رئیس سابق سازمان زندان ها، رئیس جمهور گواتمالا شد

به گزارش سارا نوشت، آلخاندرو خیاماتی که رئیس سابق سازمان زندان های گواتمالاست، با اعلام مرجع برگزاری انتخابات بعنوان پیروز انتخابات این کشور معرفی گردید.

رئیس سابق سازمان زندان ها، رئیس جمهور گواتمالا شد

وی که به لحاظ سیاسی نامزد جناح محافظه کار است توانست از 95 درصد آراء شمارش شده 59 درصد را به خود اختصاص دهد.

رقیب او خانم ساندار تورس که از جناح چپ است با 41 درصد انتخابات را واگذار کرد.

خانم تورس که در گذشته همسر یکی از روسای جمهور گواتمالا بوده، برای بار سوم نامزد انتخابات ریاست جمهوری شده بود در حالیکه آقای خیاماتی در چهارمین تلاشش برای رسیدن به ریاست جمهوری پیروز انتخابات شد.

در حال حاضر نبود امنیت یکی از مسائل و دغدغه های اصلی گواتمالا است و پس از آن بیکاری و هزینه بالای زندگی و فساد از جمله مسائلی است که رئیس جمهور آینده باید برای آن چاره ای بیاندیشد.

آقای خیاماتی در اولین سخنرانی پس از پیروزی گفت: این موفقیت به آسانی به دست نیامد، اما ما در نهایت توانستیم و این یک افتخار بزرگ برای من است که رئیس جمهور چنین کشوری باشم، کشوری که بسیار دوستش دارم.

وی در ادامه گفته است: ما این کشور را مجددا خواهیم ساخت و کلمات به هیچ عنوان نمی تواند نشان دهد که من چقدر قدردان این انتخاب هستم.

در گواتمالا رئیس جمهور برای یک دوره چهار ساله انتخاب می گردد و جیمی مورالس، رئیس جمهور کنونی امکان شرکت در انتخابات برای بار دوم را نداشت.

در دور اول انتخابات ریاست جمهوری که 16 ژوئن برگزار گردید، 19 نامزد با هم رقابت کردند که هیچکدام نتوانستند بیش از 50 درصد آرا را کسب نمایند و دو نفری که بیشترین رای را آورده بودند در انتخابات دیروز(یکشنبه 11 اوت) با هم رقابت کردند.

آقای خیاماتی از ژانویه 2020 رسما کار خود را بعنوان رئیس جمهور جدید شروع خواهد نمود.

ساندار تورس در دور اول انتخابات به پیروزی رسید اما نتوانست در دور به عنوان رئیس جمهور انتخاب گردد

آلخاندرو خیاماتی که 63 سال سن دارد، نامزد حزب واموس(بیا برویم) بود و چهار بار گذشته که برای ریاست جمهوری در گواتمالا نامزد شده بود، هر بار از سوی یک حزب متفاوت نامزد این پست بوده است.

آقای خیاماتی که یک پزشک است در سال 2006 بعنوان رییس سازمان زندان های گواتمالا منصوب شده بود.، بی بی سی فارسی

منبع: ایران آنلاین

به "رئیس سابق سازمان زندان ها، رئیس جمهور گواتمالا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس سابق سازمان زندان ها، رئیس جمهور گواتمالا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید