گویخمن گفت: معمولا ما نانوساختار ها را ایجاد نموده و همکارانمان در مسکو آن ها را مطالعه می نمایند. اما در این مورد، نقش ما برعکس است. با این وجود ساختار ها خوب هستند و انتظارات را برآورده می نمایند. ما به دنبال بهترین ماده برای فرآیند کاتالیستی بوده ایم، سولفور مولیبدن.

دانشمندان مواد موثرتری برای فراوری کاتالیزور ها پیدانموده اند و کارآمدترین روش استفاده از آن را ارائه داده اند. الکساندر گویخمان ادامه می دهد: برای ساخت موتور هیدروژن مؤثر، نه تنها باید به ساختار کاتالیزور بلکه به فرم آن نیز توجه گردد. ما پیشنهاد می کنیم از فیلم های نازکی از مولیبدن سولفید که روی سطح کربن شیشه ای قرار گرفته است، بهره ببرید. در این مورد، مصرف ماده حداقل خواهد شد و سطح کاتالیست به اندازه ای خواهد بود که گویی کاملاً از سولفید مولیبدن ساخته شده است. در کار منتشر شده، روشی برای رسوب چنین فیلم های سولفید مولیبدن کاربردی و شرایط شکل گیری دستیابی به حداکثر کارایی کاتالیزور ارائه شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "سوخت موتور های هیدروژنی بهبود پیدا می نماید ، دستیابی به منابع انرژی جایگزین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوخت موتور های هیدروژنی بهبود پیدا می نماید ، دستیابی به منابع انرژی جایگزین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید