ستار صید پرچمدار المپیک زمستانی 2022 می گردد؟

به گزارش سارا نوشت، سه سهمیه اسکی ایران در المپیک زمستانی که تا کمتر از چند روز دیگر به میزبانی پکن چین شروع می گردد معین شده اند. عاطفه احمدی و حسین ساوه شمشکی در اسکی آلپاین و سید ستار صید در اسکی صحرانوردی نمایندگان اعزامی کشورمان به این بازی ها هستند.

ستار صید پرچمدار المپیک زمستانی 2022 می گردد؟

در میان نمایندگان اعزامی به این بازی ها ستار صید با چهار دوره حضور در المپیک رکورددار است، ورزشکار بی حاشیه و پر تلاشی که علیرغم همه محدودیت های موجود در رشته سخت و مهجور صحرانوردی با اقتدار قهرمان این رشته است، در مسابقات بین المللی می درخشد و هر دوره سهمیه المپیک کسب می نماید.

نوبتی هم که باشد این بار نوبت پرچم داری ستار صید در المپیک زمستانی است هرچند به نظر می رسد یک پرچمدار خانم و یک آقا برای مراسم رژه معین گردد که با این حساب عاطفه احمدی یکی از دو پرچمدار بازی ها خواهد بود و حسین ساوه شمشکی که پیش از این در سال 2014 پرچمدار المپیک بوده است از شانس کمتری نسبت به سید ستار صید برخوردار است.

پرچمداران کاروان اعزامی اسکی به بازی های المپیک زمستانی پس از انقلاب اسلامی عبارتند از:

المپیک زمستانی 1998: حسن شمشکی

المپیک زمستانی 2002: باقر کلهر

المپیک زمستانی 2006: علیداد ساوه شمشکی

المپیک زمستانی 2010: مرجان کلهر

المپیک زمستانی 2014: حسین ساوه شمشکی

المپیک زمستانی 2018: سمانه بیرامی باهر

سمانه بیرامی باهر در حالی چهار سال قبل پرچمدار کاروان اعزامی به این بازی ها بود که در این دوره علیرغم درخشش به ویژه در رقابتهای بین المللی ترکیه با قوانین تازه فدراسیون جهانی اسکی سهمیه قطعی خود را از دست داد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "ستار صید پرچمدار المپیک زمستانی 2022 می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ستار صید پرچمدار المپیک زمستانی 2022 می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید