راهنمای گردشگری ویژه معلولین

به گزارش سارا نوشت، ما در این مطلب از دنیای سفر در خصوص هدایت گردشگری ویژه معلولین اطلاعات کاربردی را به شما خواهیم گفت.

راهنمای گردشگری ویژه معلولین

بعضی اوقات اتفاقاتی در زندگی ما پیش می آید که سبب می گردد بخشی از سلامتی خود را به طور کامل و یا موقت از دست بدهیم اما این موضوع علت نمی گردد که خودمان را از سفر کردن و محروم کنیم و تصور کنیم چون معلول هستیم، نباید به تماشای شهرهای دیگر برویم. آمار سال های اخیر حاکی از این است که بسیاری از افراد ناتوان و کم توان مسافرت های زیادی رفته اند.

نکات مهم سفر برای افراد ناتوان

یکی از مسائلی که منجر می گردد سفر برای ما لذت بخش و شیرین گردد برنامه ریزی و رعایت نکات کاربردی در سفر است. برنامه ریزی پیش از سفر برای تمامی افراد علی الخصوص افراد معلول از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است.

1. امکانات معلولین شهر مقصد را آنالیز کنید!

تمامی شهر ها و کشورها خدمات ویژه و به خصوصی را برای معلولین قرار داده اند که ممکن است شما از آن ها بی اطلاع باشید به همین علت پیشنهاد می کنیم برای راحتی خود و بهره مندی هر چه بیشتر از خدمات معلولین پیش از سفر کاملا تحقیق کنید تا بتوانید سفری ایده آل و بسیار راحت را تجربه کنید.

2. خرید بلیط هواپیما ویژه افراد ناتوان

بیشتر شرکت های هواپیمایی خدمات ویژه برای افراد معلول دارا هستند بنابراین بهتر است که به هنگام رزرو بلیط هواپیمایی معلولیت خود را توضیح دهید و تقاضای یاری خود را به ثبت برسانید.

3. انتخاب هتل مناسب

به هنگام رزرو هتل حتما توجه داشته باشید که به آسانسور ویژه حمل ویلچر و یا رمپ با شیب مناسب مجهز باشد. اگر چه هاستل ها مقرون به صرفه هستند اما امکانات خاصی را برای معلولین ندارند و همین موضوع سبب می گردد که شما به هنگام اقامت اذیت شوید.

4. از محدودیت های خود مطلع باشید!

اگر چه که تماشا منظره ها مجذوب نماینده برای تمامی افراد لذت بخش است اما ممکن است به علت معلولیت شما رفتن به آن مکان ها سلامتی شما را تهدید کند به همین از رفتن به آن منطقه ها صرف نظر کنید.

چالش های سفر برای افراد معلول

توجه داشته باشید که چالش هایی برای افراد معلول در سفر وجود دارد، بنابراین پیش از سفر به تمامی این نکات با دقت فکر کنید.

  • کارکنان غیر حرفه ای که قادر به اطلاع رسانی و مشاوره در خصوص مسائل دسترسی نیستند.
  • خدمات رزرو غیر قابل دسترس و وب سایت های مربوطه
  • عدم دسترسی فرودگاه ها و انتقال امکانات و خدمات
  • عدم دسترسی به هتل ها، رستوران ها، مغازه ها، توالت ها و مکان های عمومی
  • خیابان های غیر قابل دسترس و خدمات حمل و نقل

معرفی موسسات مهم توریسم معلولین

موسسه Society for accessible travel and hospitality: به معنی انجمن مهمان نوازی و مسافرت آسان است و در سال 1976 برای رفاه حال معلولین تاسیس شد و هم اکنون با آژانس های مسافرتی، انجمن ملی گردشگری، موسسه بین المللی همکاری نموده و تمام کوشش خود را برای بهبود فرصت های سفر معلولین به کار گرفته است.

موسسه یsage traveling: این موسسه به معنای توریسم معلولین است. یک فرد معلول که عاشق سفر است این موسسه را در سال 2009 تاسیس نموده است.

موسسه wheelchair holiday: این موسسه در انگلستان واقع شده است و کارشناسان بسیار ماهر در خصوص امکانات اقامتی مناسب در هتل ها، خدمات فرودگاهی، ترانسفر و پرواز تحقیق می نمایند سپس مکان های ایده آلی را برای معلولین در نظر می گیرند.

موسسه GRABO tours Reisen: معتبرترین و معروف ترین آژانس مسافرتی ویژه معلولین است که در سال 2000 تورهای هوایی، قطار و دریایی به کشورهایی مانند چین، تبت، ویتنام، آفریقای جنوبی، اسپانیا، تونس، بلغارستان و قطب شمال برگزار نموده است.

منبع: دنیای سفر

به "راهنمای گردشگری ویژه معلولین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای گردشگری ویژه معلولین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید