راه های خراسان جنوبی اعتبار ویژه می گیرند

به گزارش سارا نوشت، خبرنگاران/خراسان جنوبی نشست استاندار خراسان جنوبی با مسئولان سازمان برنامه و بودجه، تخصیص اعتبارات ویژه به حوزه راه و شهرسازی این استان و در راستای تحقق مصوبات سفر رییس جمهور را به همراه داشت.

راه های خراسان جنوبی اعتبار ویژه می گیرند

به منظور پیگیری مصوبات سفر نوزدهم شهریور رییس جمهور به استان با سعید جغتایی رییس امور پایش، ارزیابی و اطلاعات مدیریت سازمان برنامه و بودجه کشور، امروز سه شنبه 28 دی در تهران ملاقات و گفت و گو کرد.

به گزارش سارا نوشت، نتایج گفت و گوها درباره مسایل و مسائل مترتب بر راه های استان به اینجا انجامید که سازمان برنامه و بودجه درخصوص ابلاغ مبلغ 123 میلیارد تومان اعتبارات توازن ملی در بخش راه مساعدت های لازم را انجام دهد.

تسریع در فرایند پرداخت این اعتبار 123 میلیارد تومانی نیز از دیگر مصوبات این ملاقات بود.

موضوع ارتقای ایمنی راه های استان با توجه به قرارگیری خراسان جنوبی در جهت دو کریدور اصلی کشور بخشی از این گفت و گوها بود که به تامین و اختصاص مبلغ 102 میلیارد تومان مانده تخصیص های پیوست یک قانون بودجه 1400 در بخش راه استان انجامید.

تسریع در پرداخت 30 میلیارد تومان اعتبار بابت شتاب بخشیدن به فرایند اجرای پروژه های بازآفرینی استان از دیگر مصوبات این ملاقات بود.

در نتیجه این مذاکرات و رایزنی ها سازمان برنامه و بودجه کشور در راستای تحقق مصوبات سومین سفر استانی رییس جمهور، اعتبارات ویژه ای نیز به پروژه های ریلی در دست اقدام استان تخصیص می دهد.

بعلاوه با پیگیری های استاندار خراسان جنوبی مقدمات لازم برای درج پروژه های تازه راه استان در لایحه بودجه سال 1401 فراهم شد.

قناعت در ملاقات با رییس گروه راه و ترابری سازمان برنامه و بودجه کشور به تشریح شرایط راه های استان پرداخت و در این جلسه بر ضرورت افزایش حجم اعتبارات بخش راه تاکید شد.

افزایش تخصیص ردیف های اعتباری بخش راه استان خراسان جنوبی از مصوبات این جلسه بود.

استاندار خراسان جنوبی ضمن تاکید بر لزوم ارتقای شرایط بعضی محورهای مواصلاتی، نظر مساعد سازمان برنامه و بودجه را مبنی بر طرح بعضی پروژه ها در کمیسیون ماده 23 درخواست کرد.

صدور نظر مساعد دفتر بخشی راه و ترابری در کمیسیون ماده 23 برای درج پروژه های تازه راه استان در لایحه بودجه سال 1401 از مهمترین نتایج این ملاقات بود.

استاندار خراسان جنوبی با دبیر کمیسیون ماده 23 سازمان برنامه و بودجه هم به منظور ارائه درخواست استان مبنی بر طرح پروژه های راه در کمیسیون ماده 23 ملاقات کرد.

در این نشست مقرر شد پروژه های ملی استان که نیازمند اخذ مجوز کمیسیون ماده 23 است در اولویت برنامه های سازمان برنامه و بودجه کشور قرار گیرند.

طرح پروژه ها در اولین جلسه کمیسیون ماده 23 و تصویب آنها با نظر مساعد اعضا از دیگر نتایج این ملاقات بود.

بعلاوه استاندار خراسان جنوبی امروز با رییس دفتر پایش تعهدات سازمان برنامه و بودجه با موضوع تسریع در صدور تضمین نامه های مربوط به پروژه های ماده 56 حوزه باندهای دوم استان به مبلغ 190 میلیارد تومان ملاقات کرد.

نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی نیز در این ملاقاتها استاندار را همراهی کردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "راه های خراسان جنوبی اعتبار ویژه می گیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه های خراسان جنوبی اعتبار ویژه می گیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید